کد خبر: ۸۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 06 November 2016
علت اینکه ابرقدرت‌ها با وجود حضور در کشورهای همسایه و آتش‌افروزی، اجازه حمله به ایران اسلامی را به خود نداده‌اند، حضور مردم است.
 روزنامه ایران در شماره یکشنبه 16 آبان در توضیح تیتر نخست با اشاره به سخنان سید محمود علوی در همایش ملی «اطلاعات و مردم» مبنی بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران برخاسته از قدرت مردم است، نوشت: علت اینکه ابرقدرت‌ها با وجود حضور در کشورهای همسایه و آتش‌افروزی، اجازه حمله به ایران اسلامی را به خود نداده‌اند، حضور مردم است.

این روزنامه با انتخاب عنوان نباید با بهانه‌های واهی قلم‌ها را بشکنیم و دهان‌ها را ببندیم، آورد: حسن روحانی رئیس جمهوری با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، ضمن بازدید از غرفه روزنامه «ایران» و گفت‌وگو با مدیرعامل و مدیر مسئول روزنامه، از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد و به گفت‌و‌گوی صمیمی با اهالی رسانه پرداخت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهوری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با میزبانی از 900 رسانه در قالب 620 غرفه با شعار «شفافیت و صداقت» در مصلای امام خمینی(ره) تهران برپا شده است. رئیس‌ جمهوری تأکید کرد: اصحاب رسانه و دنیای فرهنگ و هنر باید برای جامعه امنیت آفرین باشند. ‏روحانی با بیان اینکه اگر اصحاب رسانه امنیت نداشته باشند و دل‌نگران امنیت، راه، شغل، خط و قلم خود ‏باشند، نمی‌توانند در جامعه امنیت بیافرینند، گفت: از قلم شکسته و دهان بسته کاری ساخته نیست.‏رئیس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه نباید با بهانه‌های واهی، قلم‌ها را شکسته و دهان‌ها را ببندیم، گفت: باید در جامعه با صدای بلند آزادی مسئولانه را فریاد بزنیم. امنیت برای ما اصل است، ‌اما تنها با تفنگ این امنیت ساخته و حفظ نمی‌شود.

روزنامه ایران با درج عنوان نقره ساحلی بازان روی شن‌های طلایی، نوشت: تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان به مقام نایب‌قهرمانی ششمین دوره رقابت‌های جام بین‌قاره‌ای دست یافت. در دیدار نهایی این دوره از رقابت‌های فوتبال ساحلی جام بین‌قاره‌ای که به میزبانی کشور امارات برگزار شد، تیم ملی کشورمان به مصاف برزیل رفت و با نتیجه 6 بر 2 مقابل این حریف قدرتمند شکست خورد و به مقام نایب‌قهرمانی بسنده کرد. در این دیدار ابتدا مسلم مسیگر در دقیقه 2 تیم ایران را پیش انداخت، اما برزیلی‌ها این گل را در وقت اول با گلزنی کاتارینو و برونو ژاویر در دقایق 3 و 7 پاسخ دادند. در وقت دوم باز هم برزیل تیم برتر میدان بود و سه بار دیگر توسط مائوریسینیو (14)، بوکینیا (16) و دانیل (17) دروازه پیمان حسینی را باز کرد. البته محمد احمدزاده در دقیقه 18 از روی نقطه پنالتی اختلاف را کمتر کرد. در وقت سوم بازیکنان ایران تلاش زیادی برای باز کردن دروازه برزیل کردند، اما باز هم کاتارینو در دقیقه 29 گل ششم را برای حریف به ثمر رساند تا نتیجه نهایی 6 بر 2 شود. در این بازی امیرحسین اکبری در دقیقه 30 با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شد.

ورود چهارمین زن به کابینه روحانی، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: رئیس‌جمهوری در حکمی خانم دکتر زهرا احمدی‌پور را به عنوان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری متن حکم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:نظر به تعهد و سوابق علمی و تجربیات ارزشمند سرکار عالی، به موجب این حکم به عنوان «معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» منصوب می‌شوید.امید است با عنایات الهی در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانونمداری، اعتدالگرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید. گمانه‌زنی‌ها درباره رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به پایان رسید. «زهرا احمدی پور» مدیرکل سابق دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور به عنوان یازدهمین رئیس این سازمان تخصصی بر صندلی ریاست عمارت آزادی تکیه زد. پس از معصومه ابتکار، شهیندخت مولاوردی و الهام امین‌زاده (که از معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری اکنون به سمت دستیار رئیس جمهوری در حقوق شهروندان تغییر وضعیت داده)، احمدی‌پور، چهارمین زنی است که وارد کابینه روحانی شده است.

روزنامه ایران با بررسی عنوان امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و «ایتر» فرانسه، نوشت: رئیس سازمان انرژی اتمی و مدیرکل طرح ایتر فرانسه تفاهمنامه همکاری امضا کردند. برنارد بیگوت مدیرکل طرح بین‌المللی گداخت هسته‌ای (ایتر) که در رأس هیأتی صبح دیروز (شنبه) به تهران سفر کرد، با علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. در پایان این دیدار تفاهمنامه ای بین سازمان انرژی اتمی و ایتر فرانسه به امضای صالحی و بیگوت رسید. به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی پس از دیدارش با مدیرکل ایتر در نشستی خبری گفت: «در چارچوب برجام برای همکاری در طرح گداخت هسته‌ای (ایتر) رایزنی داشتیم و مقدمات تفاهمنامه و جزئیات همکاری میان کارشناسان دو طرف انجام شد و امروز نخستین سند را امضا کردیم که متعهد شدند اطلاعات هر دو طرف محرمانه بماند.» صالحی با بیان اینکه امیدواریم طی یکی دو ماه آینده به ایتر بپیوندیم، همکاری ایران در ایتر را طرحی محوری، ملی و مهم دانست و گفت که «این طرح علمی با توجه به حضور کارشناسان و متخصصان سازمان انرژی اتمی و دانشگاهیان همزمان زیر نظر سازمان و معاونت علمی ریاست جمهوری اداره می‌شود.»

«سرلشکر فیروزآبادی: داعشی‌ها را در40 کیلومتری مرز ایران زدیم و اعلام نکردیم»، «جهانگیری: حرف نادرست درباره تمامیت ارضی ایران را از کسی نمی‌پذیریم»، «بهروز نعمتی: سال 96، روحانی گزینه اصولگرایان معتدل است»، «گزارش میدانی «ایران» / هفت‌خوان روند صدور کارت اعتباری» و «معلول‌شدن دو‌جوان پاوه‌ای در مبارزه با حریق‌جنگل‌/ روایت عاشقی در دل‌آتش» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه محسوب می شود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: