کد خبر: ۸۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - 31 October 2016
روزنامه شرق در شماره دوشنبه 10 آبان در تشریح این خبر، نوشت: دادستان تهران از ارجاع گزارش مربوط به واگذاری املاک شهرداری و حقوق‌های نجومی به دادسرای تهران خبر داد و گفت: «نتایج تحقیقات به اطلاع عموم خواهد رسید». عباس جعفری‌دولت‌آبادی با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد در دادسرای تهران بدون وقفه ادامه خواهد یافت، افزود: «ما از رسانه‌ها و مردم استقبال می‌کنیم که اطلاعات خود را در اختیار مراجع قضائی قرار دهند».

این روزنامه با اشاره به عنوان سال ٨٨ قالیباف توصیه به نیامدن شد، به نقل از حمیدرضا رسایی نماینده سابق مجلس، آورد: در مورد منع رهبری در مورد احمدی‌نژاد، آن چیزی که من شنیدم به آقای قالیباف هم چنین توصیه‌ای هم سال ٨٨ شده بوده و آقای قالیباف کاندیدا نشد و نیامد. خود رهبری اشاره می‌کنند و می‌گویند بالاخره وقتی آدم خیر مومنی رو می‌خواهد شاید به اون یک نکته‌ای رو بگوید، پیشنهاد کند، توصیه کند.

ایران و عراق می‌توانند حقوق ‌بشر پیشنهادی خود را داشته باشند، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: آیت‌الله آملی‌لاریجانی روز گذشته در نشستی خبری که پس از دیدار هیأت قضائی دو کشور و به همراه همتای عراقی او برگزار شد، به تشریح توافقات به‌عمل‌آمده و مباحث مطرح‌شده در گفت‌وگوهای دوجانبه پرداخت. رئیس قوه قضائیه گفت: «روابط حقوقی و قضائی ایران و عراق می‌تواند به ارتقای سطح تعاملات سیاسی دو کشور بینجامد». آملی‌لاریجانی یادآور شد: «جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با داشتن مشترکات فراوان دینی و اسلامی می‌توانند حقوق‌ بشر پیشنهادی خود را براساس مبانی اسلام داشته باشند».

این روزنامه با انتخاب عنوان برنامه اولم رسیدگی فوری به صندوق فرهنگیان است، به نقل از فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش، می نویسد: درحال‌حاضر وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از مسائلی است که جامعه معلمان را حساس کرده است؛ بنابراین یکی از برنامه‌های اصلی من رسیدگی فوری به وضعیت این صندوق و امانت‌های معلمان خواهد بود و دراین‌زمینه بررسی‌هایی خواهم کرد و از هم‌اکنون اطلاعاتی را هم گرفته‌ام و بدون هیچ تعارفی با متخلفان برخورد می‌کنم و اگر خدای‌نکرده حقوقی از معلمان تضییع شده باشد به آنان باز خواهد گشت.

روزنامه شرق با درج عنوان حمایت فراکسیون‌های اصلی از وزرای پیشنهادی، نوشت: صبح روز گذشته و پیش از آغاز جلسه علنی مجلس، اعضای شورای مرکزی فراکسیون امید در دفتر این فراکسیون، گرد هم آمدند تا جمع‌بندی نهایی خود درباره سه وزیر معرفی‌شده را تعیین کنند. از همان ابتدا هم اکثریت اعضای فراکسیون روی نام صالحی‌امیری و دانش‌آشتیانی نظر مثبت داشتند و مخالفت‌هایی با سلطانی‌فر در میان اعضای فراکسیون مطرح بود. اما نتیجه جلسه صبح روز گذشته این بود که شورای مرکزی، حمایت از هر سه وزیر پیشنهادی را رسما در دستور کار خود قرار داد. این خبر را بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون، در آغاز جلسه علنی روز گذشته با حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی، اعلام کرد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «دلالان زیر پای «برگیز» نشستند»، «وزیر دادگستری: بسیج نباید با هویت نظامی وارد انتخابات شود»، «ده‌ها کشته در یمن‌ با حمله جنگنده‌های عربستان» و «تجلیل از «تقوایی» با پیام تصویری «فرهادی»/ سلام «ناخدا سینما»» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «رای به «دانش» برای حمایت از آموزش و پرورش» نوشته محمد قمی محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: