کد خبر: ۸۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - 30 October 2016
روزنامه جام جم در شماره یکشنبه 9 آبان در تشریح تیتر یک، موضوع دام شبکه «جم» برای اهالی موسیقی را برجسته کرد و نوشت: پس از جذب تعدادی از بازیگران که البته برخی از آنها از پیوستن به این شبکه اظهار نارضایتی هم کرده‌اند، حالا نوبت به موزیسین‌ها رسیده است و ظاهر جم قصد دارد از آنها هم چهره‌هایی از اینجا رانده و از آنجا مانده بسازد و با تبلیغ‌های خوشرنگ و لعاب نشان دهد که امکانات کار و پیشرفت برای این افراد در شبکه‌های مختلف گروه جم فراهم است.

این روزنامه با اشاره به عنوان نشاط اجتماعی با ورزش همگانی، آورد: برای ثروتمند و فقیر، بالاشهری و پایین‌شهری، روستانشین و شهرنشین،‌ مدیر و کارمند، زن و مرد، کودک و سالمند فرقی نمی‌کند، سرطان و سایر بیماری‌های خطرناک و صعب‌العلاج سایه به سایه همه پیش می‌آیند، افسردگی و اضطراب می‌توانند سر راه همه را بگیرند؛ مشکلاتی که نتیجه تغییر در سبک زندگی خانواده‌های امروزی است و دیر یا زود گریبان خیلی را می‌گیرد. برای مقابله با این مشکلات ریز و درشت و ایجاد نشاط اجتماعی نگاه خیلی‌ها به سمت ورزش همگانی دوخته شده است؛ حلقه نجاتی که سلامت جسم و روح تمامی افراد جامعه را تضمین می‌کند و با این حال، در سبد خانوار افراد جامعه جایی برای آن دیده نمی‌شود.

ایران، کانون مذاکرات صلح منطقه از دیگر عنوان های روزنامه جام جم است، در تشریح این خبر می خوانیم: نشست سه‌جانبه دیروز ایران، سوئیس و سوریه گرچه با محوریت کمک به آوارگان سوری و نیز گفت‌وگوهای سوری ـ سوری برگزار شد اما تحولات اخیر در روابط تهران ـ ریاض بر این نشست هم تاثیر گذاشت و بخشی از رایزنی مقامات سه کشور به این موضوع اختصاص یافت. حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی ـ آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان در نشست دیروز، با بیان این‌که مایلم درخصوص تحول جدید در پی قطع روابط سیاسی ریاض و تهران و تاثیر احتمالی این تصمیم نابخردانه، نادرست و نسنجیده عربستان صحبت کنم، گفت: این اقدام بر مذاکرات وین و نیویورک تاثیر دارد اما تهران به این گفت‌وگو‌ها پایبند است و طی رایزنی با مقامات سازمان ملل و حکومت سوریه تلاش‌های خود را برای ادامه کمک همه‌جانبه انجام می‌دهد و امیدواریم عربستان از تاریخ درس بگیرد.

این روزنامه با انتخاب عنوان رژیم کودک‌کش در شورای حقوق بشر، می نویسد: روز گذشته خبرگزاری‌ها خبری طنزگونه منتشر کردند مبنی بر انتخاب مجدد عربستان سعودی به‌عنوان یکی از 47 عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل با کسب 152 رای در مجمع عمومی. عربستانی که با حمایت از رژیم آل‌خلیفه در بحرین مدتی است بدترین شکل نقض حقوق بشر از لغو تابعیت، شکنجه، بازداشت‌های غیر قانونی و ... را پیش چشم افکار عمومی جهان به نمایش گذاشته است. گفتنی است که تزریق دلار‌های نفتی به سازمان‌های بین‌المللی تصمیم گیر و وجود لابی‌های قدرتمند در این عرصه، اینچنین دست آل‌سعود را برای ارتکاب جنایات بیشتر و توجیه اقدامات خود باز می‌گذارد که خارج کردن این کشور از فهرست رژیم‌های کودک‌کش توسط دبیر کل سازمان ملل از مصادیق بارز این موضوع است.

روزنامه جام جم با درج عنوان 10 باور غیر علمی، نوشت: برخلاف آنچه معمولا شنیده‌اید، نوشیدن روزانه هشت لیوان آب کلید سلامت نیست یا نپوشیدن لباس گرم در یک روز سرد شما را بیمار نمی‌کند. شاید باور نکنید دوران بارداری 9 ماه نیست. شایعات مربوط به حوزه پزشکی، اغلب به عنوان حقایقی خدشه‌ناپذیر بین مردم تکرار می‌شوند، حتی اگر جستجوهای پیگیرانه در اینترنت، حقیقتی را که پشت این تصورات غلط وجود دارند روشن کنند. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «واکاوی تیتراژ سریال‌های تلویزیونی»، «کامران تفتی: نقش های خاکستری را دوست دارم»، «دفع پروتئین در زنان باردار»، «نابینایان دیده نمی شوند» و «قتل زن جوان با کراوات صورتی» پرداخت.

روزنامه جام جم در ضمیمه ورزشی و سی نما عنوان «شادی گلمان به دل هواداران نشست» و در ضمیمه کلنگ عنوان «لایک از کجا پول از کجا» را منتشر کرد.
این روزنامه در ستون یادداشت عنوان های «موگرینی به دنبال افزایش نقش اروپا در غرب آسیا» و «4 اصل توسعه ورزش همگانی» را به ترتیب به قلم محمدرضا دهشیری استاد دانشکده روابط بین الملل و محمدعلی قره عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزش های همگانی به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: