کد خبر: ۸۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - 31 October 2016
روزنامه اعتماد در دوشنبه 10آبان در تشریح این خبر نوشت: قدم‌های رییس‌جمهور برای ترمیم کابینه به خط پایان نزدیک می‌شود. فردا قرار است سه وزیر پیشنهادی با همراهی رییس‌جمهور در مجلس حاضر شوند و نمایندگان رای اعتماد یا عدم اعتماد خود به وزرا را اعلام کنند. همین هم باعث شده تا فراکسیون‌های مجلس بیش از هر زمان دیگری در تکاپوی رایزنی و لابی‌های سیاسی‌شان برای سه‌شنبه سرنوشت‌ساز باشند.

این روزنامه در تیتر یک با انتخاب عنوان دلسرد نشده ام، می نویسد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حالا ٨٢ ساله است. انتخاباتی مهم را پشت سر گذاشته و مردم پایتخت با رای بالایی او را به عنوان نفر اول به خبرگان فرستاده‌اند. برای انتخابات هیات رییسه نیامد. بعد از آن هم آنچنان فعالیتی نداشت. آیت‌الله دلسرد شده است؟ می‌گوید: «نه». این را پس از یک گفت و گوی یک ساعته با تاکید گفت. درست در روزهایی که همچون همه سال‌ها حملات به او در اوج است؛ در روزهایی که البته شاید روزهای آرام‌تری برای او باشد. پیچ رادیو را که باز کند در مسیر رسیدن به کاخ مرمر در مجلس شورای اسلامی که سال‌ها خود اداره آن را بر عهده داشته کسی علیه‌اش صحبت نمی‌کند. نزدیک‌ترین فرد به او سکان اداره اجرایی کشور را بر عهده دارد. به انتخابات هفت ماه دیگر امیدوار است و می‌گوید بازهم گزینه نزدیک به او شانس دارد.

 مجموعه اظهاراتش شاید نشان از این داشته باشد که آیت‌الله از این روزها راضی است. گذشته‌ای هم هست که او از آن ناراضی است. از آن هشت سالی که از نگاهش تنها کارهای نمایشی انجام شده بود. حسرت می‌خورد که سید حسن خمینی از ورود به مجلس خبرگان بازماند. از ردصلاحیت‌ها یاد می‌کند و می‌گوید خبرگان آن چیزی که می‌خواست نشد اما بازهم این مجلس رامجلس می‌داند که خوب می‌تواند وظیفه‌اش را اجرایی کند، وظیفه‌ای که دعا می‌کند هرچه دیرتر این مجلس به صرافت انجامش بیفتد.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان فیلم‌هایم را از سوختن نجات دادم، می نویسد: از آخرین باری که ناصر تقوایی در شمایل یک کارگردان حرفه‌ای و کار بلد پشت دوربین قرار گرفت، ١٥ سال می‌گذرد. سال ٨٠ بود که او «کاغذ بی‌خط» را نوشت و کارگردانی کرد. فیلمی که هفتمین و تا اینجا آخرین تجربه کارگردانی او در حوزه سینمای داستانی است و مورد تحسین جشنواره فیلم فجر و جشن خانه سینما قرار گرفت. حالا این کارگردان در آستانه ٧٥ سالگی، پر از ایده، داستان و فیلمنامه‌های نیمه تمام است و هنوز نتوانسته سد ١٥ ساله را بشکند. کارگردان «ناخدا خورشید» صحبت‌های خود را با ذکر خاطره‌ای از اوایل انقلاب، ادامه داد: «در آن شلوغی‌ها نزدیک بود فیلم‌هایی که در دفاتر سینمایی بود به آتش کشیده شود. فیلم‌هایی که بیشتر هم فیلم‌های هنرمندانه و روشنفکرانه بود و با زحمات بسیار توانستیم این فیلم‌ها و تعدادی از فیلمنامه‌ها را از سوختن نجات دهیم. یک دورانی خطر، کل سینمای ما را تهدید می‌کرد. نمی‌دانم چرا وقتی ما به فکر تغییری در جامعه‌مان هستیم به عقب برمی‌گردیم و چیزهایی را نابود می‌کنیم که اتفاقا خیلی خوب است. این واقعا برای من یک سوال شده است.»

این روزنامه با انتشار عنوان اگر کسی فتنه‌گر است خب قوه قضاییه او را بگیرد، در گفت و گو با مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس و عضو هیات رییسه فراکسیون امید، آورد: به هر حال یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که یک عده را به فتنه و اتهاماتی از این دست وصل می‌کنند. اگر واقعا کسی فتنه‌گر بوده است بیرون چه می‌کند؟. و چرا تاییدیه گرفته است که وزیر شود؟ اینکه به این سادگی ما تهمت بزنیم و بگوییم این‌گونه هستید و افراد را در مقابل خودمان قرار دهیم منطقی نیست. اگر کسی فتنه‌گر است خوب قوه قضاییه او را بگیرد و محاکمه کند. اگر هم در حد محاکمه نیست خوب وزارت اطلاعات می‌تواند، بگوید برای وزارت تایید نمی‌شود اما وقتی وزارت اطلاعات هم تایید می‌کند دیگر نباید به این نحو با آبرو و شخصیت و حیثیت افراد بازی کنیم. به اضافه اینکه هر کسی ممکن است سلیقه و نظر خودش را داشته باشد.

روزنامه اعتماد با درج عنوان امیدوارم، هر سه نفر رای اعتماد می‌گیرند، به نقل از محمدرضا عارف، نوشت: ما توقع نداریم تندروها از یک فرد برجسته دانشگاهی حمایت کنند. ایشان توانایی برجسته‌ای هم در آموزش و پرورش دارد معلم بوده است و در موسسه فرهنگی مفید خدمت کرده و معاون وزیر علوم بوده و خدمات ارزشمندی را داشته و اشراف خوبی بر بحث‌های آموزشی و فرهنگی دارد. امیدوارم با رای خوب مجلس انتخاب شود و بتواند بخشی از مشکلات و مطالبات به حق فرهنگیان را با هماهنگی دولت پاسخ دهند. من شخصا امیدوار هستم که رای می‌آورند. من هر سه نفر را می‌شناسم. افراد شاخص و برجسته‌ای هستند. البته این موضع شخصی من است و نظر فراکسیون را امروز بعد از جلسه مجمع عمومی اعلام خواهیم کرد.

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «چند توصیه برای روز سه‌شنبه مجلس» را به قلم احمد شیرزاد استاد دانشگاه اختصاص داد.

روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: به هر سه وزیر رای اعتماد می دهیم»، «جبار کوچکی نژاد: امروز با وزرای پیشنهادی جلسه داریم»، «نامه اصلاح‌طلبان شورای شهر به رییس قوه قضاییه»، «قهرمان در رقابت تیم به تیم، سوم در بخش انفرادی» و «کیهان برزگر استاد روابط بین‌الملل: سیاست کلینتون در مورد روسیه به نفع ایران است» را در صفحه نخست به چاپ رساند و یادداشت ها و گفت و گوهای امروز را به قلم احمد پورنجاتی، محمد شریعتمداری، مرضیه برومند، علی خرم، علی شکوهی، هادی حق شناس، یوسف مولایی و ایرج راد منتشر کرد.
برچسب ها: مجلس ، رای اعتماد ، مجلس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: