کد خبر: ۸۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - 23 October 2016
روزنامه رسالت در شماره یکشنبه دوم آبان با اشاره به عملیات آمریکا در موصل، نوشت: تعیین تکلیف وقیحانه دولت ایالات متحده آمریکا برای مقامات عراقی از یک سو و اعلام خشم و انزجار شهروندان عراقی و نیروهای بسیج مردمی از این دخالت ها، سبب شده است تا بازی روانی ایالات متحده آمریکا در موصل با شکست رو به رو شود.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان نمی توانیم پاسخگوی متقاضیان کار باشیم، اختصاص داد و نوشت: حجت الاسلام حسن روحانی در همایش روز ملی روستا و عشایر با بیان اینکه مردم ما در روستاها باید قدم به قدم از سطح رفاه مناسب برخوردار شوند، گفت: روستاییان نباید دغدغه سلامتی، آموزش فرزندان، ارتباط با شهرها و همچنین دغدغه آب بهداشتی داشته باشند و به منظور توسعه کشاورزی، تلاشمان بر این است که روستاها در مسیر توسعه و حرکت درست قرار بگیرند. وی ادامه داد: امسال برای اولین بار یک میلیون و 200 هزار متقاضی شغل وارد بازار کار شدند اما توان ما برای اشتغال چقدر است؟ ما با امکانات فعلی حتماً نمی توانیم پاسخگوی این تعداد متقاضی کار باشیم لذا باید یک حرکت بزرگ برای رونق ایجاد شود و باید دعواهای کودکانه در کشور خاتمه یابد.

روزنامه رسالت با اشاره به عنوان برای عفاف و حجاب در جامعه کار جدی نشده است، نوشت: آیت الله حسین نوری همدانی یکی از مراجع عظام تقلید در دیدار اعضای حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: اسلام و دین بر دو پایه بنا شده که نخستین آن تقنین و دوم اجرای قوانین است.وی افزود: امام علی (ع) بیان کرده اند تمام خوبی ها از جمله جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر چونان قطره ای در مقابل دریا هستند.این مرجع تقلید بیان کرد: تمام واجبات با امر به معروف اقامه می شود، امنیت و راه های زندگی از طریق امر به معروف و نهی از منکر جاری می شود و حقوق نیز در سایه امر به معروف و نهی از منکر برقرار می شود و سطح زمین نیز به این وسیله آباد می شود. نوری همدانی خاطرنشان کرد: چند سال است در خصوص عفاف و حجاب بحث می شود؛ ولی هنوز کار جدی انجام نشده است؛ مدت ها است که بانک های ما دیرکرد می گیرند که این مسئله ربا است و هنوز نتوانسته ایم جلوی این کار را بگیریم؛ چه کسی باید جلوی این کار را بگیرد؛ کسانی که مدعی آمر به معروف بودن هستند باید با این منکرات اقدام جدی کنند.

این روزنامه با انتخاب عنوان امکان حملات بیولوژیک به کشور وجود دارد، نوشت: سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پاسخ به این سوال که محصولات تراریخته یا دستکاری ژنتیکی شده چه هستند،گفت: در محصولات دستکاری ژنتیکی شده ویروس یا سلول و عوامل قابل انتقال مانند پریون ها، ویروس ها، باکتری ها و میکروب ها باز می شوند. در سلول اجزای زیادی مانند کروموزوم ها و ویتامین ها وجود دارند که هرکدام قابلیتی به ویروس می دهند. وی در جواب این سوال که آیا از سوی محصولات ترا ریخته امکان حملات بیولوژیکی به کشور وجود دارد؟افزود: بله جواب مثبت است و می تواند این اتفاق بیفتد.بخشی از این دستکاری ها در حوزه تراریختگی است که شکل گرفته و دنبال می شود. معمولاً اهداف تراریختگی به صورت اقتصادی برای افزایش محصول اصلاح نژاد و اصلاح کیفیت محصولات کشاورزی است و می توان برای مبارزه با آفات سموم کمتری مصرف کرد. اما وقتی انسان می آید محیط یک محصولی طبیعی و خدا ساخت را دستکاری می کند، چرخه های دیگری در آن محصول به هم می خورد که دیگر ما رفتار ثانویه آن محصول را نمی دانیم.

عقاید جوانان در فضای مجازی بمباران می شود؛ عنوان دیگر روزنامه رسالت به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: آیت الله جعفر سبحانی یکی از مراجع عظام تقلید در دیدار سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه اینترنت به عنوان یک وسیله ارتباطی وارد کشور شده است، اظهار کرد: فضای مجازی بسیار خطرناک شده است، چراکه جوانان نظام اسلامی به راحتی می توانند به منابع وهابیت دسترسی داشته باشند و مورد تأثیر تبلیغات دروغ قرار گیرند. وی با تأکید بر اینکه عقاید جوانان در فضای مجازی بمباران می شود اضافه کرد: دشمن در جنگ نتوانست نظام اسلامی را مورد تاثیر قرار دهد اما با استفاده از ابزاری همانند فضای مجازی به دنبال فروپاشی نظام اسلامی از درون است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «ترامپ: سیاستمداران آمریکا احمق هستند»، «مالکی: قادمون یا نینوی یعنی حلب و یمن ما داریم می آییم»، «قالیباف: پیشرفت ما در گرو روحیه فرهنگ جهاد و شهادت است» و «دادستان تهران: برخی بانک ها بستر ارتکاب جرائم شده اند» را به چاپ رساند.
*گروه اطلاع رسانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: