کد خبر: ۸۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - 01 November 2016
«ما در این پروژه نوعی شلختگی را به دوش می‌کشیم که از دوران قبل به ما رسیده است.» این اظهار نظر در حالی درباره مسکن مهر انجام شده است که به اذعان برخی کارشناسان و مسئولان دولتی پروژه مسکن مهر به عنوان اصلی‌ترین پروژه دولت قبل در حوزه مسکن با مشکلات زیادی رو‌به‌رو است.
 روزنامه آرمان در شماره سه شنبه 11 آبان در تشریح تیتر یک، با اشاره به سخنان عباس آخوندی در حاشیه همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی نوشت: «ما در این پروژه نوعی شلختگی را به دوش می‌کشیم که از دوران قبل به ما رسیده است.» این اظهار نظر در حالی درباره مسکن مهر انجام شده است که به اذعان برخی کارشناسان و مسئولان دولتی پروژه مسکن مهر به عنوان اصلی‌ترین پروژه دولت قبل در حوزه مسکن با مشکلات زیادی رو‌به‌رو است.

این روزنامه با اشاره به عنوان هجمه به لاریجانی برای تخریب روحانی، آورد: دور تازه هجمه به علی لاریجانی آغاز شده است و محتوای آن مذاکره با آمریکاست. پرواضح است که خط و مشی سیاست‌های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری تعیین می‌شود و مسئولان کشور تابع آن هستند. بنابراین ساده‌انگارانه است که احمدامیرآبادی فراهانی درصدد القای تمایل لاریجانی به مذاکره باشد. البته اظهارات او در این باره به همین موضوع خلاصه نشد؛ چرا که او بیان کرده است:«آقای لاریجانی از ابتدا به مذاکرات و برجام معتقد بود و از برجام دفاع می‌کرد. برخی فکر می‌کنند آقای لاریجانی در زمین روحانی بازی کرد، درصورتی که خود آقای لاریجانی صاحب زمین بازی بود و آقای لاریجانی معتقد به اصل مذاکره با آمریکا در موضوع هسته‌ای بود و معتقد بود باید منفذی را در مذاکرات باز کرد و کشور را از این شرایط عبور داد.»

قنات‌های پایتخت قربانی مترو، از دیگر عنوان های روزنامه آرمان است، در تشریح این خبر می خوانیم: اتهامات علیه مترو تهران ادامه دارد. بعد از اینکه مباحث متعددی درباره عدم رعایت مسائل ایمنی در ساخت‌وساز‌های مترو مطرح بود، حالا یک عضو شورای شهر تهران طرح توسعه قطار شهری را به صورت کلی زیر سوال می‌برد؛ چرا که به گفته او مترو 400 قنات تهران را از بین برده است. محمدحقانی می‌گوید:«در گذشته در زیر تونل توحید، آب قنات فرمانیه وجود داشته و مسئولان به جای اینکه این قنات را به مکان دیگری هدایت و از آب آن استفاده کنند، شبکه را در آن مقطع، قطع کردند. به همین دلیل این آب‌های انباشته شده، باعث شده تا امروز شاهد ریزش تونل توحید باشیم.»

این روزنامه با انتخاب عنوان ترافیک رفت‌وآمد سفرا در پاستور، می نویسد: دولت تدبیر و امید که روی کار آمد، یک پیام به جهانیان انتقال داد و آن این بود که در پرتو مذاکرات و دیپلماسی می‌توان اختلافات را کنار گذاشت و به مفاهمه و تعامل شکل داد، تعاملی که کشور را از «سیاست‌های انزواطلبانه» دولت قبل به سمت«سیاست‌های همگرایانه و گسترش مناسبات با جهان»، البته با حفظ اصول و آرمان‌های انقلاب هدایت می‌کند. نماد این تفکر در مذاکرات هسته‌ای و حصول توافق تاریخی برجام قابل مشاهده است، و حال در دوران پسابرجام باب گفت‌وگو و تعامل با جهان باز است و سفرای کشورهای جهان در تهران خواهان گسترش مناسبات با تهران در عرصه‌های مختلف هستند و همین امر سبب شده تا پاستور در طول سال‌های گذشته و به‌ویژه در دوران پسابرجام محل حضور سفرای کشورهای جهان باشد، حضوری که بر تعامل و تعمیق روابط با کشورهای آسیایی، اروپایی، آفریقایی و آمریکای لاتین می‌انجامد.

روزنامه آرمان با درج عنوان حساب بانکی ‌اجاره‌ای هم رسید!، نوشت: بعد از کارت بازرگانی اجاره‌ای، حساب بانکی اجاره‌ای هم آمد؛ آن‌طور که یک فعال اقتصادی به تازگی عنوان کرده است «به دنبال تصمیم وزارت اقتصاد برای بررسی و کنترل حساب اشخاص، اخیرا باب شده که در دفاتر اسناد رسمی وکالت می‌گیرند و حساب اجاره‌ای باز می‌کنند.» حمید حسینی این اظهار نظر را به دنبال طرح مباحثی انجام داده است که در یکی دو سال اخیر در مورد سرکشی به حساب‌های بانکی مطرح بوده است. این طرح که موافقان و مخالفان زیادی دارد آن‌طور که باید و شاید شفاف نیست.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «علی صوفی: حضوردرلیست امید «پولی و رانتی» نبوده است»، «آیت الله هاشمی: عربستان در اختیار جوانانی خام و ماجراجوست» و «صدور حکمی دیگر برای سعید مرتضوی» پرداخت.

روزنامه آرمان در ستون گفت وگوهای اختصاصی عنوان های «سیدجلال ساداتیان: گزارش برجام مهر تاییدی بر موفقیت ایران»، «هدایت الله تاجبخش: شکار تروفه راه جلوگیری از انقراض گونه ها» و «جهانبخش محبی نیا: رشد سرسام‌آور بدهی به بانک‌ها» را منتشر کرد و در ستون سرمقاله عنوان «قرائت نامتوازن و برداشت ناکافی از تاریخ» نوشته متین مسلم را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: