کد خبر: ۸۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - 02 November 2016
روزنامه اطلاعات در شماره چهارشنبه 12 آبان، نوشت: آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیروز در مراسم اختتامیه بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نخستین جشنواره شیخ طبرسی، اولین جایزه ویژه علامه طباطبایی را دریافت کرد.
روزنامه اطلاعات در شماره چهارشنبه 12 آبان، نوشت: آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیروز در مراسم اختتامیه بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نخستین جشنواره شیخ طبرسی، اولین جایزه ویژه علامه طباطبایی را دریافت کرد.

این روزنامه در تیتر نخست با انتخاب عنوان رای اعتماد مجلس به هر 3 وزیر روحانی، آورد: مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز خود پس از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان، به هر سه گزینه معرفی شده از سوی رئیس جمهوری برای تصدی سکانداری این وزارتخانه ها اعتماد کرد. نمایندگان با 157 رای موافق، 111 رای مخالف و 6 رای ممتنع به دانش آشتیانی به عنوان وزیر آموزش و پرورشی اعتماد کردند. صالحی امیری با 180 رای موافق، 89 رای مخالف و 6 رای ممتنع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. سلطانی فر با 193 رای موافق، 72 رای مخالف و 9 رای ممتنع تصدی وزارت ورزش و جوانان را به عهده گرفت.

روزنامه اطلاعات با انتشار عنوان کری: ظریف وطن‌پرستی سرسخت است، نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا هنگام دریافت جایزه چتم‌هاوس محمدجواد ظریف را یک مذاکره کننده سرسخت و وطن‌پرست توصیف کرد که برای منافع کشورش به سختی جنگید‌. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه سی.ان.اس نیوز،‌ جان کری با حضور در‌اندیشکده چتم‌هاوس مستقر در لندن جایزه این‌اندیشکده را به دلیل نقش خود در دیپلماسی که منجر به حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 شد، دریافت کرد. چتم‌هاوس پیش از این اعلام کرده بود که جان کری و محمدجواد ظریف وزیران امور خارجه آمریکا و ایران را برای جایزه سال 2016 خود به دلیل تلاش‌های آنها در مذاکرات هسته‌ای انتخاب کرده است. اما محمدجواد ظریف به دلیل مشغله کاری نتوانست برای دریافت این جایزه حاضر شود، از این‌رو، رابین نیبلت مدیر‌اندیشکده برجسته چتم‌هاوس گفت که زمان دیگری را در آینده نزدیک برای اهدای جایزه به ظریف در نظر گرفته است. 

روسیه اسناد جنایات آمریکا در سوریه را تحویل شورای امنیت داد، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: روسیه اسناد عملیات ائتلاف آمریکایی موسوم به ضدداعش و چند کشور غربی-عربی وابسته به آن در قتل عام مردم سوریه را برای آگاهی اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد. این اسناد دربرگیرنده اقدام های نظامی ائتلاف آمریکایی علیه سوری ها و همچنین عملیات گروههای مسلح و تروریست های موسوم به معارضان میانه رو تحت الحمایه گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری است. در اسناد ارائه شده جنایات نیروهای آمریکا، ائتلاف وابسته به فرماندهی این کشور و نیز گروههای مسلح در مناطق مختلف با جزئیات و مشروح ارائه شده است. بنا بر اعلام رسانه های روسی، این اسناد و اطلاعات از سوی وزارتخانه های دفاع و امور خارجه روسیه با همکاری انستیتو شرق شناسی این کشور تنظیم و به زبان انگلیسی تدوین و جمع بندی شده و انتشار یافته است.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان استقبال جهانی از انتخاب گزینه حزب‌الله به عنوان رئیس جمهوری لبنان، آورد: شماری از مقامات کشورهای جهان با ارسال پیام های ‌تبریک، از انتخاب میشل عون، گزینه حزب الله به عنوان رئیس‌جمهوری لبنان و پایان بحران در مسئله ریاست‌جمهوری این کشور استقبال کردند. در این راستا بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه عرب از انتخاب میشل عون به عنوان رئیس‌جمهوری لبنان استقبال کردند. بان کی‌مون خواهان تشکیل سریع دولت لبنان به خاطر تقویت ثبات در این کشور شد. بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه هم در تماسی تلفنی با میشل عون، انتخاب او را تبریک گفت. فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز با میشل عون تماس گرفت و انتخاب وی را به عنوان رئیس‌جمهوری لبنان تبریک گفت.

«اعلام ویژه برنامه های یوم الله 13 آبان» دیگر عنوان نیم صفحه نخست این روزنامه را به خود اختصاص داد.
*گروه اطلاع رسانی 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: