کد خبر: ۸۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - 27 October 2016
روزنامه اطلاعات در شماره پنجشنبه ششم آبان با اشاره به سخنان سردار سرلشکرمحمدعلی جعفری در مراسم افتتاح نخستین دوره آموزشی دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای زیباکنار رشت، نوشت: سپاه پاسداران ایران اسلامی امروز با اتکا به سلاح ایمان و حفظ روحیه رشادت و شهادت طلبی و تجهیز به تسلیحات نوین نظامی و تاکتیکی، قدرت اثرگذار و برتر خاورمیانه به شمار می‌آید.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان عقلای جهان برای علاج تروریسم اقدام کنند، اختصاص داد و آورد: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی‌ عصر دیروز در دیدار آقای سائولی نینیستوو رئیس‌جمهوری فنلاند با اشاره به پدیده تروریسم به‌عنوان یکی از مصائب دردناک جامعه بشری، کشتارهای دسته‌جمعی همچون کشتار مردم یمن را بدترین نوع تروریسم خواندند وتأکید کردند: مقابله با تروریسم نیازمند اراده جدی همه کسانی است که در قدرت‌های بین‌المللی نفوذ دارند و عقلای جهان و دولت‌ها و قدرتمندانِ با شرف دنیا باید برای علاج این پدیده، فکر و اقدام کنند. حضرت آیت الله خامنه‌ای، سخنان و اقدامات آمریکا و برخی دولت‌های دیگر را در مبارزه با تروریسم جدی ندانستند وافزودند: این دولت‌ها همه مسائل را براساس منافع خود محاسبه می‌کنند و به فکرریشه‌کن کردن بیماری تروریسم چه در عراق و چه درسوریه نیستند.

روزنامه اطلاعات با بررسی عنوان روحانی: ایران آماده همکاری بیشتر با اتحادیه اروپا در زمینه مسائل منطقه‌ای است، نوشت: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری‌،در این آیین که دیروز و پس از دیدار دوجانبه و نشست مشترک هیأت‌های عالیرتبه ایران و فنلاند برگزار شد، یادداشت تفاهم همکاری در بخش‌های انرژی، ارتباطات و فناوری، مدیریت و منابع جنگل و همکاری بین سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران و آژانس اعتبار صادرات فنلاند توسط مقامات عالی رتبه دو کشور، در حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکترحسن روحانی و سائولی نینیستوو روسای جمهوری دو کشور به امضاء رسید. رئیس‌ جمهوری با تأکید بر ضرورت رایزنی و همکاری ایران و فنلاند درباره حل و فصل معضلات منطقه و جهان مانند مبارزه با ‌تروریسم، افراطی‌گری و مواد مخدر، گفت: معتقدیم مشکلاتی که ‏امروز در منطقه وجود دارد، راه‌حل سیاسی دارد و مبارزه با تروریسم، وظیفه همگان است‌،در غیر این صورت در آینده تروریسم قادر خواهد بود ثبات و امنیت کل منطقه و جهان را به خطر بیندازد.‏

مخالفت نهادهای بین المللی با عضویت عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این خبر می خوانیم: دید‌بان حقوق بشر با نامزدی عربستان برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل به خاطر کارنامه سیاهش در زمینه حقوق بشر مخالفت کرد. این نهاد حقوق بشری اعلام کرد: حضور عربستان در این شورا به دلیل کارنامه سیاهی که در زمینه حقوق بشر دارد، موجب از بین رفتن اعتبار این شورا می‌شود. این در حالی است که قرار است مجمع عمومی سازمان ملل انتخاباتی را درباره عضویت در شورای حقوق بشر برگزار کند. در همین حال، رهبر حزب کارگر انگلیس در پارلمان این کشور با انتقاد از دولت و حمایتش از عربستان گفت: دیکتاتوری سعودی حقوق مردم را پایمال و با بمباران یمن حقوق بشر را نقض کرده است. «جرمی کوربین» در جلسه پارلمان همچنین یادآور شد: حقوق زنان در عربستان سعودی پایمال می‌شود و مردم شکنجه می‌شوند. 

«دکتر میرزایی: جمعیت ایران در قرن اخیر 8 برابر شده است»،‌ «داعش 232 غیرنظامی را در حومه موصل قتل عام کرد» و «پاداش بازنشستگی فرهنگیان تا پایان آبان پرداخت می‌شود» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: