کد خبر: ۸۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - 23 October 2016
روزنامه شرق در شماره یکشنبه دوم آبان در تشریح تیتر یک، به اقدام های خیریه امام رضا(ع) برای کمک به یکی از پزشکان معروف ایرانی به منظور بنای مرکز تخصصی مغز و اعصاب در تهران پرداخت و نوشت: خیریه امام رضا با پشتوانه مردمی و نیکوکارانه و البته همراهی نام یک پزشک معتبر، بنای پروژه ای را گذاشت که تا امروز درباره جزئیات آن حتی اعضای شورای شهر هم به طور کامل اطلاعی ندارند.

این روزنامه با اشاره به عنوان از مناقصه بی اطلاعیم، آورد: هنوز هم تکلیف قطعه دوم و سوم آزادراه تهران-شمال مشخص نیست. از روزی که نماینده بنیاد مستضعفان با نماینده وزارت راه در سال ٩٢، اختلاف نظر پیدا کردند و آن گونه که فارس منتشر کرده بود، با دستور رئیس دولت قبل، این پروژه به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شد، هنوز هم قرارداد یا تفاهم نامه ای میان قرارگاه و وزارت راه وشهرسازی منعقد نشده است. حالا که بناست واگذاری قطعه دوم این آزادراه به مناقصه ای عمومی گذاشته شود، مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال از حضورنیافتن قرارگاه خاتم الانبیا در این پروژه خبر می دهد. سردار عبدالله عبدالهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، در گفت وگو با «شرق» با بیان اینکه درباره این مناقصه اطلاعی ندارد، می گوید: «این پروژه در دولت قبل به قرارگاه ابلاغ شده بود و اگر در این دولت، مسئولان همراهی می کردند این پروژه اکنون درصد پیشرفت بسیار بالایی داشت، اما این همکاری انجام نگرفت».

خیال شکست ناپذیری آمریکا خطایی بزرگ است، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: حضرت آیت الله خامنه ای، مقام معظم رهبری، در دیدار آقای «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهوری ونزوئلا، با اشاره به ناکام ماندن آمریکا در اجرای سیاست های خود در منطقه غرب آسیا با وجود صرف هزینه های هنگفت از جیب خود و بعضی کشورهای منطقه، خاطرنشان کردند: «برخی خیال می کنند که آمریکا، شکست ناپذیر است، درحالی که این تصور، خطایی بزرگ است و اشتباه های مکرر آمریکایی ها در 15 سال گذشته، اکنون آنها را در منطقه به شدت زمین گیر و درمانده کرده است».

این روزنامه با انتخاب عنوان وزیر عوض می شود بداخلاق ها می گویند چرا تغییر می دهید، می نویسد: «حسن روحانی»، رئیس جمهوری، روز شنبه در همایش «روز ملی روستا و عشایر» که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید دعوا های کودکانه در کشور خاتمه یابد، گفت: «باید رسانه های ما از دروغ، اتهامات، اختلاف، ایجاد تفرقه و جناح بندی های غیر ضرور دست بردارند». او به تغییرات اخیر در کابینه یازدهم هم اشاره کرد و افزود: «اگر دولت برای ثبات وزیر عوض نکند، آن روزنامه های بد اخلاق و سایت های بد اخلاق می گویند چرا دولت این وزرا را عوض نمی کند، وقتی هم دولت می رود تغییر ایجاد کند، همان بداخلاق ها می گویند چرا عوض می کند؟».

روزنامه شرق با درج عنوان امروز معرفی ٣ وزیر جدید به مجلس، نوشت: امروز سه وزیر جدید به مجلس معرفی می شوند؛ «محمدعلی نجفی» برای وزارت آموزش وپرورش؛ «سیدرضا صالحی امیری» برای وزارت ارشاد و «مسعود سلطانی فر» برای ورزش و جوانان. آنها قرار است جایگزین «علی اصغر فانی»، «علی جنتی» و «محمود گودرزی» شوند. سه شنبه هفته پیش بود که سه وزیر سابق این وزارتخانه ها استعفا دادند. «محمدعلی نجفی» مشاور امور اقتصادی رئیس جمهوری در گفت وگو با «ایلنا» اعلام کرد که یکشنبه به عنوان گزینه نهایی دولت برای تصدی گری در وزارت آموزش وپرورش به مجلس معرفی می شود.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «نگاهی به زندگی آیت الله بهشتی در سالگرد تولدش: متولد ماه آبان»، «آیت الله مهدوی کنی به روایت حجاریان»، «دادستان تهران خبر داد: بازداشت ٢ متهم مرتبط با بانک سرمایه»، «اینترنت آمریکا از پای درآمد»، «بررسی کارنامه «فانی» وزیر مستعفی: ٣ سال خاکستری» و «هادی خانیکی: به جای حل، صورت مسئله را پاک کرده ایم» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «عربستان و ترکیه علیه منطقه و ایران» نوشته فریدون مجلسی تحلیلگر روابط بین الملل را به چاپ رساند.
*گروه اطلاع رسانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: