کد خبر: ۸۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 26 October 2016
روزنامه کیهان در شماره چهارشنبه پنجم آبان با اشاره به خبری که وزارت جهاد کشاورزی درباره صادرات پسته اعلام کرد، نوشت: در شش ماهه نخست سال 95، بیش از 40 هزار تن پسته خشک و با پوست تازه و مغز پسته به ارزش 381 میلیون و 647 هزار از ایران صادر شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 22 درصد و از لحاظ ارزشی 20 درصد رشد داشته است.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان زادگاه تروریسم و تکفیر آمریکا و اروپاست، اختصاص داد و آورد: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز (سه شنبه) در دیدار آقای باقر عزت بگوویچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین با تأکید بر لزوم مقابله با سیاست های آتش افروزانه و تروریسم پرور برخی دولت های غربی، خاطرنشان کردند: کشورهای مستقل باید با تحکیم روابط و اثر نپذیرفتن از سیاست های دولت های مستکبر، آتش اختلافات و درگیری ها را فروبنشانند. حضرت آیت الله العظمی خامنه ای با اشاره به موج تکفیر و تروریسم -که اکنون به اروپا نیز سرایت کرده و احتمالاً در آینده هم وضعیت بدتری را رقم خواهد زد- افزودند: زادگاه این پدیده در ظاهر منطقه عربی است اما در واقع، دولت آمریکا و بعضی از دولت های اروپایی عامل اصلی پدید آمدن این حوادث هستند.

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان 800 خودروی لوکس و پاداش 700 میلیونی برای مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان، می نویسد: علی قطب الدینی مدیر کل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش که از مدیران میانی صندوق ذخیره فرهنگیان در گذشته بود، در گفت وگو با فارس در خصوص اتفاقات اخیر در صندوق ذخیره، گفت: حدود 2 سال است که از این صندوق کنار گذاشته شدم زیرا آنها به دنبال یکسان کردن افراد در این صندوق بودند. قطب الدینی افزود: واقعاً نمی دانم که موضوع فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان 8 هزار میلیارد تومان است یا خیر، اما در این چند سال اتفاقاتی افتاده است که تا تحقیق و تفحص انجام نشود، نمی توان به صورت دقیق این مبلغ را گفت. وی با اشاره به یکی از موارد تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان در چند سال گذشته، خاطرنشان کرد: صندوق چند سالی بود که به هیچ عنوان اعتباری به شرکت لیزینگ فرهنگیان اختصاص نمی داد، اما به یکباره اعتباری برای خرید 800 دستگاه خودروی لوکس به مدیران ارشد این صندوق شامل مدیران عامل، معاونان، مدیران حوزه ستادی و محمد بطحایی معاون وزیر که اکنون به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش است اختصاص یافت.

این روزنامه با اشاره به عنوان فرمانده تیپ گولانی: در جنگ بعدی حزب الله به ما امان نخواهد داد، نوشت: «هارد دوف» معاون فرمانده گردان 13 تیپ گولانی هم از افزایش توان حزب الله لبنان ابراز نگرانی کرده و گفته، «حزب الله همواره در حال تقویت توان خود علیه ماست و در جنگ آینده هیچ مهلتی به ما نخواهد داد.» وی این را هم گفته که «با وجود اینکه حزب الله در سال های اخیر در سوریه مشغول درگیری بوده و آسیب هایی از جانب جنگ سوریه متحمل شده اما از توان عملیاتی خود نکاسته و بالعکس تجربه مهمی اندوخته و توانمندی های خود را افزایش داده است.»

معاون فرمانده گردان 13 تیپ گولانی همچنین تصریح کرده که «به نظر می رسد حزب الله برای جنگی جدید آماده می شود و با اینکه اسرائیل همیشه در حالت آماده باش قرار دارد اما هنوز نمی دانیم که چگونه به عملیات احتمالی حزب الله پاسخ دهیم.» گفتنی است تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله تیپ هایی است که در جنگ 33 روزه علیه حزب الله لبنان شکست سختی از مبارزان حزب الله خورد و اکثر سربازان این تیپ به هلاکت رسیده یا مجروح شدند.

مرهم بسیج عراق بر دل زخمی مسیحیان نینوا؛عنوان دیگر روزنامه کیهان محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: اکنون همه مردم عراق دست به دست هم داده اند تا همه آثار شوم دو ساله عفریت های انسان نما را در استان نینوا پاک کنند و با این اقدام خود، به جهانیان بگویند آنچه که طی سال های گذشته در عراق رخ داد، ربطی به دین، مذهب و قومیت عراقی ندارد و داعش پدیده ای صد درصد وارداتی است. طی یکی دو روز گذشته دوربین های رسانه ها، تصاویری را مخابره کردند که نماد واقعی جامعه مسلمانان است؛ جامعه ای که طی سال های اخیر مقابل جریان های تفرقه انگیز وارداتی ایستاده اند و خصوصاً، رژیم آل سعود و آمریکا را ناامید کرده اند. دیروز پرده زیبای نمایش وحدت به دست آزادمردان بسیج مردمی در استان نینوا به اجرا درآمد. بسیجیان هنگام پیشروی به سمت موصل در محور شمالی، وقتی صلیب درهم شکسته و کلیسای آسیب دیده مسیحیان را دیدند، پیشروی و عملیات را برای مدتی متوقف کردند و پس از تعمیر صلیب و نصب آن بر فراز کلیسا در روستای «کارامالیش» (نزدیک موصل) به راه خود ادامه دادند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان «آیت الله جنتی: نظارت بر نمایندگان باید تا پایان دوره باشد»، را منتشر کرد و درستون خبر ویژه عنوان «نامزدهای فاقد صلاحیت وزارت از فساد بیمه ایران تا حضور فتنه سبز!» را به چاپ رساند.
روزنامه کیهان در ستون یادداشت روز عنوان «پی آمد خواب های امنیتی اردوغان» را برجسته کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: