کد خبر: ۸۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - 22 October 2016
روزنامه کیهان در شماره شنبه یکم آبان با اشاره به سخنان وزیر صنعت و تجارت در حاشیه همایش روز ملی صادرات در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در داخل کشور با وضع قوانین و دستورالعمل ها موانع تولید در حال کاهش است از قول وی، نوشت: هنوز روابط بانکی ما با جهان به حالت عادی بازنگشته و این زمان بر است. ارتباط اقتصادی با کشورهای اروپایی برقرار شده اما محدود است و در هر کشور یک یا دو بانک در حال همکاری هستند.

این روزنامه با اختصاص تیتر یک به عنوان آمریکا کلاهبرداری کرد دولت یقه داخلی ها را گرفت!، آورد: حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در بازگشت از سازمان ملل متحد از قول آمریکایی ها برای اجرای تعهداتشان در برجام گفت. همان موقع این باور دولتمردان مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت که چگونه دولتی که سابقه طولانی در بدعهدی دارد و پای معاهده مکتوب خود نیست چگونه می توان امید بست که به قول شفاهی خود پایبند باشد؟ با این حال به جای آنکه نوک پیکان انتقادات تند دولتمردان علیه عهدشکنان غربی خاصه آمریکا باشد اما متاسفانه همچنان به سمت داخل است. رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات تعامل سازنده را نه راه رفتن و نشستن و غذا خوردن با غربی ها بلکه مناسب کردن محیط بین الملل برای صادرات کالا و اشتغال جوانان عنوان کرده است. 

روزنامه کیهان با بررسی عنوان ارتش عراق به دروازه های موصل نزدیک شد/ بسیج راه فرار داعش به سوریه را بست، نوشت: در حالی که نیروهای مسلح عراق از جنوب و شرق موصل به دروازه های این شهر نزدیک می شوند، نیروهای بسیج مردمی راه فرار عناصر داعش از موصل به سوریه را مسدود کردند. نیروهای ارتش عراق در پنجمین روز عملیات، تروریست های داعش را از شهر «برطه»در شرق موصل بیرون راندند، شهر «حمدانیه» را در محاصره گرفتند و پس از آزادسازی چند روستای دیگر، به 15کیلومتری شهر موصل رسیدند. پیش از این، 25 روستای اطراف موصل آزاد شده بود و در پنجمین روز این تعداد به 34 روستا رسیده است. نیروهای بسیج مردمی نیز در منطقه جنوب موصل کارخانه «کبریت المشراق» را از لوث تروریست های داعش پاکسازی کردند. شهر موصل که حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد، دومین شهر بزرگ عراق محسوب می شود. این شهر 20 خرداد سال 1393 به اشغال داعش درآمده است.

امروز کشورها درباره سوریه ناچار به مذاکره با ایران هستند، دیگر عنوان برجسته صفحه نخست این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: فرمانده کل سپاه پاسداران خطاب به مدافعان حرم ، گفت: وضعیت ایران اسلامی امروز به گونه ای است که حتی کشورهای دیگر برای تعیین سرنوشت کشورهای منطقه از جمله سوریه اقرار می کنند که باید با ایران مذاکره کنند. سرلشکر محمد علی (عزیز) جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران دیروز در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم حضور یافت و دقایقی به سخنرانی پیرامون این شهدای عزیز پرداخت. به گزارش فارس وی در این مراسم اظهار داشت: جمع شدن صفاتی همچون بصیرت عمیق دینی و انقلابی و شجاعت فردی باعث می شود جوانی مدافع حرم شود و جان خود را در دفاع از حریم ولایت و انقلاب اسلامی فدا کند.

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان صادرکننده نمونه: هنوز نمی توانیم پول حاصل از صادرات را به کشور برگردانیم، آورد: صادرکننده نمونه فرش با بیان اینکه بانک های خارجی ضمانت نامه بانکی ما را نمی پذیرند گفت: بعد از اجرای برجام هنوز نمی توانیم پول حاصل از صادرات خود را از طریق بانک برگردانیم و مجبور به استفاده از صرافی ها یا واردات کالا از کشور مقصد صادرات هستیم. سید فخرالدین عامریان در گفت وگو با تسنیم اظهار کرد: وضعیت بانکی ما بعد از برجام تغییری نکرده است و بانک های خارجی ضمانت نامه ما را نمی پذیرند. همچنین از فاینانس و ریفاینانس های معمول در تجارت جهانی نمی توانیم استفاده کنیم. وی افزود: حتی در حال حاضر ارز حاصل از صادرات را نمی توانیم به کشور برگردانیم و از طریق صرافی ها و با صرف هزینه های زیاد این کار انجام می شود. 

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «ترکیه انتقام موصل را در حلب گرفت/ شهادت 200 غیر نظامی در 40 حمله هوایی» و «زمینه چینی آمریکایی ها برای دستبرد به 6.6 میلیارد دلار از دارایی های ایران» پرداخت.

روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه عنوان «زمان ترمیم کابینه سال پیش بود نه الان» و در ستون یادداشت روز عنوان «فتنه در موصل چگونه شکل گرفت و چگونه خاموش شد؟» را انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: