کد خبر: ۸۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - 23 October 2016
روزنامه اطلاعات در شماره یکشنبه دوم آبان در تشریح تیتر یک، نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با اشاره به شکست نقشه ها و سیاستهای امریکا در منطقه غرب آسیا و استفاده از سلاح نفت برای تحمیل مشکلات کنونی بر کشورهای مستقل خاطرنشان کردند: می توان با در پیش گرفتن سیاست های عاقلانه و افزایش همکاری ها، بر این ها و خصومت ها فائق آمد.
این روزنامه با درج عنوان اختصاص 1.5 میلیارد دلار برای اشتغال روستائیان، آورد: دولت با هدف کاهش سرعت مهاجرت روستائیان و کمک به بازگشت آنها از شهرها، امکانات زندگی را در مناطق روستایی افزایش می دهد. حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری دیروز در مراسم آغاز به کار همایش روز ملی روستا و عشایر با دفاع از ویژگی های جوامع روستایی گفت: روستاییان پایه ها و ریشه های اصلی زندگی اجتماعی هستند و هر چند دولت تلاش خود را برای توسعه روستایی انجام داده است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و این فاصله برای حراست از روستاها، حفظ فرهنگ روستایی، تولید در روستا، جلوگیری از مهاجرت و رفع مشکلات آینده شهرها باید با جدیت مورد توجه همه دولتمردان قرار گیرد. وی اظهار داشت: برای اینکه روستاها در مسئله اشتغال دیده شوند، ستاد اقتصاد مقاومتی پیشنهادی را به رهبر معظم انقلاب ارائه کرد تا یک میلیارد و 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستائیان اختصاص یابد. اگر این پیشنهاد محقق شود شاهد حرکت بزرگی برای اشتغال در روستاها خواهیم بود و می تواند به تولید، صنایع دستی، متوسط و کوچک، کشاورزی، مدرن سازی آبیاری، محصولات دامداری، باغی و محیط زیست کمک کند و برای جذب گردشگر مفید باشد.

روزنامه اطلاعات با انتشار عنوان دادستان تهران: ارائه اطلاعات حساب های بانکی افراد بدون مجوز قضایی ممنوع است، نوشت: جعفری دولت آبادی دادستان تهران درنشستی با مسئولان حراست و بازرسی بانک های دولتی و خصوصی با اعلام این که از 11 بانک کشور در مجموع 9 هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت شده است و به دنبال آن 1287 نفر از مشتریان بانک اعلام ورشکستگی کرده اند، خروج از این وضع را مستلزم سه راهکار اساسی دانست که بانک ها نقش مهمی در تحقق آن دارند. نخستین راهکار مورد نظر دادستان تهران، اتخاذ تدابیر و اقدامات پیشگیرانه از سوی بانک ها بود.وی از مدیران بانک ها خواست سردمدار مبارزه با فساد اقتصادی باشند و با طرح این پرسش که چگونه یک بانک به فردی غیرمعتبر تسهیلات کلان پرداخت می کند، از آن ها خواست از اعطای وام بر اساس مدارک جعلی، پارتی بازی و رانت خودداری کنند. تشدید نظارت ها راهکار دیگری بود که دادستان تهران در توضیح آن اظهار داشت: مدیران میانی باید تحت نظارت قرار گیرند و این مطلوب توسط حراست و بازرسی بانک ها که در داخل بدنه بانک ها است، بهتر حاصل می شود. راه حل سومی که دادستان تهران به آن اشاره کرد، حراست از اطلاعات مردم در بانک ها بود.‏ وی با اعلام این که اطلاعات حساب های مردم محرمانه محسوب می شود، دسترسی به این موارد را منوط به درخواست صاحب حساب یا مجوز و دستور قضایی دانست و افزود: حساب مردم در بانک ها امانت است. ‏

پیش بینی صندوق بین المللی پول در مورد تداوم کاهش نرخ تورم ایران، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش چشم انداز اقتصادی منطقه خاورمیانه ،شمال آفریقا، افغانستان و پاکستان (MENAP)، نرخ تورم ایران را برای سال های 2016 و 2017 به ترتیب 7.4 و 7.2 درصد پیش بینی کرد. به گزارش ایرنا، صندوق بین المللی پول در این گزارش نرخ تورم سایر کشورهای صادرکننده نفت منطقه را در سال های 2016 و 2017 به ترتیب 4.7 و 4.2 درصد و نرخ تورم منطقه در سال های گفته شده را به ترتیب 9.9 و 12.3 درصد برآورد کرده است. این صندوق همچنین نرخ رشد اقتصادی سال های 2016 و 2017 ایران را به ترتیب 4.5 و 4.1 درصد پیش بینی کرد. صندوق بین المللی پول نرخ رشد اقتصادی منطقه MENAP در سال های 2016 و 2017را هم 4.3 درصد و نرخ رشد اقتصادی سایر کشورهای صادرکننده نفت منطقه را به ترتیب 3.3 و 2.9 درصد برآورد کرده است.

روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان حمله هوایی آمریکا به عزاداران حسینی در کرکوک 20 شهید برجا گذاشت، آورد: بمباران یک مجلس عزاداری در استان کرکوک، به شهادت 20 زن عراقی انجامید. ائتلاف بین المللی موسوم به مبارزه با داعش به رهبری آمریکا جنایت دیگری را در عراق مرتکب شد . جنگنده های این ائتلاف یک مجلس عزاداری را در منطقه 'داقوق' در جنوب استان کرکوک بمباران کردند.در این حمله 20 زن شیعه عراقی شهید و 50 نفر دیگر هم مجروح شدند، با توجه به شدت جراحت مجروحین احتمال افزایش آمار شهدا هم می رود. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران با محکوم کردن حملات هواپیماهای ائتلاف به مراسم عزاداری در کرکوک، خواستار روشن شدن ابعاد مختلف این فاجعه و پاسخگویی آمران و عاملان آن شد. 

این روزنامه همچنین عنوان های «برگزاری کنفرانس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در بغداد»، «روحانی: ایران از هر اقدامی برای قیمت عادلانه تر نفت حمایت می کند» و «نخستین کنگره ملی زنان موفق ایران برگزار می شود» را در صفحه نخست منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: