کد خبر: ۸۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - 24 October 2016
روزنامه جام جم در شماره دوشنبه سوم آبان در تشریح تیتر یک، موضوع وابستگی ایدز به اعتیاد را برجسته کرد و نوشت: سرنخ ایدز را که بگیرید، معمولا به اعتیاد می رسد. کودکی مبتلا به ایدز، بیماری را از مادرش به ارث برده است. مادر هم بیماری را از همسری گرفته که معتاد است و انواع و اقسام مواد مخدر را مصرف می کند. این وضعیت هزاران ایرانی است که تحت تاثیر مستقیم یا غیرمستقیم اعتیاد به ایدز مبتلا شده اند؛ بیماری ای که با اعتیاد، رفاقت دیرینه ای دارد.

این روزنامه با اشاره به عنوان قاچاق؛ سرچراغی لاله زار، آورد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله گسترده با معضل قاچاق سازمان یافته از مرزها تا سطوح مختلف عرضه، از ابتدای مهر طرح مقابله با قاچاق کالا در سطح بازار آغاز شد اما به علت برخی ناهماهنگی ها دچار وقفه گردید. در این طرح، برخی صنوف مثل لوازم خانگی، تلفن همراه و لوازم آرایشی و بهداشتی که بیش از دیگران احتمال تخلف در آنها وجود داشت در اولویت برخورد قانونی قرار گرفت. این در حالی است که برخی اصناف مثل بازار کالاها و تجهیزات الکتریکی در این زمینه زیاد مورد توجه قرار نگرفته اما در عمل به دلیل گستردگی محصولات اصطلاحا بازاری جذاب برای سودجویان و فعالان عرصه قاچاق شناخته می شود. در این صنف گرچه اغلب فعالان شناخته شده و شناسنامه دار، فعالیت کاملا شفاف و قابل اعتمادی دارند اما خلأ قانون و برخی ناهماهنگی ها میان دستگاه های مسئول، باعث شده تا فعالیت سالم این افراد، زیر چتر تخلف بسیاری از سودجویان نادیده گرفته شود تا جایی که برخی می گویند قاچاق، سرچراغی لاله زار شده است.

تحلیل چند وجهی نبرد موصل، از دیگر عنوان های روزنامه جام جم است، این روزنامه با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان به بررسی تحلیل های گوناگون درباره موضوع موصل پرداخت. در تشریح این خبر می خوانیم: عملیات بزرگ موصل هنوز در ابتدای راه است. پس از بازپس گیری تعدادی از روستاهای اطراف موصل، گروه تروریستی تکفیری داعش با انجام چند عملیات انتحاری در کرکوک تلاش کرد نبرد برای آزادی موصل را به تعویق اندازد. همزمان اختلافات بین ترکیه و عراق و پادرمیانی آمریکا نیز وقفه ای کوتاه در عملیات به وجود آورد. با این حال نیروهای ارتش عراق می گویند همچنان به پیشروی های خود به سمت موصل ادامه می دهند. آخرین خبرهای روز گذشته حاکی از آن بود که نیروهای عراقی به پنج کیلومتری موصل رسیده اند. همچنین نیروهای عراقی با پشتیبانی هواپیماهای ائتلاف بین المللی نیز به پیشروی خود برای تصرف کامل شهر «تلکیف» در حومه شمالی شهر موصل و تصرف آن ادامه می دهند.

این روزنامه با انتخاب عنوان فرهنگ سازی و تامین امنیت اجتماعی، می نویسد: رئیس سازمان صداوسیما در دیدار فرمانده نیروی انتظامی، با اشاره به آثار بسیار خوب همکاری های رسانه ملی و نیروی انتظامی در فرهنگ سازی و تامین امنیت اجتماعی، بر تعامل و همکاری های مشترک این دو نهاد تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی صدا و سیما، دکتر علی عسکری در این دیدار با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: رسانه ملی وظیفه خود می داند با همه دستگاه ها تعامل داشته باشد و خوشبختانه نیروی انتظامی از جمله دستگاه هایی است که موثرترین تعاملات را با آن داشته ایم. وی افزود: در این مسیر تعامل رسانه ملی با نیروی انتظامی در فرهنگ پذیری، نظم، ترافیک و جلوگیری از آسیب های اجتماعی بسیار موثربوده است.

روزنامه جام جم با درج عنوان سوءاستفاده دشمن از برخی پرونده های داخلی، نوشت: سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری دیروز خود درباره آخرین وضعیت پرونده های مهم قضایی اطلا ع رسانی کرد. صدور حکم مرتضوی در آینده نزدیک، عدم ارائه اطلاعات فیش های نجومی از سوی دولت، ممنوع الخروجی 16 نفر در پرونده بانک ملت، تکذیب بازداشت یکی از قضات برجسته، مفتوح بودن پرونده هودفر، صدور قرار منع تعقیب برای یک قاری برجسته قرآن از حیث اعمال خلاف عفت و تائید 64 سال حبس در پرونده روزچنگ ها از جمله مواردی بود که از سوی غلامحسین محسنی اژه ای مورد اشاره قرار گرفت. محسنی اژه ای با اشاره به مطلبی که این روزها در سایت ها و رسانه های ضدانقلاب در مورد سعید طوسی، قاری برجسته قرآن منتشر شده است، گفت: بدون شک آنچه این روزها رد و بدل می شود از سوی دشمن و برای کسب منافع آنهاست.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «شانس دوباره دولت به 3 گزینه وزارت»، «قول روحانی به رفع آلودگی اراک»، «شکرستانی به شیرینی تولید ملی»، «شمسی فضل الهی: تنهایی ام را با کتاب پر می کنم» و «تصادف مرگبار مرد همسرکش» پرداخت.

روزنامه جام جم در ستون ویژه عنوان های «جام جهان نما» و «میز جامعه» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان های «رابطه معنادار اعتیاد و ایدز» و «گزینه های پیشنهادی دولت و چشم انداز پیش رو» را به ترتیب به قلم همایون یوسفی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و جمشید جعفرپور نایب رئیس کمیسیون فرهنگی به چاپ رساند.
برچسب ها: اعتیاد ، ایدز ، مواد مخدر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: