کد خبر: ۸۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - 29 October 2016
روزنامه جام جم در شماره شنبه هشتم آبان در تشریح تیتر یک، گزارش میدانی از معضل اعتیاد و تاثیر آن بر چهره شهر منتشر کرد و نوشت: زنان معتادی که این روزها در حاشیه بزرگراه‌ها یا پارک‌های پایین شهر زندگی می‌کنند، اگر به سرپناه، خوراک و درآمدی حداقلی دسترسی داشتند، کارتن خواب نمی‌ماندند یا اگر در کمپ‌های ترک اعتیاد برخورد مناسبی با آنها شود، یعنی شأن و کرامت انسانی شان حفظ شود، راضی به کارتن خواب ماندن نمی‌شوند.

این روزنامه با اشاره به عنوان رفتارشناسی بیقراری اردوغان، آورد: اگر تحولات اخیر ترکیه را ملاحظه کنیم، جهتگیری و اهداف زمامداران آنکارا بیشتر روشن خواهد شد. اشغال خاک سوریه و برخی شهرهای کردنشین این کشور به بهانه خنثی‌سازی حملات کردها و تامین امنیت مرزی و همچنین ورود نظامی به خاک عراق بدون رضایت بغداد و تلاش برای مشارکت در آزادسازی موصل و اظهارات عجیب اردوغان در این رابطه که «موصل از نظر تاریخی متعلق به ترکیه است. مرزهای موجود ترکیه، دلخواه مردم این کشور نیست.» مرزهای این کشور (در دوره عثمانی) مساحتی برابر با 20 میلیون کیلومتر مربع را شامل می‌شد و اکنون به 780 هزار کیلومتر مربع کاهش یافت است.» نمود پیاده‌سازی آرام «نوعثمانی» و گسترش قلمرو است.

تولد 60 سالگی بهروز افخمی در جام جم، از دیگر عنوان های روزنامه جام جم است، در تشریح این خبر می خوانیم: بهروز افخمی، این روزها به‌دلیل صراحت لهجه و کوشش برای بهبود وضعیت سینمای ایران در برنامه سینمایی «هفت»، مورد هجمه برخی مخالفان است. خیلی‌ها پا را از دایره انصاف بیرون می‌گذارند و حتی کارنامه قابل اعتنای این فیلمنامه‌نویس و کارگردان و جایگاه او را در سینمای ما نادیده می‌گیرند. اما حسن کارگردان آثاری چون «کوچک جنگلی»، «عروس»، «شوکران» و «گاوخونی» این است که بی‌اعتنا به حاشیه‌ها و مخالفت‌های غیرمنصفانه، کارش را ادامه می‌دهد و پیاده ـ چون عاشق پیاده روی است ـ به راه خودش می‌رود. افخمی‌ بتازگی 60 ساله شد؛ به همین بهانه او و همسر هنرمندش، مرجان شیرمحمدی را به روزنامه جام جم دعوت کردیم.

این روزنامه با انتخاب عنوان هر شب بهتر دیده می‌شویم، می نویسد: سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی از امروز به صورت هفت شب در هفته به مخاطبان ارائه می‌شود. تغییر شیوه پخش «معمای شاه» و نمایش دوباره آن از قسمت اول برای این سریال فرصتی دوباره محسوب می‌شود. محمدرضا ورزی، کارگردان معمای شاه درباره تغییر شیوه پخش سریال به جام‌جم گفت: از ابتدا نظر ما این بود که تلویزیون صبر کند تا فیلمبرداری سریال تمام شود و بعد آن را به صورت شبانه پخش کند اما مدیران وقت توجهی به این امر نشان ندادند و آن را به صورت هفتگی روی آنتن بردند. این کارگردان درباره پخش هر شبی سریال معتقد است: این اتفاق بسیار به نفع سریال خواهد بود چرا که پخش شبانه بسیار موثرتر است و پخش هفتگی سریال‌ها تقریبا در دنیا منسوخ شده است.

روزنامه جام جم با درج عنوان قاچاق فقط از ویترین‌ها رفت، نوشت: ابتدای مهر امسال طرح جمع‌آوری کالاهای قاچاق از سطح بازار با جدیت از‌سوی دستگاه‌های مسئول با رویکرد ارشادی آغاز شد، اما در میانه راه و قبل از اتمام مهلت 15روزه تعیین‌شده برای اصناف، ناگهان مسئولیت برخورد با این معضل نگران‌کننده به خود اصناف واگذار شد. حال فارغ از این‌که واگذاری روند بازرسی و برخورد با توزیع کالای قاچاق به خود اصناف اصولی بوده یا خیر؛ با گذشت بیش از یک‌ماه از اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق در سطح توزیع، بررسی‌های خبرنگار جام‌جم از منطقه امین‌حضور و خیابان شریعتی تهران بیانگر آن است که با گذشت تقریبا یک ماه از آغاز این طرح گرچه در ویترین‌ها کمتر کالای قاچاق یا مشکوک وجود دارد، اما حکایت همچنان باقی است و روند فروش کالاهای غیرقانونی با شیوه‌های نوینی در جریان است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «امیرحسین صدیق: خاطره‌ای 20 ساله با مردم دارم»، «ادای دین به اشعار قیصر»، «ملاقات با قهرمان ایرانی ربات ها» و «خواهر کشی با ماهیتابه» پرداخت.

روزنامه جام جم در ستون یادداشت عنوان های «راه درمان را هموار کنیم» و «پارادوکس‌های ائتلاف غرب علیه تروریسم» را به ترتیب به قلم آناهیتا نعمتی بازیگر سینما و تلویزیون و ارسلان قربانی شیخ‌نشین استاد دانشگاه خوارزمی به چاپ رساند.

این روزنامه در ستون ویژه عنوان های «مفسر»، «نقد و نظر» و «جام جهان نما» را انتشار داد و در ضمیمه قاب کوچک عنوان «همه رازهای دیده شدن» را برجسته کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: