کد خبر: ۸۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - 01 November 2016
امروز حسن روحانی برای معرفی و دفاع از 3 گزینه پیشنهادی وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به مجلس می‌رود.
 روزنامه ایران در شماره سه شنبه 11 آبان در توضیح تیتر یک با اشاره به اینکه صحن علنی بهارستان امروز شاهد اولین عیارسنجی نمایندگان از گزینه های وزارت دولت یازدهم است، نوشت: امروز حسن روحانی برای معرفی و دفاع از 3 گزینه پیشنهادی وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به مجلس می‌رود.

این روزنامه با اشاره به عنوان ضربه نهایی، آورد: فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد نیروهای عراقی به فاصله 800 متری از مرکز شهر موصل رسیده‌اند. به گزارش خبرگزاری آلمان، طالب الکنانی فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق در گفت‌و گویی با اعلام این خبر افزود: نیروهای ما هم اکنون تنها 800 متر تا مرکز شهر موصل فاصله دارند. هرچند تروریست‌ها در تلاش هستند از گازهای شیمیایی علیه نیروهای عراقی استفاده کنند؛ اما ما تمام اقدام‌های لازم برای حمایت از نیروهای خودمان را به کار بسته‌ایم. وی همچنین از اهالی موصل خواست با نیروهای عراقی برای نابودی داعش در کوتاه‌ترین زمان ممکن همکاری کنند و تأکید کرد نیروهای مبارزه با تروریسم مهارت لازم برای حمایت از غیرنظامیان را دارند. فرمانده نیروهای مبارزه با تروریسم عراق در پایان گفت: ما با نیروهای پیشمرگه کُرد هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم و بر اساس برنامه از پیش تعیین شده به عملیات خود ادامه می‌دهیم. درگیری‌ها در شهر موصل تا پایان شب گذشته در برخی نقاط شهر به صورت خانه به خانه ادامه داشت. عملیات آزادسازی موصل دوشنبه 26 مهرماه با دستور «حیدر العبادی»، توسط نیروهای عراقی آغاز شد.

روزنامه ایران با درج عنوان می‌توان به روابط ایران و انگلیس شتاب داد، نوشت: روز گذشته سفرای جدید 6 کشور اروپایی، امریکایی و آفریقایی، در دیدارهای جداگانه استوارنامه های خود را به رئیس جمهوری تقدیم کردند. حجت ‌الاسلام حسن روحانی در این دیدارها، بر توسعه مناسبات ایران با کشورهای متبوع این سفرا، بویژه در دوره «پسابرجام» تأکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روحانی در دیدار ‏«نیکلاس هاپتین» سفیر جدید انگلستان در تهران، با تأکید بر اهمیت تعهد کامل طرفین به اجرای ‏مفاد برجام، تصریح کرد: ایران به تعهدات خود به طور کامل عمل کرده و طرف مقابل هم ‏باید همین شیوه و رفتار را نسبت به برجام داشته باشد. ‏وی با بیان اینکه توسعه سطح روابط ایران وانگلستان به عنوان دو کشور مهم از اهمیت بسزایی ‏برخوردار است، اظهار کرد: روند روابط دو کشور در سال‌های اخیر رو به توسعه بوده و می‌توان با ‏فعال کردن ظرفیت‌های موجود، به این روند شتاب داد.‏ 

دولت طرح‌های اقتصاد مقاومتی را مطابق برنامه پیش‌برده است، دیگر عنوان صفحه نخست این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به عملکرد خوب دستگاه‌های دولتی در پیشبرد طرح‌های اولویت‌دار سال 1395 در راستای اقتصاد مقاومتی، گفت: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی مطابق برنامه زمانبندی اجرای طرح‌ها را دنبال کرده‌اند و عقب‌ماندگی زمانی نسبت به برنامه‌ها وجود ندارد. به گزارش ایسنا، معاون اول رئیس جمهوری افزود: گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که برخی طرح‌ها و برنامه‌ها که اجرای آن نیازمند مشارکت چند دستگاه اجرایی بوده نیز مطابق برنامه‌ها پیش رفته است و باید این روند با جدیت ادامه یابد. وی با بیان اینکه نظام بانکی و وزیران جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت موضوع ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را بخوبی پیگیری کرده‌اند، از سازمان‌های امور مالیاتی و تأمین اجتماعی به خاطر همراهی در این زمینه قدردانی کرد.

روزنامه ایران با بررسی عنوان پایان دو سال و نیم بلاتکلیفی در قوه مجریه لبنان، آورد: پس از دو سال و نیم خلأ سیاسی، میشل عون، سرلشکر ارتش، رهبر جریان آزاد ملی و نامزد مورد حمایت حزب‌الله در نشست پر حادثه پارلمان این کشور به‌عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری لبنان انتخاب شد. او که با در اختیار داشتن 20 کرسی پارلمان، عضو اصلی ائتلاف 8 مارس است، دیروز دوشنبه با حضور سفرا و کاردارهای برخی کشورهای خارجی از جمله ایران، روسیه، عربستان سعودی و... در دور دوم موفق شد، 1+50 درصد آرای موافق جریان‌ها و احزاب مختلف را در جلسه رأی‌گیری پارلمان کسب کند و در صحن مجلس به‌ عنوان رئیس جمهوری جدید لبنان سوگند یاد کند. ژنرال عون در دور نخست رأی‌گیری دیروز نتوانسته بود دوسوم آرای مجلس (86 رأی از 128 رای) را کسب کند. پس از مراسم ادای سوگند، حاضران در مجلس، یکی پس از دیگری به رئیس جمهوری جدید تبریک گفتند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های««هیلاری» و «ترامپ» به‌روایت شهروندان امریکایی»، «غلامرضا حیدری: اصلاح‌طلبان برای حفظ منافع ملی از روحانی حمایت می‌کنند»، «محاکمه‌علنی متهمان مفاسد‌اقتصادی بالای 10 میلیارد تومان»، «رؤیای یک‌شبه پولدار شدن با‌شرکت‌های شبه‌هرمی/ نمی‌خواهم 30 سال جان بکنم» و «حکایت زندگی بانوی مهربان تفتی / یک مادر، دو معلول و دنیایی عشق» را انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: