کد خبر: ۸۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - 24 October 2016
روزنامه اطلاعات در شماره دوشنبه سوم آبان در توضیح تیتر یک، نوشت: رئیس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم استان مرکزی در اراک، با اشاره به عدم رعایت نزاکت و اخلاق در مناظره های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و اشاره به جایگاه اخلاق در اسلام گفت: نباید بگذاریم عده ای اخلاق را درجامعه سرکوب و دروغ، استهزاء و اتهام را شایع کنند.

این روزنامه با انتشار عنوان باید از آزادی بیان و امنیت پس از آن استقبال کرد، آورد: آیت الله هاشمی رفسنجانی، صبح دیروز در جلسه پرسش و پاسخ جمعی از اصحاب قلم، مدیران و فعالان رسانه ای در سایت ها، خبرگزاری ها و روزنامه ها، با ارائه تحلیلی از فضای سیاسی کشور، به سیاست های کلی انتخابات و ابلاغ آن از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد. وی همچنین برخورد سلیقه ای وجناحی و نبود برنامه جامع برای رسانه ها را ضعف جدی در این بخش دانست و با اشاره به رشد رسانه های مجازی در کشور، گفت: نظامی که منطق و استدلال داشته باشد، از افزایش رسانه های قانونی و آزادی بیان و امنیت پس ازآن به طور مساوی و عادلانه برای همه رسانه ها متعلق به جناح های داخل انقلاب استقبال می کند و باید قوانین موجود درباره فعالیت های رسانه ای مطابق شرایط زمان اصلاح شود.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان معرفی 3 وزیر پیشنهادی به مجلس، نوشت: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، سید رضا صالحی امیری، مسعود سلطانی فر و فخرالدین احمدی دانش ‏آشتیانی را برای تصدی وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش، به ‏مجلس معرفی کرد. معاون پارلمانی رئیس جمهوری از برگزاری جلسه رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در هفته آینده با حضور رئیس جمهوری خبرداد. به گزارش فارس، حسینعلی امیری با اشاره به آیین نامه داخلی مجلس مبنی براین که از زمان اعلام وصول نامه رئیس جمهوری حداکثر تا یک هفته بعد باید جلسه رای اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی برگزارشود، گفت: وزرای پیشنهادی تا قبل از رای اعتماد درجلساتی با حضور رئیس و هیات رئیسه مجلس، کمیسیون های تخصصی و فراکسیون های مجلس، برنامه هایشان را ارائه می کنند و به پرسش های نمایندگان پاسخ می دهند. 

نرخ تورم ماه مهر 7.9 درصد اعلام شد، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: تورم قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در ماه مهر امسال به 7.9 درصد رسید. به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در مهر به عدد 232.9 رسیده است که نسبت به ماه قبل 0.7 درصد افزایش داشته است. نرخ تورم نقطه به نقطه هم به 6.6 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل 0.1درصد کاهش یافته است. نرخ تورم سالانه هم در مهر به 7.9 درصد رسیده است که نشانگر کاهش 0.4 درصدی نسبت به ماه قبل است. همچنین شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات در این ماه به رقم 270.8 رسیده است که نسبت به ماه قبل یک درصد کاهش داشته است. شاخص گروه اصلی «خوراکی ها» هم در ماه مورد بررسی به عدد 268.4 رسید که نسبت به ماه قبل 1.1 درصد کاهش داشته است.

روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان نیروهای عراقی به دروازه های موصل رسیدند، آورد: با گذشت یک هفته از آغاز عملیات سرنوشت ساز موصل نیروهای عراقی در مرحله دوم عملیات خود تمرکز را بر شهرهای اطراف موصل گذاشته اند و طی ساعات گذشته با آزادکردن چند شهر، از محور شرقی به دروازه های موصل رسیدند. نیروهای عراقی در همین راستا توانستند شهر قره قوش، مرکز شهرستان حمدانیه را که یک شهر مسیحی نشین است آزاد کنند. با آزادی قره قوش عملا باید شهرستان حمدانیه که با مرزهای شرقی شهر موصل تنها 5 کیلومتر فاصله دارد را آزاد شده به حساب آورد. شهر برطله در شرق موصل نیز توسط نیروهای پیشمرگه از کنترل داعشی ها خارج شده و نیروهای عراقی به شهر تلکیف نیز وارد شده اند. شهر بعشیقه اکنون در برنامه عملیاتی نیروهای عراقی قرار گرفته تا با کنترل بر آن یکی دیگر از شهرهای مهم اطراف موصل از کنترل داعش خارج شود.برخی منابع عراقی نیز می گویند شهر برطله صحنه درگیری های جدید میان ارتش عراق و تروریست های داعش بوده است.

این روزنامه در ضمیمه اجتماعی گفت و گویی را با تقی آزاد ارمکی با عنوان «ایرنیان مردمانی سازگارند نه سازشکار» منتشر کرد.
*گروه اطلاع رسانی 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: