کد خبر: ۸۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - 18 October 2016
ا- روزنامه اعتماد در شماره سه شنبه 27 مهر در تشریح تیتر یک به نقل از بیژن نامدار زنگنه در دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو نوشت: فاز اول ستاره خلیج فارس امسال به بهره برداری می رسد. فازهای بعدی نیز در سال بعد بهره برداری خواهند شد که با بهره برداری فازهای ستاره خلیج فارس دیگر واردکننده بنزین نخواهیم بود.

این روزنامه با انتخاب عنوان سناریوی اشغال سفارت امریکا را نوشته ام، در گفت و گو با فرهاد توحیدی می نویسد: حالا هم یکی از دغدغه هایم این است حال و هوای دهه ٥٠ را در کارهایم بازتاب دهم. کوششی هم در «یک مشت پر عقاب» داشتم و بعدها آقای ضرغامی و سیمافیلم پیشنهاد دادند ادامه این سریال را که به مسائل انقلاب برمی گشت، بنویسم. گفتم نمی نویسم چون به نظرم پایان این سریال زمانی بسته شد که نورث به سفارت امریکا رفت و در این سفارت تا زمان بالا رفتن دانشجویان از دیوارش بسته ماند. من گفتم حاضر بودم ماجرا را بعد از بالا رفتن دانشجویان از دیوار سفارت بنویسم. من از دهه ٨٠ شروع به تحقیق در مورد اشغال سفارت امریکا کردم و مجموع تحقیقاتم را اگر روی زمین بگذارم از قد خودم بلندتر است. نتیجه این تحقیقات به نوشتن سریالی منجر شد که متاسفانه تا امروز ساخته نشده است. اما یک فیلمنامه سینمایی هم از این تحقیقات بیرون آمد که تلاش می کنیم به صورت مشترک بسازیم و البته طرح یک رمان هم هست که باید فرصت کنم آن را بنویسم.

روزنامه اعتماد با انتشار عنوان نگذاریم دوقطبی ٨٨ را تکرار کنند، آورد: تفسیر علی مطهری از فضای دوقطبی انتخاباتی و شرایط به وجود آمدن آن تفسیر متفاوتی است. در تفسیر علی مطهری دلیل اصلی به وجود آمدن فضای دو قطبی در انتخابات سال ٨٨ این بوده است که عده ای در تلاش بودند تا القا کنند که نظر مقام معظم رهبری به یک کاندیدا نزدیک بوده است. او اما هشدار هم می دهد که برای انتخابات پیش رو باید مراقب بود تا القا نشود که نظر رهبری به یک کاندیدا نزدیک است. نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دو قطبی اگر صرفا به معنای رقابت انتخاباتی باشد و دو طرف اخلاق سیاسی را رعایت کنند، مشکلی ایجاد نمی کند ولی دو قطبی از نوع آنچه در سال ٨٨ تجربه کردیم که متاسفانه اخلاق هم رعایت نشد و مراجع قانونی مربوط هم به وظیفه خود عمل نکردند، به صلاح کشور نیست.

این روزنامه با انتشار عنوان پرونده حصر و زندان بسته شود، نوشت: رییس فراکسیون امید، صلاح کشور را در خاتمه یافتن پرونده ای می بیند که ٧ سالی می شود نقش پررنگی در دسته بندی چهره های سیاسی ایفا کرده است. حوادث پس از انتخابات ٨٨ که با تداوم یافتن تبعات آن، همچنان می تواند تعیین کننده رویدادهای سیاسی کشور باشد، تاکنون زمانی برای پذیرش پایان داستان نیافته است؛ پایانی که از منظر محمدرضا عارف نیازمند کار کارشناسی است تا سهم هر کس از این حوادث مشخص شود. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ایلنا با بیان اینکه مسائل و مشکلات سال 88 باید در یک فضای کارشناسی ریشه یابی شود و سهم هر فرد، گروه و جریان از حوادث سال 88 مشخص شود، تصریح کرد: باید پرونده حوادث انتخابات در سال 88 اعم از حصر و زندان ها بسته شود؛ چرا که این مساله به صلاح کشور است و برای اینکه بتوانیم این پرونده را خاتمه دهیم، به فضایی کارشناسی برای شناسایی علل و عوامل این حوادث نیاز داریم.

روزنامه اعتماد با درج عنوان بزرگ ترین خیانت به یک جامعه عوام فریبی است، آورد: مراسم گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد شهادت چهارمین شهید محراب آیت الله عطاالله اشرفی اصفهانی با حضور شخصیت هایی همچون ناطق نوری، آیت الله اشرفی اصفهانی تولیت مسجد جامع امیرالمومنین، سیدحمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قدرتعلی حشمتیان رییس خانه احزاب و خانواده های شهدا برگزار شد. دراین مراسم، ناطق نوری با تسلیت ایام محرم و گرامی داشت یاد شهدای واقعه عاشورا، انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و شهدای محراب اظهار کرد: بزرگ ترین خیانت به یک جامعه را کسی می کند که عوام فریب است. خیانت کار کسی است که مردم جامعه را در انحطاط و جمود فکری نگه می دارد. وقتی که مردم را در نادانی و نفهمی نگه داری می توانی از آنها استفاده کنی. همه خیانت کاران تاریخ اول مغز مردم را شست وشو دادند و سپس بر آنها سوار شدند. ملت زنده هیچگاه زیر بلیت خرافات و موهومات نمی رود. معاویه و جریانش عوام فریبی کردند و چهره دین را تغییر دادند و با حرف های فریبنده شان مردم را گول زدند، جوانان تاریخ را با دقت بخوانند، آن گاه است که متوجه می شوند بسیاری از اتفاقات که رخ می دهد در گذشته هم تکرار شده است.

این روزنامه در ستون نگاه روز عنوان «بهانه های سیاسی» را به قلم صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح طلب اختصاص داد.
روزنامه اعتماد همچنین عنوان های «معاون میراث فرهنگی کشور:در دولت گذشته سابقه و تاریخ میراث فرهنگی نابود شد»، «پایداری به دنبال کاندیدا» ، «مالیات بر مصرف برابر ٣ ماه یارانه نقدی »، «اصلاحیه جنجالی قانون کار در کمیسیون مجلس»، «رییس قوه قضاییه: کمیته ویژه سیاست های کلی انتخابات تشکیل می شود» و «اروپا و امریکا در رویای گزینه سوم» را در صفحه نخست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: