کد خبر: ۸۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - 18 October 2016
روزنامه ابتکار در شماره سه شنبه 27 مهر در تیتر یک به بررسی گفت و گو جنجالی یکی از مداحان باسابقه و پرطرفدار پایتخت با یکی از شبکه های تلویزیون پرداخت و نوشت: در صف اعتراض کنندگان به این مداح می توان مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهوری، سیدرضا اکرمی و... را مشاهده کرد.این وحدت رویه و همسویی و هم صدایی نشان از آن دارد که نهاد روحانیت خطری جدی و فراگیر را در عرصه تبیین معارف دینی درک کرده و در تلاش است تا از این کاربست اصلی روحانیت دفاع کند.
این روزنامه با انتخاب عنوان نگاه جهان به موصل، می نویسد: حیدر العبادی نخست وزیر عراق از بامداد یکشنبه آغاز عملیات موصل را اعلام کرد. ائتلافی در حدود 33هزار نیروی متشکل از نیروهای دولتی عراق از صبح دوشنبه در محورهای جنوبی با پشتیبانی هوایی ائتلاف آمریکا و جنگنده های نیروی هوایی عراق پیشروی به سوی شهر موصل را آغاز کردند. پیش بینی می شود عملیات آزادسازی صدها هزار آواره و بی خانمان بر جای بگذارد و همین امر نگرانی های زیادی را در سطح داخلی و بین المللی ایجاد کرده است.

در عملیات آزادسازی شهر موصل نیروهایی از ارتش عراق، یگان مبارزه با تروریسم ارتش، پلیس فدرال و تیپ واکنش سریع این کشور هسته اصلی نیروها را تشکیل می دهند و نیروهای شیعه مردمی حشد شعبی، نیروهای سنی حشد وطنی، پیشمرگ های کرد و شبه نظامیان محلی نیز در این عملیات در کنار نیروهای دولتی عراق بخشی از بار جنگ را بر دوش می کشید. گرچه بنابر تاکید مسئولان عراقی تنها نیروهای رسمی دولتی وارد شهر می شوند. برخی مسئولان معتقدند که آزادی این شهر احتمالا به چند ماه زمان نیاز داشته باشد.

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان دردسرهای مدیریت بحران در وزارت ارشاد، آورد: تعلیق در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر چه شاید برای مردم و کارمندان این وزارتخانه عادی باشد اما اهالی دل نگران فرهنگ و هنر را رنج می دهد. وزارتخانه ای که قرار بود تنها با هدف نظارت و حمایت از برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری اداره شود، تبدیل به مکانی برای تسویه حساب های گروه ها و جناح های مختلف سیاسی شده است. خسرو طالب زاده، از مدیران فرهنگی در این باره به «ابتکار» می گوید: به نظرم بخش قابل توجهی از فشارهای که به وزارت ارشاد وارد می شود از بیرون است که مبنی درست، واقع بینانه و منصفانه ندارد اما به نحوه مدیریت وزیران و معاونان این وزارتخانه بستگی دارد که این فشارهای و بحران ها را چگونه مدیریت کنند. در واقع بسته به مدیریت در این نهاد، باید دید چه طرح و برنامه ای برای مقابله با بحران ها و حل و فصل آنها داشته است.

این روزنامه با درج عنوان رعایت «سیاست های کلی انتخاباتی» الزامی است، نوشت: محمدرضا عارف در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به انتشار «سیاست های کلی انتخابات» اعلام کرد: این سیاست ها در پی کار کارشناسی دقیقی که در مجمع تشخیص مصحلت نظام انجام شد و اصلاحیه ای که ازسوی مقام معظم رهبری انجام گرفت، به استناد اصل 110 قانون اساسی ازسوی ایشان ابلاغ شد. رییس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدواریم در چارچوب این سیاست های کلی، قانون جامع انتخابات تدوین شود که ثبات و ماندگاری این نکات و راهنمودها افزایش یابد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: باتوجه به این که نکات کارشناسی دقیقی در تهیه این ابلاغیه درنظر گرفته شده، درصورتی که در تهیه قانون جامع انتخابات نیز این نکات رعایت شود، قطعاً شاهد مشارکت بیشتر و رقابتی سالم تر در فضای انتخاباتی کشور خواهیم بود. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درخصوص علت تاکید موکد رهبری درمورد برخی مسائل که در قانون نیز مورد اشاره قرار گرفته، گفت: معمولاً در سیاست های کلی، برخی مسائلی که در قوانین وجود دارد، مورد تاکید مجدد قرار می گیرد و آنچه در این ابلاغیه نیز مورد تاکید قرار گرفته، نشان دهنده اهمیت مطلب و همچنین جهت گیری نظام درخصوص انتخابات است.

روزنامه ابتکار با بررسی عنوان انیمیشن باید روی پای خودش بایستد، می نویسد: «داریوش دالوند» درباره ی چرخه اقتصادی انیمیشن ها در ایران به «ابتکار» گفت: « در حال حاضر در انیمیشن سازی تضمین بازگشت بودجه مطلقاً وجود ندارد. این روزها برای ساختمان سازی، اتومبیل سازی و صنایع پر طرفدارتر دیگر هم تضمین بازگشت سرمایه وجود ندارد. بخش جدایی ناپذیر هر سرمایه گذاری ریسک است. این ریسک یکی از اجزا و الفبای سرمایه گذاری است. حالا شما می توانید در فیلم سرمایه گذاری کنید یا در هر هنر دیگر..» وی ادامه داد: «از طرف دیگر من شخصاً اعتقاد دارم سینما باید روی پای خودش بایستد. سینما نباید منتظر بودجه از جایی باشد. سینما و انیمیشن باید خودشان کار کنند، تولید کنند و بفروشند تا هزینه ها جبران شود و بودجه برگردد.» این تهیه کننده خاطر نشان کرد: «ما قطعاً برای بازگشت این سرمایه گذاری فکرهایی کردیم و برنامه هایی داشتیم، بخشی از آن هم تا الان بازگشته خدا را شکر. ولی این که بگویم تضمینی برای بازگشت سرمایه وجود دارد، نه. اینطور نیست. تا حدودی با فروش به خارج از کشور سرمایه برگشته. امیدواریم در سینما، دی وی دی و تلویزیون بفروشد. امیدواریم بعداً در مدیاهای اینترنتی هم فروخته شود و به درستی پخش شود.»

این روزنامه سرمقاله را به عنوان «آقای روحانی بیایید!» به قلم حامد وکیلی اختصاص داد.
«تقویت دوسویه اصلاح طلبی و مجلس نششینی»، «ضعف های اقتصاد بانک محور»، «از عجله کارفرما تا قصور پیمانکار» و «سختی های گذر از زیر صفر» از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: