کد خبر: ۸۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - 24 October 2016
روزنامه شرق در شماره دوشنبه سوم آبان در تشریح تیتر یک، نوشت: سخن از الگوی جدید قراردادهای نفتی است: «IPC»؛ میدان نفتی «آزادگان» هم موضوع قراردادها؛ آزادگانِ جذاب و پرطرفدار. قرار است مناقصه ای برگزار شود تا رقبا برای به دست آوردن این منبع پرانرژی بجنگند. آن طور که بیژن نامدارزنگنه وزیر نفت ایران خبر داده، قرارگاه خاتم الانبیا فرصتی سه ماهه برای میدان آزادگان درخواست کرده و وزارت هم این فرصت را به آنها داده است.
\
این روزنامه با اشاره به عنوان غافلگیری در هفت و سی دقیقه، آورد: حرف هایی که سخنگوی دولت در جلسه صبحگاهی دیروز با فراکسیون امید زده بود، تنها دو ساعت دوام داشت؛ ساعت ٧:٣٠ صبح دیروز وقتی نوبخت و امیری به عنوان سخنگوی دولت و معاون پارلمانی رییس جمهوری، در محل فراکسیون امید حاضر شدند و از لزوم همکاری این فراکسیون برای رأی اعتماد فوری به وزرای معرفی شده حرف زدند، نام هایی که به میان آمد، همان نام هایی بود که از روز شنبه در رسانه ها مطرح بود: صالحی امیری، سلطانی فر و البته محمدعلی نجفی.

آدم دروغ گو و فحاش انقلابی نیست، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: روز گذشته سی ودومین سفر استانی «حسن روحانی»، رییس جمهوری، با ورود او به فرودگاه «اراک» آغاز شد. او در ابتدای ورود مورد استقبال آیت الله «دری نجف آبادی»، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، استاندار و جمعی از مقامات ارشد محلی قرار گرفت و سپس راهی محل سخنرانی خود شد. رییس جمهوری در جمع مردم استان مرکزی در اراک، گفت: «ادبیات ما باید ادبیات اتحاد و امید باشد؛ نباید عده ای گفتمان یأس و بدتر از آن فروپاشی قدرت مدیریتی این ملت بزرگ را ترویج کنند». روحانی تصریح کرد: «انسان دروغ گو و فحاش و یأس پراکن هرگز یک انقلابی نیست و آنهایی که از یأس سخن می گویند با انقلاب اسلامی ایران رابطه ای ندارند».

این روزنامه با انتخاب عنوان پرونده «سعید طوسی» در حال رسیدگی است، می نویسد: حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در یکصدوسومین نشست خبری خود درباره پرونده سعید طوسی، گفت: «فردی شکایت کرد و روال قانونی بررسی شد، هنوز مرحله رسیدگی نهایی نشده است. به لحاظ پیگیری یکی از شکات در مساله خلاف عفت عمومی قرار منع تعقیب در دادسرا صادر و تأیید شد. ادعای دیگری شد در رابطه با تشویق به فساد که قرار منع تعقیب صادر شد که دادگاه با قرائن و شرایط رسیدگی را ادامه داد و قرار منع تعقیب را نقض کرد» او افزود: «پرونده را برای مشورت به یک قاضی متدین و باتجربه سپردند؛ البته این مسئله ثابت نیست، پرونده در حال رسیدگی است و پرونده با حساسیت بیشتر روالش ادامه می یابد».

روزنامه شرق با درج عنوان حافظی در گوشه رینگ اصولگرایان، نوشت: ماجرای پرابهام واگذاری املاک شهرداری تهران با تخفیف ها و تقسیط ها و اختیار ویژه شهردار تهران برای افراد خاص و مدیران خود و تعدادی تعاونی، پس از دو ماه هر روز بدون شفافیت بیشتر، وارد فضایی جدید می شود. اعضای اصولگرای شورای شهر تهران به تنها عضوی که از روز اول درباره این پرونده صریح و شفاف و بدون جهت گیری ورود کرده است، انواع غرض ها را نسبت می دهند. در همین روزها هم که ماجرای خیریه امام رضا و کمک شهرداری تهران به مرکز مغز و اعصاب بین المللی این خیریه مطرح شده است، اعضای اصولگرای شورا در یک طرف قرار گرفته و رحمت الله حافظی را به سیاسی کاری، شخصی کردن موضوع و درک نکردن صحیح از شرایط و... متهم کردند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «فائزه هاشمی به روایت فائزه هاشمی»، «قالیباف می آید؟»، «گزارش سازمان بازرسی درباره املاک نجومی»، «ماموریت عجیب آتش نشانی برای نجات یک زن» و «پول های مشکوک در سینما» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «جنگ موصل و موضع ترکیه» نوشته سیدحسین موسوی رییس مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: