کد خبر: ۸۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - 02 November 2016
روزنامه ایران در شماره چهارشنبه 12 آبان در توضیح تیتر نخست با اشاره به رای اعتماد نمایندگان به سه وزیر پیشنهادی، نوشت: روح حلول کرده «تغییر» در بهارستان «ظهور» کرد. حلولی در هفتم اسفند 94 و ظهوری در 11 آبان 95. وزرای رد شده مجلس نهم از دوره دهم رای اعتماد گرفتند. حالا شاید بیش از هر کسی این رأی باعث خشنودی حسن روحانی باشد که برای کابینه احتمالی بعدی خیالش از بهارستان به مراتب بیشتر از مرداد 92 آسوده است. چرا که حالا مجلسی فعال است که نه روبروی او، بلکه کنارش قرار گرفته است.
روزنامه ایران در شماره چهارشنبه 12 آبان در توضیح تیتر نخست با اشاره به رای اعتماد نمایندگان به سه وزیر پیشنهادی، نوشت: روح حلول کرده «تغییر» در بهارستان «ظهور» کرد. حلولی در هفتم اسفند 94 و ظهوری در 11 آبان 95. وزرای رد شده مجلس نهم از دوره دهم رای اعتماد گرفتند. حالا شاید بیش از هر کسی این رأی باعث خشنودی حسن روحانی باشد که برای کابینه احتمالی بعدی خیالش از بهارستان به مراتب بیشتر از مرداد 92 آسوده است. چرا که حالا مجلسی فعال است که نه روبروی او، بلکه کنارش قرار گرفته است.

این روزنامه با بررسی عنوان امپراتوری سرکوب در «شورای همکاری خلیج فارس»، آورد: خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «SPA» اعلام کرد ملک سلمان بن عبد العزیز، پادشاه این کشور، ابراهیم بن عبد العزیز العساف، وزیر دارایی این کشور که 21 سال در این سمت حضور داشت را از سمت خود برکنار کرده است. به گزارش آناتولی، ملک سلمان همچنین محمد بن عبدالله بن عبدالعزیز الجدعان را به ‌عنوان وزیر دارایی جدید عربستان منصوب کرده است. در خبری دیگر، ایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز از سمت خود استعفا کرده است.

 او در نشست فوق‌العاده این سازمان استعفای خود را اعلام کرده است. بر اساس گزارش‌ها، وی اظهاراتی را علیه عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر مطرح کرده که گفته می‌شود موجب فشارهای گسترده به وی و عربستان شده است هر چند دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی وضعیت سلامتی مدنی را دلیل این استعفا عنوان کرده است. به گزارش ایسنا، عربستان سعودی «یوسف العثیمین» وزیر امور اجتماعی سابق این کشور را به‌عنوان نامزد تصدی پست دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی معرفی کرده است.

روزنامه ایران با انتشار عنوان 13میلیارد دلار ازطلب‌های ایران وصول شد، نوشت: مدیرعامل منطقه آزاد کیش از گشایش 4 هزار ال سی طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: 5 میلیارد دلار از بدهی امارات به ایران، 2 میلیارد دلار از بدهی شل و 6 میلیارد دلار از بدهی هند به ایران پرداخت شد. علی اصغر مونسان در همایش سرمایه‌گذاری و توسعه ایران گفت: بعد از برجام 4 هزار ال سی گشایش شده است؛ ضمن اینکه برخی کشورها نیز بدهی خود به ایران را پرداخت کرده‌اند. وی تصریح کرد: همچنین 40 میلیارد دلار خط اعتباری و 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده است. وی گفت: اقتصاد کشور در مسیر رشد و توسعه امروز در برهه تاریخی و سرنوشت‌سازی قرار گرفته است، در سالی که رشد اقتصادی جهان به‌دلیل بروز برخی رویدادهای تنش زای سیاسی روندی کاهشی داشته است، ایران پس از برجام، رشد نزدیک به 5 درصدی را تجربه می‌کند که در بلند مدت باید به 8 درصد برسد. مونسان گفت: بنا به گزارش یکی از منابع اقتصادی بین‌المللی، ایران در سه ماهه اول سال 2016؛ 22 مورد سرمایه‌گذاری خارجی جذب کرده که بالاترین رقم جذب سرمایه‌گذاری خارجی از سال 2003 تاکنون است که از لحاظ ارزش 4.5 میلیارد دلار بوده و پیش ‌بینی شده است که این رقم تا پایان سال به 8میلیارد دلار نیز افزایش پیدا کند.

ظریف مذاکره کننده ‌ای وطن ‌پرست و سرسخت است، دیگر عنوان صفحه نخست این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: وزیر امور خارجه امریکا هنگام دریافت جایزه «چتم هاوس»، محمدجواد ظریف را یک مذاکره کننده سرسخت و وطن‌پرست توصیف کرد که برای منافع کشورش به سختی جنگید. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه «سی.ان.اس»،‌ «جان کری» روز دوشنبه با حضور در اندیشکده چتم هاوس مستقر در لندن، جایزه این اندیشکده را به دلیل نقش خود در دیپلماسی که منجر به حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 شد، دریافت کرد. چتم هاوس پیش از این اعلام کرده بود که جان کری و محمدجواد ظریف وزیران امور خارجه امریکا و ایران را برای جایزه سال 2016 خود به دلیل تلاش‌های آنها در مذاکرات هسته‌ای انتخاب کرده است. اما محمدجواد ظریف به دلیل مشغله کاری نتوانست برای دریافت این جایزه حاضر شود. از این‌رو، رابین نیبلت مدیر اندیشکده برجسته چتم هاوس گفت که زمان دیگری را در آینده نزدیک برای اهدای جایزه به ظریف در نظر گرفته است. براساس این گزارش، کری در ادامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب را به دلیل انجام این توافق مورد ستایش قرار داد و گفت که آنها یک تصمیم اساسی گرفتند و می‌خواستند که شفاف‌سازی کنند. وزیر امور خارجه امریکا در ادامه مراسم دریافت جایزه چتم هاوس بر ضرورت گفت‌وگو میان کشورها تأکید کرد و گفت: ما کشورها به علت گفت‌ و گو نکردن هزینه پرداخت می‌کنیم، یک بدهی که به علت ادامه مناقشاتی که همچنان حل نشده باقی مانده است، با سود آن انباشته می‌شود، هزینه‌ای که به علت التیام نیافتن زخم‌ها افزایش می‌یابد، خطری که به علت برطرف نشدن تهدیدات از طریق همکاری رشد می‌یابد و بعدها فقط از طریق جنگ می‌توان با آن مقابله کرد. 

روزنامه ایران با انتخاب عنوان توصیه کارشناسان و فعالان بازار به مردم/ اکنون فصل خرید مسکن است، آورد: درویش مدیر یکی از بنگاه‌های شرق تهران درباره اینکه بازار مسکن طی ماه‌های آینده چه شرایطی خواهد داشت، گفت:قیمت مسکن تا پایان سال‌جاری ثابت خواهد ماند و هیچ افزایش قیمتی را مردم تجربه نخواهند کرد. اگر فردی پول نقد داشته باشد خرید در سال‌جاری خیلی بهتر از سال 96 است. چندی پیش انبوه سازان اعلام کرده بودند که قیمت مسکن در ماه‌های پیش رو افزایش خواهد داشت ولی بنگاه‌های املاک چنین پیش‌بینی را قبول ندارند و حتی اظهار داشتند که انبوه سازان نتوانستند واحدهای ساخته شده خود را به فروش برسانند.درویش ادامه داد:امسال در مقایسه با سال 94 قیمت مسکن بین 25 تا 30درصد گران شد لذا این احتمال وجود دارد که سال آینده قیمت مسکن هم حدود 20 درصد گران شود.


همیشه زمان خرید، بخصوص خرید ملک این سؤال ذهنمان را درگیرمی‌کند که چه زمانی فصل خرید است و چه زمان نباید سراغ بازار بیاییم. درحوزه مسکن آن گونه که فعالان آن پیش‌بینی کردند حداقل تا پایان سال‌جاری قیمت‌ها ثابت است و کسانی که پول نقد دارند برای خرید ملک هیچ تعللی نکنند. اما برای سال آینده تمام نگاه‌ها نشان از افزایش قیمت دارد. برخی از رشد قیمت‌ها از 15 تا 20 درصد صحبت کردند و گروهی دیگر هم از نوسانی گفتند که احتمال دارد به دلیل نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری کشورمان رخ دهد. 

«18 آذر، برگزاری مجمع عمومی انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران» دیگر عنوان صفحه نخست این روزنامه است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: