کد خبر: ۸۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - 31 October 2016
رئیس توسعه ماشینی کردن (مکانیزاسیون) کشاورزی گفت:افزایش تولید و انجام به موقع عملیات نیاز به سرمایه گذاری بیشتر دارد .
رئیس توسعه ماشینی کردن (مکانیزاسیون) کشاورزی گفت:افزایش تولید و انجام به موقع عملیات نیاز به سرمایه گذاری بیشتر دارد .

کمبود سرمایه گذاری معضل توسعه مکانیزاسیون کشاورزیکامبیز عباسی  رئیس توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی در کشور اظهار داشت: از سال  92 تاکنون بیش از 3 هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات به این بخش تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: وضعیت مکانیزاسیون بخش کشاورزی به سبب کاهش هزینه ها، افزایش تولید و انجام به موقع عملیات نیاز به سرمایه گذاری بیشتر دارد اما اقدامات سال گذشته در امر ماشینی کردن  خود اتکایی در کشت مکانیزه گندم و جو را رقم زد.
 
عباسی از ساخت ماشین بذرکار کلزا برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: با همت و تلاش بی وقفه سازندگان داخلی برای اولین بار ماشین بذرکار کلزا در داخل تولید و در استان ها توزیع شد و اکنون کشت مکانیزه کلزا به 200 هزار هکتار رسیده است.

*** توسعه ماشینی سازی، افزایش تولید را به همراه دارد

همچنین احمد کبیری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: افزایش تولید تنها با استفاده از دانش و فناوری روز دنیا میسر است .

وی افزود: هزار و 700 شرکت خدمات فنی و مهندسی مجموعه ای کامل از انواع ماشین آلات در اختیار دارند که همین امر موجب شده خدمات مکانیزاسیون برای کشاورزان ارزان تمام شود.

کبیری در خصوص تاثیر توسعه مکانیزاسیون بر میزان بهره وری تولید بیان کرد: با اجرای دانش و تکنولوژی های روز دنیا عملکرد و راندمان تولید در واحد سطح حداقل با افزایش 30 درصدی همراه خواهد بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران تصریح کرد: با توجه به آنکه خرید ماشین آلات و تجهیزات مدرن از سوی تمامی کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد، از این رو با راه اندازی شرکت های مکانیزاسیون و ارائه خدمات نوین در استان ها تمامی کشاورزان از این مزایا بهره مند خواهند شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: