کد خبر: ۸۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - 31 October 2016
روزنامه رسالت در شماره شنبه 10 آبان با اشاره به گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس در تیتر یک، نوشت: کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گزارشی از اجرای برجام، 7 مورد نقض عهد و پیمان‌شکنی ‌های آمریکا در اجرای برجام را تشریح کرد. در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص روند اجرای برجام در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

این روزنامه با اشاره به عنوان برخی پیروی از فرهنگ غرب را تئوریزه می کنند، می نویسد: آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی با بیان این که اگر دین باشد نیازی به وضع قوانین سخت گیرانه نیست، گفت: اگر در هر کشوری ارزش های دینی نهادینه شود امنیت بالاتر خواهد بود. وی افزود: اگر این گونه باشد متوجه می شویم چرا از وقتی که انقلاب به پیروزی رسید و حکومت اسلامی بر قرار شد نهاد جدید در نیروهای مسلح به عنوان عقیدتی سیاسی به وجود آمد، کسانی بودند که تحت تأثیر فرهنگ غربی یا این که خود ریگی در کفش داشتند می گفتند که شما با این کار مغز افراد را شستشو می دهید و آن ها را به گونه ای به بار می آورید که بر اساس خواسته شما کار کنند که خلاف آزادی است. برخی پیروی از فرهنگ غرب را تئوریزه می کنند.

روزنامه رسالت با انتشار عنوان آمریکا در براندازی دولت مصدق نقش داشت، آورد: مداخله جویی سازمان سیا و تقابل این سازمان تروریستی و جاسوسی با ملت ایران، موضوعی نیست که مربوط به زمان حال باشد. اخیرا جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به نقش سازمان جاسوسی سیا دربراندازی دولت مصدق اذعان کرد. جان کری در صحبت های اخیر خود در دانشگاه شیکاگو گفت: من هیچ برنامه‌ ای برای سفر به ایران ندارم، اما ایران کشور بسیار جالبی برای مطالعه است زیرا ایران یک کشوری با تمدن پنج هزار ساله است، البته نه به عنوان یک کشور، بلکه به عنوان یک تمدن. وی ادامه داد: حتی از سال 1979 میلادی و از زمان انقلاب (اسلامی) ایران، به اندازه کافی ملاحظه کار و دقیق نبودیم و ما در امور ایران دخالت داشتیم، به عنوان مثال «سیا» به طور مستقیم در برکناری نخست وزیر مصدق از قدرت در سال 1953 میلادی مداخله کرد. بنابراین ما اینچنین در تاریخ ایران حضور داشتیم. بدیهی است که اعتراف کری نسبت به نقش داشتن سازمان سیا در براندازی دولت مصدق دارای آثار و تبعاتی حقوقی و سیاسی است. 

این روزنامه با انتخاب عنوان پیام 13 آبان هوشیاری نسبت به توطئه دشمنان است، آورد: آیت ‌الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار اعضای ستاد برگزاری یوم الله سیزده آبان استان قم با اشاره به پیام استکبارستیزی سیزده آبان بیان داشت: جریان سیزده آبان چند پیام دارد یک بخش آن پیام داخلی است و یک بخش آن پیام خارجی؛ پیام داخلی ‌اش این است که آن شهادت ‌ها را ما ارج می‌ نهیم و بدانیم در کنار سفره شهدا هستیم و این تعارف ندارد، اگر امنیت است، اگر استقلال است، اگر آزادی و شرف هست همه اینها را مهمان و مدیون شهدا هستیم. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر هوشمندی در برابر توطئه دشمنان اظهار داشت: بنابراین پیام روز سیزده آبان این است که ما باید دو کار بکنیم؛ یکی نسبت به خود ایران وظایفمان را انجام بدهیم، یکی اینکه نسبت به بیگانه هوشیار باشیم؛ هوش سیاسی ما باید طوری باشد که هر نقشه ای که استکبار و صهیونیسم می ‌کشند ما باخبر باشیم.

90 مورد از 115 طرح ضد ایرانی آمریکا پس از برجام است؛ عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: فواد ایزدی در همایش برجام نتایج و پیامدها با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری پیرامون نفوذ و مضامین آن گفت: معظم له در این سخنان فرمودند افراد نفوذی شبیه آمریکایی ها فکر می کنند و همان طور که یک مامور سیا در خصوص مسائل ایران فکر می کند و تصمیم می گیرد افراد نفوذی نیز همان طور عمل می کنند. استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل آمریکا گفت: 90 مورد از 115 طرح ضد ایرانی آمریکا پس از برجام است. وی ادامه داد: اولین راهکار آمریکایی ها برای تقابل با ایران این است که ساختار تحریم ها کم و بیش دست نخورده بماند پول هایی پس از برجام به ایران رسیده است اما قرار نبود از پول های خودمان بگیریم مبلغی به آن اضافه کنیم و هواپیما بخریم قرار بود ایران در حوزه هسته ای محدودیت بپذیرد و تحریم ها لغو شود این در حالی است که ایران محدودیت را پذیرفت اما تحریمی لغو نشد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «آل اسحاق: 6 میلیون بیکار داریم آمار مرکز آمار، واقعی نیست»، «شافعی: زیرساخت های قانونی برای بهبود وضعیت اقتصادی وجود ندارد»، «رئیس دیوان عالی کشور: رسیدگی به پرونده کرسنت پایان یافته است» و «زمین لرزه 6.6 ریشتری در ایتالیا» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: