کد خبر: ۸۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 26 October 2016
روزنامه آرمان در شماره چهارشنبه پنجم آبان در تشریح تیتر یک، واکنش ها به سخنان حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درباره دخالت سرداران علم و قلم در موضوع های سیاسی را برجسته کرد و به نقل از حجت الاسلام ذوالنور که تفکر نزدیک به جبهه پایداری دارد، نوشت:«وزیر بهداشت در حوزه خارج از حوزه مربوطه خودش دخالت کرده است و حق ورود به حوزه ائمه جمعه را ندارد. پیشنهاد می کنیم سرداران آمپول و الکل در کار سرداران علم و قلم دخالت نکنند.»

این روزنامه با اشاره به عنوان نوبخت گفت نجفی نهاوندیان گفت دانش آشتیانی! در گفت و گویی با حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور به بررسی حواشی معرفی وزیران پرداخت و به نقل از وی آورد: فراکسیون دعوت کرده بود و ما در آنجا حاضر شدیم و به سوالات نمایندگان درباره ترمیم کابینه پاسخ دادیم. سوالی که پرسیدند در فراکسیون این بود که آیا دکتر نجفی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش هستند؟ که دکتر نوبخت گفتند: بله. من البته سکوت کردم. بعد من سوال کردم از دکتر نهاوندیان که در نهایت گزینه ها چه کسانی هستند؟ ایشان گفت: آقای دانش آشتیانی برای آموزش و پروش، دکتر صالحی امیری برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای سلطانی فر هم وزارت ورزش و جوانان. من پرسیدم مگر تغییر پیدا کرده است گزینه ها؟ گفتند: در جمع بندی نهایی که دیشب انجام شد گزینه آموزش پرورش شد آقای دانش آشتیانی.

یک طلاق به ازای2.2 ازدواج!، از دیگر عنوان های روزنامه آرمان است، در تشریح این خبر می خوانیم: روز گذشته شهیندخت ملاوردی رئیس سازمان بهزیستی عنوان کرد: زمانی علت درگیری زوج ها، نداشتن پول و امکانات بود، اما امروز علل مختلف دیگری وجود دارد. «آمار طلاق در شمال شهر تهران، یک طلاق به ازای هر 2.2 ازدواج و در روستاها، یک طلاق به ازای هر شش ازدواج است.» این اظهار نظر روز گذشته توسط رئیس سازمان بهزیستی انجام شد. هرچند در گذشته دیدگاه افراد به پدیده طلاق ناخوشایند بود و این مساله را از هم پنهان می کردند، اما امروزه به حدی این آسیب اجتماعی شیوع پیدا کرده و قبحش ریخته که جامعه به راحتی با آن کنار آمده است.

این روزنامه با انتخاب عنوان سه چهارم ایرانی ها کار نمی کنند، از قول حجت الله میرزایی معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می نویسد: نرخ مشارکت اقتصادی در حالی به 5.39 درصد در بهار سال 95 رسید که هنوز کشورمان از نظر مشارکت مردمی در اقتصاد به عدد قابل قبولی نرسیده است. در ایران به دلیل پیوستگی ها و تعلقات خانوادگی معمولا میزان پشتیبانی خانواده از فرزندان نسبتا بالاست. به همین دلیل تکاپو و تلاش برای یافتن شغل در مقایسه با جوامع دیگری که فرد گرایی افزایش داشته، کمتر است. در حال حاضر در کشور ما از جمعیت 80 میلیونی ایران تنها 22 میلیون شاغل هستند و سه چهارم جمعیت کشور در تولید هیچ دخالتی ندارند.

روزنامه آرمان با درج عنوان موج اول آنفلوآنزا در راه است، نوشت: موج اول آنفلوآنزا در راه است؛ این اظهار نظر را روز گذشته معاون اداره کنترل بیماری های واگیر وزارت بهداشت به دنبال شایعاتی که مبنی بر ورود آنفلوآنزای خطرناک از خارج از مرز ها به ایران مطرح شده بود، انجام داد تا از طرفی به شهروندان اطمینان دهد حداقل تا یکی دو هفته دیگر از هجوم بیماری فصل سرد در امان هستند و همچنین به آنها هشدار های لازم برای مقابله با این بیماری که می تواند به مرگ افراد هم بینجامد، داده شود. محمود نبوی در گفته های تازه خود شرایط تزریق واکسن آنفلوآنزا را هم تشریح کرده است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «آیت الله هاشمی: خیلی ها در انقلاب سرمایه گذاری جهانی و مالی کردند»، «مقام معظم رهبری: ائتلاف نظامی دولت های غربی علیه تروریسم واقعی نیست»، «فولاد مبارکه در یک گام تولید فولاد کشور را 12درصد افزایش داد» و «بازگشت شجریان به صحنه!» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «اهمیت فعالیت های نهادهای دانشجویی در دانشگاه ها» نوشته الهه کولایی را به چاپ رساند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: