کد خبر: ۸۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - 23 October 2016
روزنامه جوان در شماره یکشنبه دوم آبان با اشاره به سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار آقای نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، نوشت: شکست نقشه ها و سیاست های امریکا در منطقه غرب آسیا و مسئله کاهش قیمت نفت که ابزاری برای فشار بر کشورهای مستقل از امریکا است و ایستادگی و مقاومت عاقلانه و همراه با تدبیر در مقابل فشارها، یقیناً پیروزی را به دنبال خواهد داشت.
د
این روزنامه تیتر نخست را به عنوان دادستان: بانک ها در همه مفاسد اقتصادی نقش دارند، اختصاص داد و آورد: دادستان تهران با بیان اینکه فساد اقتصادی با اعتماد مردم بازی می کند و بانک ها در تمام پرونده های فساد اقتصادی نقش دارند از بازداشت دو متهم مرتبط با پرونده بانک سرمایه خبر داد و گفت: در مجموع از 11 بانک کشور 9هزار میلیارد تومان تسهیلات اخذ شده که به دنبال آن هزار و 287 نفر از مشتریان بانک اعلام ورشکستگی کرده اند، در این بین بدهکارانی که در برج عاج نشسته اند با ادعای «انا مفلس» از استرداد وجوه بانکی خودداری می کنند! جعفری دولت آبادی روز اول آبان ماه 95 در نشستی با مسئولان حراست و بازرسی بانک های دولتی و خصوصی با بیان اینکه قدرت اقتصادی در بانک ها متمرکز شده است، گفت: ناظران از خواب گران بیدار شوند و اطلاع رسانی کنند تا یک مؤسسه اعتباری نتواند 12 هزار میلیارد تومان سپرده های مردم را جذب کند. 

روزنامه جوان در صفحه نخست با انتخاب عنوان طرح روسی نظارت بین المللی بر انتخابات امریکا، نوشت: روسیه از سه ایالت امریکا خواستار مجوز نظارت بر انتخابات قریب الوقوع ریاست جمهوری امریکا شده که البته جواب در هر سه ایالت منفی بوده است؛ چیزی که نشان می دهد دموکراسی محدود دو ‏حزبی امریکا نظارت ناپذیر و دارای استعداد ذاتی تقلب است. در همین حال وزارت امور خارجه امریکا ‏درخواست روسیه برای اعزام ناظران انتخاباتی را یک بازی تبلیغاتی خوانده اما از حضور این ناظران ‏استقبال کرده و البته آن را منوط به مجوز هر ایالت کرده است که با توجه به رویه فعلی نمایشی و دروغین بودن این استقبال مشخص می شود. 

بازار گرمی خودروسازان با ابلاغ بدون اجرای افزایش قیمت، دیگر عنوان برجسته این روزنامه است، در تشریح این خبر می خوانیم: در بخشنامه فروش آبان ماه محصولات ایران خودرو، افزایش قیمت 3 خودرو برای سومین بار ابلاغ شد اما زمانی برای اجرای آن اعلام نشده است؛ این در حالی است که به دلیل تداوم رکود در بازار گفته می شود انتشار این اخبار به منظور بازار گرمی صورت می گیرد.
به گفته مدیرکل بازرسی وکیفیت سازمان استاندارد 64 درصد خودروهای تولیدی در شهریور ماه امسال یک ستاره هستند و پایین ترین کیفیت را دارند و 26 درصد تولیدات نیز دو ستاره و 10 درصد خودروهای 3 ستاره هستند. حال با توجه به میزان کیفیت خودروهای تولیدی این سؤال مطرح می شود که افزایش چند باره قیمت خودروها در سال جاری با چه منطقی صورت می گیرد.! آیا بازار خرید و فروش خودرو رونق نگرفته یا کیفیت خودروها افزایش یافته است! به گزارش فارس، در جدیدترین ابلاغیه ایران خودرو به نمایندگی های فروش این گروه خودروساز، افزایش قیمت سه محصول برای سومین بار طی ماه های اخیر ابلاغ شده، هرچند زمان اجرای این دستورالعمل هنوز مشخص نشده است. 

روزنامه جوان با درج عنوان رد صلاحیت 35 مدیر دوتابعیتی، آورد: درست دو هفته پس از آنکه وزیر اطلاعات، در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از بررسی پرونده 70 نفر که به دارا بودن تابعیت دوگانه متهم بودند سخن گفت، حالا سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از رد صلاحیت 35 نفر برای انتصاب در پست های مدیریتی دستگاه های مختلف به دلیل تابعیت مضاعف خبر داد؛ خبری که نشان می دهد به رغم تصریحات قانونی در خصوص منع به کارگیری مدیران دوتابعیتی، هنوز هم عزمی جدی برای باز کردن پای این افراد به دستگاه های دولتی وجود دارد. در همین ارتباط حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به جلسه سیزدهم مهر کمیسیون متبوعش با وزیر اطلاعات اشاره می کند و در این خصوص می گوید: با حضور وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی سؤالی در خصوص استفاده از مدیران دوتابعیتی در دستگاه های دولتی مطرح شد که علوی اعلام کرد وزارت اطلاعات بر موضوع مدیران دوتابعیتی حساسیت ویژه ای دارد، به این جهت در تمام استعلامات برای انتصاب مدیران، به موضوع تابعیت توجه می شود تا در صورتی که موردی وجود داشته باشد عدم صلاحیت فرد به دستگاه مربوط اعلام شود. 

«عقبه فکری عملیات موصل در بغداد» و «روحانی: منتقدان حرف های «صدمن یه غاز» می زنند!» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.
روزنامه جوان همچنین در ستون یادداشت عنوان های «چراغ سبزی در کار نیست!» به قلم حسین قدیانی، «قاعده«مرور زمان» برای نجومی ها!» نوشته محمد اسماعیلی، «صلح با طالبان با طعم سعودی!» به قلم سید نعمت الله عبدالرحیم زاده و «فساد در قلب اقتصاد ایران» نوشته هادی غلامحسینی را انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: