کد خبر: ۸۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - 20 October 2016
روزنامه اطلاعات در شماره پنجشنبه 29 مهر با اشاره به سخنان معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست که به عنوان نماینده دولت در حمایت از لایحه نحوه جلوگیری از آلودگی هوا در جلسه علنی سخنرانی می کرد، خسارت وارده به مردم از ناحیه آلودگی هوا را 30 میلیارد دلار در سال اعلام کرد و گفت: مصرف انرژی در ایران 9 برابر متوسط مصرف در کشورهای صنعتی است.

این روزنامه در تیتر نخست، عنوان لزوم توجه ویژه و جدی مسوولان به نخبگان را منتشر کرد و آورد: آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دیدار بیش از هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی، جوانان نخبه را هدایای نفیس الهی وامانتی دردست مسوولان خواندند و با تأکید براین که حتی لحظه ای دردفاع ازجامعه علمی و نخبگان کشور کوتاه نمی آیند، افزودند: با تکیه برنخبگان و فرزانگان ودر پرتوایجاد نسلی جوان و پرتلاش، ایران بزرگ به کشوری پیشرفته، قدرتمند، شریف، عزیز و برافرازنده پرچم تمدن نوین اسلامی تبدیل خواهد شد . وظیفه مسوولان درقبال این هدایای گرانقد رالهی، مراقبت ازآنها وتلاش برای شناسایی وپرورش نخبگان بیشتراست . ایشان تأکید کردند: نخبگان نیزدرقبال این نعمت مسئول هستند وباید ازطریق احساس مسئولیت واستفاده ازاین استعداد وتوانایی درمسیرصحیح خود، شکرآن را بجا آورند.

طیب نیا: فرار مالیاتی در ایران بسیار گسترده است، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات به شمار می رود، در تشریح این خبر می خوانیم: علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع فعالان اقتصادی استان اصفهان با بیان این که کم زیان ترین روش تامین منابع مالی دولت دریافت مالیات است افزود: مالیات باید گرفته شود ولی باید درست، عادلانه و براساس اطلاعات درست مودیان مالیاتی گرفته شود. به طور معمول بیش از 90 درصد درآمد دولت ها در جهان از محل دریافت مالیات تامین می شود و ما هم باید در این مسیر حرکت کنیم. او، فرار مالیاتی در اقتصاد ایران را بسیار گسترده اعلام کرد وگفت: نظام مالیاتی کشورمان تا به امروز یک نظامی نبوده است که مالیات را براساس اطلاعات درست درآمدها و هزینه های مودیان مالیاتی وصول کند و به همین دلیل واحدهای تولیدی و صنعتی که عملکرد مالی شفافی داشته اند، بیشترین فشار مالیاتی را تحمل کرده اند و بخش پنهان جامعه، کمترین مالیات را پرداخت کرده اند. 

این روزنامه با انتخاب عنوان آزادسازی350 کیلومتر مربع از مناطق تحت اشغال داعش در عملیات موصل، می نویسد: برخی منابع امنیتی عراق از آزادسازی بیش از 350 کیلومتر مربع از مناطق تحت اشغال داعش در جنوب موصل خبر داداند. در همین رابطه، فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام کرد: نیروهای مشترک عراقی با هماهنگی بی سابقه در حالی به سرعت روند ادامه عملیات آزادسازی موصل را پشت سر می گذارند که در پیشروی های خود نه تنها گروه تروریستی داعش، که همه را غافلگیر کرده اند . «رائد شاکر جودت» افزود: نیروهای عراقی تاکنون توانسته اند 352 کیلومتر مربع از مناطق تحت اشغال داعش را در جنوب موصل آزاد کنند. شاکر جودت همچنین از آزادی بیش از 100خانواده گروگان گرفته شده توسط داعش در جنوب موصل خبر داد.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان بسته حمایتی دولت از روستاییان و عشایر، نوشت: بسته جدید حمایتی دولت از روستائیان و عشایر روز شنبه هفته آینده توسط رییس جمهوری رونمایی می شود. سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: سومین همایش روز ملی روستا امسال متفاوت از سال های قبل با هدف گیری توأمان جامعه روستایی و عشایری روز شنبه و یکشنبه در سالن اجلاس سران کشورهای غیر متعهد تهران برگزار می شود. معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه مهترین وجه این همایش معرفی ابعاد بسته جدید حمایتی دولت از جامعه روستایی و عشایری کشور است، گفت: بر اساسی یکی از بندهای این بسته حمایتی، سهم آورده روستاییان و عشایر برای سرمایه گذاری در صندوق تسهیلات مناطق روستایی و محروم کشور از 30 درصد فعلی به 15 درصد کاهش می یابد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان «انتصاب سرپرستان وزارتخانه های آموزش و پرورش، ارشاد و ورزش» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: