کد خبر: ۸۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - 20 October 2016
روزنامه جوان در شماره پنجشنبه 29 مهر در تشریح تیتر نخست با اشاره به سخنان آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دیدار بیش از هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی، نوشت: بارها گفته ایم که اگر در هسته ای عقب نشینی کنید آنها مساله موشک را پیش می کشند، اگر باز هم عقب بروید بحث حمایت از مقاومت را مطرح می کنند، اگر به عقب نشینی ادامه دادید موضوع حقوق بشر را جلو می آورند و بعد اگر معیارهای آنها را پذیرفتید سراغ حذف معیارهای دینی در حکومت می روند.
جوان به نقل از مقام معظم رهبری: عواقب عقب نشینی هسته ای را به مسئولان گفته بودم
این روزنامه با بررسی عنوان حذف بدون استعفا و استیضاح!، آورد: از اوایل این هفته گمانه زنی هایی در رسانه ها منتشر می شد که طبق آنها قرار بود وزیر ارشاد برکنار شود. شنیده هایی که برکناری یک وزیر را خبر می دادند، به ناگاه از منعزل شدن سه و سپس پنج وزیر خبر دادند. اما چرا این وزارتخانه ها دستخوش تغییرات شدند؟ نسبت این تغییرات با شعار «اعتدال»ی دولت چیست؟ چرا هفت ماه مانده به پایان دولت چندین وزارتخانه با تغییر وزیر مواجه می شوند؟ پیش از پرداختن به پاسخ این سؤالات، این نکته را هم نباید نانوشته گذاشت که بر اساس قوانین، رییس جمهور قانوناً حق عزل و نصب وزرا را داشته و راجع به این موضوع هم به نهادی پاسخگو نیست؛ زمان عزل و نصب هم در دست رییس جمهور است و وی خواهد توانست حتی یک روز مانده به پایان دولتش، وزیری را عزل نماید و سرپرستی را بر وزارتخانه ای بگمارد. 

روزنامه جوان با انتخاب عنوان مسکو: واشنگتن منتظر واکنش دردناک باشد، نوشت: به نظر می رسد روس ها تصمیم گرفته اند نه تنها در مقابل امریکایی ها بر سر حلب عقب نشینی نکنند بلکه با اتخاذ رویکرد تهاجمی به اقدامات واشنگتن، واکنش «دردناک تری» نشان دهند. یک دیپلمات روسی گفت که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه حاضر نیست با جان کری همتای امریکایی خود دیدار کند. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: «مسکو معتقد است نشست سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و جان کری، وزیر خارجه امریکا درباره سوریه در حال حاضر هیچ سودی ندارد.» روسیه از زمانی که به صورت مستقیم وارد جنگ سوریه شد تلاش کرد به صورت موازی مذاکرات سیاسی با متحدان گروه های مسلح به ویژه امریکا را پیش ببرد اما پس از گذشت نزدیک به یک سال به ویژه پس از مذاکرات فشرده دو و سه ماه اخیر به نظر می رسد روسیه به این نتیجه رسیده که این مذاکرات، اتلاف وقت بوده است. 

امسال پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به تولید بنزین می رسانیم، دیگر عنوان این روزنامه محسوب می شود، در تشریح این مطلب می خوانیم: عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در حاشیه مراسم بهره برداری از واحد تقطیر فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال با برنامه ریزی ای که صورت گرفته پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به تولید بنزین می رسانیم. با بهره برداری از واحد تقطیر، فاز نخست پالایشگاه با تولید روزانه ١٢میلیون لیتر بنزین تا پایان امسال به بهره برداری می رسد. فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس شامل یوتیلیتی، واحدهای فرآیندی، مشعل، فصل مشترک و مخازن است که ٧٦ درصد از کل پالایشگاه را به خود اختصاص داده است. با راه اندازی فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت پالایش ١٢٠ هزار بشکه میعانات گازی در روز تا پایان امسال شاهد قطع کامل واردات بنزین به کشور خواهیم بود.

روزنامه جوان با درج عنوان سفیر عراق در تهران: موصل را تا اربعین آزاد می کنیم، آورد: در شرایطی که ترکیه و عربستان در مسیر عملیات موصل کارشکنی می کنند، راجح الموسوی سفیر عراق در تهران گفته که نیروهای این کشور تا اربعین موصل را از دست داعش آزاد می کنند. به رغم مخالفت بغداد، رییس جمهور ترکیه بار دیگر مدعی مشارکت نیروهای این کشور در عملیات موصل شد. با پیشروی نیروهای عراقی در مواضع تکفیری های داعش در موصل، آخرین پایگاه تروریست ها در عراق، مقامات این کشور از آزادی قریب الوقوع این شهر خبر می دهند. سفیر عراق در پاسخ به این سؤال که عملیات آزادسازی موصل تا چه زمانی به طول خواهد انجامید و اداره این شهر پس از آزادی به دولت مرکزی بغداد یا اقلیم کردستان عراق واگذار خواهد شد، گفت: «این اولین جنگ است و آخرین جنگ نیز نخواهد بود. به هر حال دشمن که در جنگی شکست می خورد، به فکر انتقام در جایی دیگر است. ان شاالله در این جنگ کمر تروریسم را خواهیم شکست.

««مادری» حلقه مفقود شده معاونت زنان»، «حسین مهدیان: آیت الله مهدوی کنی آثار شکنجه های زندان را تا پایان حیات با خود داشت»، « توزیع رایگان سیب زمینی و پیاز مازاد در سال انتخابات مجوز گرفت!» و «فرار از جنگ یمن با قمار 17.5 میلیاردی» از دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه جوان در ستون یادداشت های امروز عنوان های «گشایش قطره چکانی برای تشکیل حلقه وابستگی» نوشته عباس حاجی نجاری، «نمایش ناشیانه ترمیم کابینه» به قلم کبری آسوپار و «طناب آتش بس برای نجات سعودی ها از باتلاق» نوشته سیدنعمت الله عبدالرحیم زاده را انتشار داد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: