کد خبر: ۸۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - 24 October 2016
علی‌رغم اینکه دولت در حال بررسی طرحی با هدف واگذاری مسئولیت توزیع آب شهری به شهرداری‌ها و جداکردن آن از حیطه مسئولیت آب‌وفاضلاب است، دست‌اندرکاران وزارت نیرو بر این باورند که این موضوع می‌تواند آسیب‌های زیادی را به بدنه مدیریت یکپارچه آب وارد کند.
 درحال حاضر مسئولیت توزیع آب در سطح کشور بر عهده شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور قرار گرفته که در دو بخش آب وفاضلاب روستایی و شهری به ارائه خدمات تصفیه و توزیع آب مشغول است. اما پس از سال‌ها گمانه‌زنی درباره احتمال واگذاری مسئولیت شرکت‌های آب و فاضلاب شهری به شهرداری‌ها که واکنش‌های متفاوتی را در میان مدیران و کارشناسان بخش آب به همراه داشت، اکنون طرح واگذاری توزیع آب شهری به شهرداری‌ها در دولت در دست بررسی قرار دارد.

در این میان حمیدرضا جانباز، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب در گفت و گو با ایسنا، در خصوص این واگذاری، گفت: با توجه به اقلیم ایران به صلاح کشور نیست که این مسوولیت به شهرداری ها واگذار شود.

وی با اشاره به تجارب ساختاری شهرداری ها، اظهار کرد: با این وجود دولت باید بین مدیریت یکپارچه آب و مدیریت شهری تصمیم بگیرد وباتوجه به اقلیم و مشکلات موجود برای تامین آب در ایران باید تصمیم دولت سنجیده باشد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه اگر این مسوولیت به شهرداری ها واگذار شود قطعا به مدیریت آب کشور و توزیع آب در شهر ها آسیب می رساند، تاکید کرد:این طرح قبلا نیز مطرح شده اما به اعتقاد من بهتر است که در بخش های دیگری به وظایف مدیریت شهری الویت داده شود.

جانباز ضمن تاکید بر وجود بحران آب در کشور، تاکید کرد: با توجه به بحرانی بودن وضعیت منابع آب در ایران و حساسیت این مساله دولت باید نگاه ویژه ای بهخ این مساله داشته باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: