کد خبر: ۸۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - 20 October 2016
روزنامه اعتماد در شماره پنجشنبه 29 مهر به نقل از رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان نوشت: به نظرم هر فردی که وزیر می شود نباید برای چند ماه آینده برنامه ریزی کند بلکه باید برای پنج سال آینده برنامه ریزی کند که بتواند برنامه جامعی برای دو دوره داشته باشد.

این روزنامه در تیتر یک با انتخاب عنوان داستان وزارت فانی، می نویسد: استیضاح؛ استعفا، تکذیب، استیضاح و بالاخره استعفا. این روند سینوسی، توصیف حال و روز پر حرف و حدیث این روزهای علی اصغر فانی است، که حالا دیگر باید به او گفت «وزیر مستعفی آموزش و پرورش». روز گذشته بالاخره ماجرای پیچیده استیضاح فانی خیلی زودتر از به پایان رسیدن مهلت قانونی ١٠ روز و با استعفای او پایان یافت تا او نخستین وزیری باشد که بعد از اعلام وصول استیضاحش و قبل از آنکه بخواهد در مجلس برای دفاع از عملکرد خودش حاضر شود، استعفا دهد و عطای وزارت را به لقایش ببخشد. وزیری که پیش از این صابون استیضاح مجلس نهم به تنش خورده بود و سربلند از آن مهلکه بیرون آمده بود حالا ترجیح داده پیش از حضور در مجلس برای سومین استیضاحش، استعفا دهد.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان لحظه ای در دفاع از جامعه علمی و نخبگان کشور کوتاه نمی آیم، آورد: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه در دیدار بیش از هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی، جوانان نخبه را هدایای نفیس الهی و امانتی در دست مسوولان خواندند و با تاکید بر اینکه حتی لحظه ای در دفاع از جامعه علمی و نخبگان کشور کوتاه نمی آیند، افزودند: با تکیه بر نخبگان و فرزانگان و در پرتو ایجاد نسلی جوان و پر تلاش، ایران بزرگ به کشوری پیشرفته، قدرتمند، شریف، عزیز و برافرازنده پرچم تمدن نوین اسلامی تبدیل خواهد شد. رهبر انقلاب اسلامی، نخبگان به خصوص جوانان نخبه را هدایایی کم نظیر و نفیس و امانت های الهی به ملت و مسوولان خواندند و گفتند: وظیفه مسوولان در قبال این هدایای گرانقدر الهی، مراقبت از آنها و تلاش برای شناسایی و پرورش نخبگان بیشتر است.

این روزنامه با انتشار عنوان تیم اقتصادی دولت هم باید ترمیم شود، می نویسد: الیاس حضرتی در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس و در جمع خبرنگاران تاکید کرد: دولت حداقل چهارماه پیش می توانست تغییرات را انجام دهد. اما ترمیم کابینه ٤ ماه به تاخیر افتاد، البته باز هم خوب است. نماینده مردم تهران تصریح کرد: علاوه بر اینها معتقدیم این ترمیم و تغییرات باید در سطح مدیران و استانداران هم اتفاق بیفتد. متاسفم بگویم که برخی مدیران و استانداران به لحاظ کهولت سنی آلزایمر گرفتند و قادر به اداره امورشان نیستند. حتما لازم است تجدیدنظری در ادامه کار ایجاد شود و مردم بدانند که دولت مصمم است کارها را جدی و با کادری که توانایی ایجاد نشاط بیشتر در جامعه را دارد پیگیری کند. 

روزنامه اعتماد در ستون نگاه روز عنوان «اخلاقی تر رفتار کنیم» را به قلم احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران اختصاص داد.

این روزنامه همچنین عنوان های «ابتکار: هزینه ٣٠ میلیارد دلاری آلودگی هوا»، «فصل پاییز هزار رنگ»، «137 میلیون دلار از کشور خارج شد»، «طیب نیا: رشد ٥ درصدی را حفظ می کنیم»، «بازرس بخش زنان دادسرای جنایی: زبان زن ها را می دانم» و «یک گام پس، دو گام پیش» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: