کد خبر: ۸۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 26 October 2016
روزنامه جوان در شماره چهارشنبه پنجم آبان در گزارشی به مراسم تقدیر از خانواده های شهدای مدافع حرم در دانشگاه صنعتی شریف پرداخت و نوشت:کیانوش رستمی و سهراب مرادی و البته محمد کشاورز، کاپیتان تیم تاریخ ساز فوتسال کشورمان چهره های ویژه مراسم هستند که دعوت شده اند، قهرمانانی که مدال هایشان را به شهدای مدافع حرم تقدیم کرده اند و قرار است در این برنامه از آنها به پاس این حرکت تقدیر شود.
این روزنامه تیتر نخست را به عنوان 800 خودروی لوکس جدیدترین نشتی صندوق ذخیره فرهنگیان، اختصاص داد و آورد: قطب الدینی مدیر کل اسبق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش که از مدیران میانی صندوق ذخیره فرهنگیان در گذشته بوده است به یکی از مواردی که در چند سال گذشته از جمله تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان است اشاره و خاطرنشان کرد: صندوق چند سالی بود که به هیچ عنوان اعتباری به شرکت لیزینگ فرهنگیان اختصاص نمی داد، اما به یکباره اعتباری برای خرید 800 دستگاه خودروی لوکس به مدیران ارشد این صندوق شامل مدیران عامل، معاونان، مدیران حوزه ستادی و سید محمد بطحایی، معاون وزیر که اکنون سرپرست وزارت آموزش و پرورش است، اختصاص یافت. وی افزود: این 800 خودرو هر کدام به ارزش 196 میلیون تومان بود که 30 درصد آن را نقد و 70 درصد دیگر را به صورت اقساطی با سود 15 درصد و بازپرداخت هفت ساله اختصاص دادند که به نظرم در تاریخ شرکت های لیزینگ بی سابقه بود.

روزنامه جوان با انتخاب عنوان اروپا از تحقیر جوانان، تروریسم و داعش ساخته است، نوشت: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای عصر دیروز در دیدار آقای باقر عزت بگوویچ، رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین با اشاره به موج تکفیر و تروریزم - که اکنون به اروپا نیز سرایت کرده و احتمالاً در آینده هم وضعیت بدتری را رقم خواهد زد- افزودند: زادگاه این پدیده در ظاهر منطقه عربی است، اما در واقع، دولت امریکا و بعضی از دولت های اروپایی عامل اصلی پدیدآمدن این حوادث هستند. ایشان، علاج و درمان این وضعیت را در گرو فهم و شناخت عوامل بروز این مشکلات و وجود اراده برای حل آنها خواندند و در اشاره به یکی از عوامل بروز تروریزم افزودند: تحقیر جوانان مسلمان در برخی کشورهای ثروتمند و قدرتمند اروپایی، زمینه ای برای پیوستن آنان به گروه های منحرف تروریستی همچون داعش ایجاد می کند و این جوانان تحقیر شده در بازگشت به اروپا، دست به انفجار و کشتار می زنند.

داعش در پاکستان هم رونمایی شد، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: در حمله افراد مسلح به مرکز آموزش پلیس در شهر کویته پاکستان دست کم 60 نفر کشته و 120 تن دیگر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است. گروه داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. گروه لشکر جهنگوی پاکستان هم که با نام داعش فعالیت می کند، مدعی شده به خاطر جنگ علیه داعش در سوریه، شیعیان را هدف قرار می دهد. گروه تروریستی داعش که این روزها در عراق و سوریه شکست های زیادی را از ارتش های این کشورها متحمل شده و بسیاری از مناطق تحت کنترل خود را از دست داده است برای جبران شکست های خود، حملات تروریستی در سایر کشورها را در دستور کار قرار داده است.

روزنامه جوان با بررسی عنوان پیشنهاد ترور اسد در کنگره امریکا، آورد: جنگ طلبان کنگره امریکا بارها از اقدام نظامی علیه دولت اسد یا اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه ‏سخن گفته اند اما ‏مذاکرات اخیر در کنگره نشان از آن دارد که تندروهای امریکایی راه حل جدی تری را برای حل مسئله دنبال ‏می کنند؛ ترور اسد‎!‎‏ ‏در همین حال بمباران زیرساخت ها و تأسیسات نفتی سوریه و از سوی دیگر از سرگیری آموزش تروریست ها از سوی انگلیس ‏نشان می دهد که غرب موج جدیدی از ضربه زدن به سوریه را آغاز کرده است. به گزارش ایسنا، مجله فارین پالیسی در گزارشی به نقل از داگ لمبورن، قانونگذار جمهوریخواه اهل ایالت کلرادو در جلسه ‏‏پنج شنبه گذشته در کنگره سخنانی را علیه دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه مطرح کرد. به گفته سه شاهد که در اتاق ‏‏مذاکرات محرمانه حضور داشتند، این مقام گفته است: «چرا اسد را ترور نمی کنیم؟»

««شب نامه» چه کسانی را نگران کرده است»، «همکاری با رسانه های معاند محاربه است»، «علی نجفی توانا: رفتار بازیکنان، مربیان و داوران، تماشاگران را پرخاشگر می کند» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.
روزنامه جوان همچنین در ستون سرمقاله عنوان«با تدبیر 8 هزار میلیارد از 3 هزار میلیارد کوچک تر می شود!» را به چاپ رساند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: