کد خبر: ۸۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - 25 October 2016
وزیر راه و شهرسازی گفت:«کل پروژه آزادراه تهران-شمال تا ۳۰ مهر ۹۵ حدود ۳۲ درصد پیشرفت داشته است.»
عباس آخوندی در بازدید از پروژه آزادراه تهران-شمال که صبح امروزبه اتفاق حجت الاسلام و المسلمین مسوول گروه بازرسی دفتر مقام معظم رهبری انجام شد،تصریح کرد:«میزان کل پیشرفت پروژه تا ۷ دی ۹۳ حدود ۱٨.۳ درصد بوده است.»

وی افزود:« در حال حاضر به طور متوسط میزان پیشرفت پروژه ۳.۳ درصد در ماه است، این درحالی است که در ۱۷ سال گذشته میزان پیشرفت سالانه ۲ درصد بوده است.»

آخوندی تصریح کرد: «در همین حال، درصد پیشرفت منطقه یک آزادراه تهران - شمال ۷۱.٨ درصد، منطقه دو ۱۵.٨ درصد، منطقه سه صفر و منطقه چهار ۱۰۰ درصد بوده است.منطقه ۲ آزادراه به ۶ قسمت تقسیم می شود که یک قسمت آن، یک تونل است. تونل البرز ۶۴۰۰ متر طول دارد که از سه راهی سرهنگ به پل زنگوله می‌رسد. این تونل، دومین تونل خاورمیانه و هشتادمین تونل دنیاست.از این تونل، ۴۵۵۱ متر حفاری شده و ۱٨۴٨ متر باقی مانده است. »

تکلیف مناقصه آزادراه امروز مشخص می شود

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه این بازدید گفت:«روند کار خوب بوده،پیشرفت‌کار بالاست.»

آخوندی با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان روی قطعه یک آزادراه سرمایه‌گذاری کردیم و در کنار آن، باید معماری راه ها را هم مورد توجه قرار دهیم، افزود:«قطعه یک پروژه آزادراه تهران - شمال از ابتدا تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.»

وی ادامه داد:«تا بهار قطعه اول آزادراه به بهره برداری می‌رسد. همچنین امروز پاکت مناقصه قطعه دوم آزادراه تهران-شمال باز می شود.»

آخوندی با بیان این که مشخصات کار کف بتنی است، گفت:«همزمان با قطعه یک و ۲، کار طراحی قطعه ۳ آزادراه هم انجام می شود.» 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت:« از جهت معماری با توجه به اینکه سرمایه گذاری کلان در یکی از زیباترین نقاط ایران انجام شده، معماری راه باید صورت گیرد. اولین بار است که بحث معماری و آرایش مسیر را پیاده می کنیم.از جهت تکنولوژی، باید در این پروژه ۹کیلومتر تونل اجرا کنیم؛این کار عظیمی است و امیدواریم با اجرای این پروژه، انباشت دانش فنی را شاهدباشیم.»

وی افزود:«خوشبختانه بخش اعظم کار توسط مهندسان ایرانی انجام می شود و با چینی ها کار قطعی می شود . ادامه کار با مشاوران ایرانی خواهد بود. البته در جایی که لازم بوده، از مشاوران برای مثال ایتالیایی و دانش بین المللی کمک گرفتیم.»

وی تصریح کرد:«باید سرعت و شتاب حرکتی را دنبال کنیم تا پیشرفت کار تسریع شود.»

 
به گزارش خبرآنلاین،آخوندی با بیان اینکه با پایان منطقه ۲  بلافاصله وارد کار در منطقه ۳ خواهیم شد، عنوان کرد:«روزی هزار تن سیمان در این پروژه مصرف می شود؛ بر این اساس تدارک کالاها نیاز به مدیریت مالی، کالایی و نیروی انسانی قوی دارد.»

وی با اشاره به نظارت فنی متذکر شد:« به همین منظور باید هزینه های بهره برداری را در دوره ساخت کم کنیم.»

آخوندی گفت:«اجرای این پروژه ها یک اعتماد به نفس در میان مردم ایجاد می کند؛در این پروژه یک شفافیت کامل داریم و قطعه به قطعه را با مناقصه کامل اجرا می کنیم. »
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: