کد خبر: ۸۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - 25 October 2016
روزنامه اعتماد در شماره سه شنبه چهارم آبان در تیتر یک نوشت: سرانجام ناقوس جدایی علی جنتی از وزارتخانه ارشاد به صدا در آمد. صبح روز گذشته معاونان او به همراه جمعی از اهالی وزارت ارشاد، در سالن سینمایی وزارت ارشاد جمع شدند تا با وزیر مستعفی خداحافظی کنند. او در جلسه خداحافظی اش نوک تیز پیکان حملاتش را به سوی ائمه جمعه گرفت که سنگ های بسیاری جلوی پایش انداختند.

این روزنامه با انتخاب عنوان جزییات رایزنی با امریکا را به ایران می گوییم، در گفت و گو با لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران می نویسد: دروازه همکاری با امریکا همیشه از سوی روسیه باز است. پس از برگزاری نشست لوزان که اخیر در سوییس برگزار شد، ما آمادگی مان را برای انجام همکاری با یکدیگر اعلام کردیم اما فکر می کنیم که در امریکا یک هماهنگی درباره سوریه میان ساختارهای دولتی وجود ندارد. وزارت امور خارجه سیاست خود را دنبال می کند، وزارت دفاع سیاست خود را دنبال می کند و سی. آی. ای نیز سیاست خود را درباره سوریه دنبال می کند. در این وضعیت، همکاری با آنها اندکی مشکل است.ما از امریکا انتقاد می کنیم و آنها هم از ما ولی چاره ای جز همکاری نداریم. این دو قدرت بزرگ باید برای حل این بحران به صورت دایم با یکدیگر تماس داشته باشند. آنچه را درباره سوریه با امریکا مذاکره می کنیم، دوستان ایرانی نیز از جزییات آن آگاه هستند.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان جایزه چتم هاوس برای ظریف و کری، آورد: حمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و جان کری، وزیر امور خارجه امریکا روز گذشته جایزه ٢٠١٦ اندیشکده «چتم هاوس» Chatham House Prize را به دلیل تلاش برای به ثمر رساندن مذاکرات هسته ای ایران با ١+٥ به خود اختصاص دادند. جایزه چتم هاوس سالانه به فرد، افراد یا نهاد و موسسه ای می رسد که از نظر کارشناسان این موسسه روابط بین الملل، بیشترین تلاش ها را برای توسعه روابط بین الملل به کار گرفته باشند. جایزه امسال مشترکا به محمد جواد ظریف و جان کری رسیده است و دلیل آن هم نقش حیاتی و چشمگیری بوده که این دو وزیر امور خارجه در مذاکرات هسته ای که در سال ٢٠١٥ به نتیجه رسید، ایفا کردند.

این روزنامه با انتشار عنوان مختومه کردن پرونده ها توسط رییس قوه قضاییه،کذب است، می نویسد: آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی با بزرگداشت چهارم آبان سالروز اعتراض تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به تصویب لایحه کاپیتولاسیون، آن را نشان دهنده صلابت و تیزبینی امام راحل دانست و تصریح کرد: اگر کاپیتولاسیون محقق می شد، ملت و کشور ما به شدت تحقیر و تسلیم می شدند اما حضرت امام (ره) با افشاگری خود درباره این لایحه که امریکایی ها پشت آن بودند، مانع از چنین فاجعه ای شدند. ییس قوه قضاییه با اشاره به هجمه های اخیر علیه دستگاه قضایی، میزان و شدت این هجمه ها را معیاری خوب برای سنجش صحت عملکرد قوه قضاییه دانست و اظهار کرد: مختومه کردن پرونده ها توسط رییس قوه قضاییه از دروغ های بزرگی است که این روزها به دستگاه قضایی نسبت می دهند در حالی که بر اساس قانون، رییس قوه قضاییه چنین دخالتی در روند دادرسی ندارد. وی پرونده ای را مختومه نمی کند. آری در موارد تشخیص خلاف بین شرع در آرای قطعی محاکم آن را برای اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور می فرستد و فرق این معنا با مختومه کردن پرونده ها بسیار روشن است.

روزنامه اعتماد با درج عنوان اداره کشور به دعوا احتیاج ندارد، نوشت: روحانی که روز گذشته در جلسه شورای عالی اداری استان مرکزی سخنرانی می کرد با اشاره به ظلم دشمنان که اجازه ندادند حتی یک بشکه بیش از یک میلیون فروخته شود، تاکید کرد: باید راه درست را پیش بگیریم و همیشه منکوب و تسلیم نشویم. رییس جمهوری افزود: با وجود سر دادن شعارها، حتی قادر نبودیم محصولات پتروشیمی خود را صادر کنیم به گونه ای که این محصولات دیگر نه در انبارها بلکه در فضای باز نگهداری می شدند. رییس جمهوری در ادامه شکوه های خود از کسانی که دستاوردهای دولت را دست کم گرفته و صحنه سیاسی کشور را به محلی برای نزاع تبدیل ساخته اند، تاکید می کند که «حکومت و اداره کشور، به دعواهای فراوان نیاز ندارد». تاکیدی که با این توصیه همراه است تا «محیط را مناسب کنیم»، حسن روحانی را به بیان فضایلی از حضرت امام سوق می دهد. او که در زادگاه امام خمینی(ره) حضور یافت، با بیان اینکه انتقاد بسیار خوب است، اما اخلاق را از یاد نبریم، می گوید: «امام آمد تا به ما درس اخلاق بدهد و انقلاب کرد تا مسلمان زندگی کنیم و دروغ، تهمت و سیاه نمایی از جامعه رخت بربندد». روحانی در ادامه با اشاره به اینکه تنازع خوب نیست، اما اختلاف نظر اشکالی ندارد، عنوان می کند: «انتقاد و اختلاف سلیقه پذیرفتنی است اما نباید موجب تنازع و شکاف و از دست رفتن فرصت ها شود».

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «دروغگویان مقصران فضای بی اعتمادی اند» را به قلم محمد کاظمی نماینده ملایر اختصاص داد.
روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «پشت پرده ادعای 35 مدیر دوتابعیتی»، «طرح حذف پردرآمد ها به بار نشست»، «ستایشی دیگر این بار قربانی پدر و مادر معتاد»، «روزانه ١٠٠٠ نفر در ایران می میرند» و «آتلیه ای به وسعت یک روستا» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: