کد خبر: ۸۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - 29 October 2016
روزنامه اطلاعات در شماره شنبه هشتم آبان در تشریح تیتر یک، نوشت: علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در سفر به قم با مراجع عظام تقلید دیدار کرد. در یکی از این دیدارها آیت‌الله‌العظمی‌وحید خراسانی با دعا برای موفقیت مستمر مسئولان کشور در رفع مشکلات و خدمت به آحاد مردم افزودند: توجه خاص به دو اصل علم و امانتداری در انتخاب مدیران در ردیف ضرورت‌هایی است که موجبات افزایش کارآمدی نظام مدیریتی کشور را فراهم خواهد کرد.

این روزنامه با درج عنوان مبارزه قاطع با تروریسم؛‌ محور مذاکرات مهم وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه در مسکو، آورد: نشست سه جانبه محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و ولیدالمعلم وزرای خارجه ایران، روسیه و سوریه برای مبارزه با تروریسم و پیگیری حل سیاسی بحران سوریه، دیروز در مسکو برگزار شد. این نشست پس از مذاکرات دوجانبه ظریف و لاوروف برای بررسی مواضع سه کشور و همگرایی بیشتر به منظور کمک به مبارزه علیه تروریسم در سوریه برنامه ریزی ‌شده بود. لاوروف در آغاز این نشست، اصلی ترین محور مذاکرات وزرای خارجه سه کشور به عنوان جبهه متحد ضد تروریستی را برخورد قاطع و کارآمد با تروریسم به ویژه در سوریه اعلام کرد. وزیر خارجه روسیه هچنین بررسی جزئیات اوضاع سوریه از جمله کمک‌های انسان دوستانه و راههای جلوگیری از تجهیز و تسلیح تروریست‌ها ‌را از محورهای مذاکرات سه جانبه خواند و با بیان اینکه وضعیت حلب در اولویت ما است، گفت: همچنان مذاکره درباره حلب ادامه دارد.

روزنامه اطلاعات با انتشار عنوان رونمایی از کتاب نفیس «اربعین» در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)، نوشت: آیین رونمایی از کتاب نفیس اربعین از آخرین آثار و محصولات «نشر نگار» و «نشر امام رئوف» و افتتاح نمایشگاه عکس اربعین دیروز با حضور محمود صلاحی رئیس و امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دکتر احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، دکتر خویی پژوهشگر و استاد دانشگاه، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه، سادات رضوی، دکتر محمدزاده، سید محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و... در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد. پیشگفتار کتاب «اربعین» به قلم دکتر سید حسین نصر و نگارش متن این کتاب نوشته «سید محمد سادات اخوی» بوده و مجموعه عکس‌های این کتاب نفیس، حاصل سه سال سفر پی‌درپی سعید محمودی ازناوه و عکاسی وی از مسیرهای مختلف راهپیمایی زائران حرم مطهر امام حسین(ع) است که با 160 عکس در قطع رحلی 34 در 24 و 204 صفحه با چاپ صحافی بسیار نفیس در شمارگان 2000 جلد منتشر شده است. 

این روزنامه با بررسی عنوان مولاوردی: اشتغال زنان ناپایدارتر از مردان است، آورد: شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری عصر پنجشنبه در هشتمین همایش ملی انجمن جمعیت شناسی ایران در دانشگاه یزد گفت: وضع بد اقتصادی و سیاست‌های اجتماعی موجود مانند طولانی ترشدن مرخصی دوران فرزندآوری سبب شده است کارفرمایان شرط‌های عدیده ای مانند ترک کار در صورت بارداری را به زنان کارگر تحمیل کنند. مولاوردی افزود: دو دسته از زنان کارگر شامل مجردها و زنان سرپرست خانوار مطلوب کارفرمایان هستند، زیرا تصور برای گروه اول این است که نیاز چندانی به درآمد ندارد و گروه دوم هم به حداقل‌ها تن می‌دهند زیرا چاره ای ندارد. وی ادامه داد: قراردادهای موقت زنان کارگر، در شرایط کنونی به یک معضل تبدیل شده و آنان را از امنیت شغلی محروم و اخراج آنها را آسان کرده است. معاون رئیس جمهوری فرصت‌های شغلی نابرابر، محدودیت در انتخاب شغل، بالا بودن نرخ بیکاری، انعقاد قراردهای موقت، حداقل دستمزد، نبود امکان ارتقای شغلی، فقر در دوران بازنشستگی به دلیل دستمزدهای کم و پایین بودن امنیت شغلی را چالش‌های مقابل روی زنان کارگر برشمرد. 

روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان یادگارگرامی امام: وظیفه حکومت‌ها ایجاد شرایط زندگی بهتر مردم است، نوشت: یادگار گرامی‌امام ارتباط صنعت و دانشگاه را یکی از حلقه‌های مفقوده کشورمان دانست و گفت: همیشه دولت‌ها نسبت به این مسأله حساسیت داشته‌اند اما چون کسی از کار سخت استقبال نمی‌کند و خرید تکنولوژی راه آسان تری است، کمتر کسی به سراغ پیوند صنعت و دانشگاه می‌رود. حجت‌الاسلام سید حسن خمینی یادگار گرامی امام در دیدار رئیس و مدیران سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) با اشاره به وظیفه حکومت‌ها برای زمینه سازی زندگی بهتر مردم، از نفت و گاز به عنوان یکی از انواع منابع زیر زمینی یاد کرد و گفت: اگر به این منابع مهم به عنوان یک نعمت خدادادی که باید با اتکای به آن برای آینده سرمایه گذاری شود و بهترین استفاده را از آنها کنیم، نگاه نکنیم؛ در واقع آنها را از این برده‌ایم. وی بهینه سازی را دیگر نکته مهم در استفاده از معادن خواند و افزود: تکنولوژی‌های جدید می‌تواند میزان استحصال از معادن را به چندین برابر برساند و امروز با روابط جدید ایران با جهان، زمینه استفاده از تکنولوژی‌های روز فراهم است و شما باید در استحصال معادن خود را به روزرسانی کنید. 

این روزنامه همچنین عنوان های «حمله موشکی نیروهای یمنی به فرودگاه «جده» در عمق خاک عربستان»، «آیت الله العظمی مکارم شیرازی: صحیفه سجادیه، دریای بیکران معرفت و عرفان است» و «روسیه در بحبوحه تنش با غرب از مخوف‌ترین موشک‌ هسته‌ای جهان رونمایی کرد» را در صفحه نخست این شماره منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: