کد خبر: ۸۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - 23 October 2016
روزنامه ایران در شماره یکشنبه دوم آبان در تشریح تیتر نخست با اشاره به سخنان حسن روحانی در همایش و عشایر از قول وی، نوشت: برخی روزنامه ها و سایت های بداخلاق، همواره مطرح می کردند دولت چرا وزیران را ‏تغییر نمی دهد و وقتی تغییر می دهد، همان ها اعلام می کنند چرا این ‏تغییرها انجام شده است اگر می خواهیم که روستایی در روستا بماند و روحیه سلحشوری، وطن ‏دوستی و عشق به تولید را ادامه دهد باید با بیکاری آنان مقابله کنیم دولت تلاش ‏می کند، اینترنت را به روستاها ببرد.
این روزنامه با بررسی عنوان خیال شکست ناپذیری آمریکا خطایی بزرگ است، آورد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با اشاره به شکست نقشه ها و سیاست های امریکا در منطقه غرب آسیا، مسأله کاهش قیمت نفت را ابزاری برای فشار بر کشورهای مستقل از امریکا دانستند و تأکید کردند: ایستادگی و مقاومت عاقلانه و همراه با تدبیر در مقابل فشارها، یقیناً پیروزی را به دنبال خواهد داشت. ایشان با اشاره به ناکام ماندن امریکا در اجرای سیاست های خود در منطقه غرب آسیا به رغم صرف هزینه های هنگفت از جیب خود و بعضی کشورهای منطقه، خاطرنشان کردند: برخی خیال می کنند که امریکا، شکست ناپذیر است در حالی که این تصور، خطایی بزرگ است و اشتباه های مکرر امریکایی ها در 15 سال گذشته، اکنون آنها را در منطقه به شدت زمین گیر و درمانده کرده است.

روزنامه ایران با انتخاب عنوان گزینه های جدید کابینه امیدوار کننده هستند، نوشت: عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: نمایندگان مردم در مجلس برای تحقق مطالبات مردم و حفظ منافع عمومی، دولت را در ترمیم کابینه کمک می کنند. علی اصغر یوسف نژاد در گفت وگو با ایرنا افزود: ترمیم کابینه از مطالبات برحق مردم و افکار عمومی از دولت بود که رئیس جمهوری نیز با این شناخت برای تحقق آن اقدام کرد. این عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان این مطلب که از لحاظ قانونی دولت در معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس آزاد است، گفت: با این وصف پیشنهاد می کنم دولت برای انتخاب افراد مجرب و دارای صلاحیت تخصصی و مدیریتی با نمایندگان هم مشورت داشته باشد.

انتظارها از وزیر جدید آموزش و پرورش، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این خبر می خوانیم: هفته گذشته، روزهای پر تب و تابی برای کابینه دولت یازدهم بود. سه تن از وزرای دولت استعفا دادند و حالا همه منتظرند تا رئیس جمهوری وزرای پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند. در این میان خبر رسیده که احتمالاً محمد علی نجفی گزینه رئیس دولت یازدهم برای بدست گرفتن کرسی وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی است. موضوعی که محمد علی نجفی در گفت و گو با خبرنگار «ایران» آن را تأیید کرد و گفت: «در حال نوشتن برنامه های پیشنهادی خود هستم تا هر چه زودتر به مجلس معرفی شوم.» به گفته کارشناسان، وزیر جدید آموزش و پرورش در صورت رأی اعتماد مجلس در شرایطی مسئولیت این وزارتخانه بزرگ را به دست می گیرد که هنوز بخشی از انتظارات و مطالبات معلمان شاغل و بازنشسته برآورده نشده است.

روزنامه ایران با انتشار عنوان رونق تجارت دریایی ایران در پسابرجام، آورد: حمل و نقل دریایی ایران که وظیفه نقل و انتقال بیش از 90 درصد کالاهای وارداتی و صادراتی را برعهده دارد، یکی از نخستین بخش های اقتصاد ایران بود که از تحریم های بین المللی تحت تأثیر قرارگرفت و آسیب دید. درآن دوران با تحریم بیمه ای که برای کشتی ها وخطوط کشتیرانی همکار با ایران وضع شد شرایط برای فعالیت این بخش دشوارتر شد. اما آثار لغو تحریم و برجام نیز زودتر از بخش های دیگر حمل و نقل دریایی و بنادر ایران را تحت تأثیر خود قرار داد و از همان روزهای نخست اجرایی شدن برجام فعالیت ها در بنادر ایران رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و هر روز شرایط بهتری حاکم شد به طوری که با لغو تحریم های کشتیرانی و رفع تمام محدودیت هایی که صنعت حمل و نقل دریایی ایران را آزار می داد، درحال حاضر اغلب خطوط بزرگ کشتیرانی جهان که از بنادر ایران کوچ کرده بودند دوباره به ایران بازگشته اند و دفاتر و نمایندگی های خود را بازگشایی کرده اند. 

این روزنامه در صفحه نخست به عنوان های «قفل صدا وسیما برتولید محتوای «وب»»، «روحانی در دیدار «مادورو»: ‏ایران از هر اقدامی برای ثبات بازار نفت حمایت می کند»، «ارسال اخطار کتبی به 2.5 میلیون سرباز غایب»، «سود تسهیلات صادرکنندگان 11 درصد کاهش یافت»، «روزنامه «قانون» رفع توقیف شد» و «تحلیل جغرافیای آسیب های اجتماعی/ حاشیه نشین های دیروز، طردشدگان امروز» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: