کد خبر: ۸۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - 18 October 2016
مجامع بانک‌ها در سال‌های اخیر بدون حاشیه دنبال نشد . از طرفی بانک مرکزی از تقسیم سود بانکها به نوعی جلوگیری کرده و از طرف دیگر برخی از نهادهای بالادستی حتی صورتهای مالی آنها را رد کرده‌اند.
 بانكداري ايراني - مجامع بانک‌ها در سال‌های اخیر بدون حاشیه دنبال نشد . از طرفی بانک مرکزی از تقسیم سود بانکها به نوعی جلوگیری کرده و   از طرف دیگر برخی از نهادهای بالادستی حتی صورتهای مالی آنها را  رد کرده‌اند.

به گزارشبانكداري ايراني - ، بانکها به دلیل اینکه سال مالی انها 29 اسفند است فرصت داشتند تا پایان تیر ماه سال جاری مجامع خود را برگزار کنند اما بعد از متوقف شدن نماد آنها در بورس و برگذاری مجامع بانک مرکزی ، سازمان حسابرسی و  اداره  دارایی صورتهای مالی آنها را نپذیرفته و آنها را از ادامه کار در بورس منع کردند تا اینکه صورتهای مالی خود را اصلاح کنند، اما بانکها به دلیل گستردگی و تعدد شعبات  توان رسیدگی سریع و رفع مشکلات  صورتهای را ندارند و به همین دلیل  تا کنون نمادهای برخی از انها  متوقف مانده‌است. این در حالی است که طبق قانون تجارت نمادهای بورسی حداقل 5تا 7 روز می توانند بسته بمانند مگر اینکه مشکل جدی در خصوص مجامع و یا شفاف سازی انها وجود داشته باشد. 

توقف ماندن طولانی مدت  نماد یک سهام  در بورس،  سبب ضرر و زیان سهامداران می شود زیرا اغلب بانکها از سوی بانک مرکزی از پرداخت سود منع شده اند لذا سهامدارانی که به دلیل  تقسیم سود سهام بانکی را خریداری کرده اند در حال حاضر دلیلی برای نگهداری سهام ندارند اما به علت متوقف بودن نماد توان فروش آن را ندارند . 

در واقع نماهایی که در بورس به مدت طولانی بسته شده اند عبارتند از: 

-بانک سینا از 28 تیرماه سال جاری به دلیل برگذاری مجمع متوقف شده است این بانک   10 میلیارد سهم دارد که 11 درصد آن شناور بوده و در دست مردم قراردارد. 

-بانک گردشگری از 24 مرداد ماه سال جاری متوقف است.  این بانک 6 میلیارد سهم دارد که بیش از 10 درصد سهام در دست مردم دارد .

-بانک تجارت از 29 تیرماه سال جاری متوقف شده و 45.7 میلیارد سهام در بورس دارد که 25درصد آن در دست مردم است. 

-بانک دی از مورخه 29 تیر ماه سال جاری بسته شده است این بانک 6.4 میلیارد سهام دارد که بیش از 10 درصد آن در دست مردم قراردارد .

-پست بانک از 2 شهریور ماه سال جاری متوقف شده است  این بانک 3.233 میلیارد سهام دارد که 14 درصد آن شناور بوده و در دست مردم قراردارد. 

-بانک صادارت از 29 تیر ماه سال جاری متوقف شده است این بانک  حدود 58 میلیارد سهام دارد که 20 درصد آن شناور بوده و در دستان مردم قراردارد .

-بانک ملت از 27 تیرماه سال جاری برای برگذاری مجمع عمومی  متوقف شده  است این بانک 40 میلیارد سهام دارد که 25 درصد آن شناور بوده و در دست مردم قراردارد . 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: