کد خبر: ۸۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - 17 October 2016
روزنامه رسالت در شماره دوشنبه 26 مهر در تشریح تیتر یک، موضوع مصاحبه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را با مجله فارن افرز برجسته کرد و نوشت: جان کری در بخشی از مصاحبه خود به موضوع ایران پرداخته و درباره بحث همکاری ها با ایران پس از برجام گفت: در مورد همکاری با ایران مهمترین کاری که ما می توانیم بکنیم چانه زنی و مذاکره تا حد ممکن است. کری مدعی شده است که ٱمریکا در توافق هسته ای فراتر از تعهدات خود عمل کرده است.

این روزنامه با اشاره به عنوان پایان بی نتیجه مذاکرات لوزان، آورد: مذاکرات لوزان در حالی به پایان رسید که بسیاری از تحلیلگران از همان ابتدا تاکید کرده بودند مذاکراتی که در آن ایالات متحده آمریکا و کشورهای عربی به عنوان حامیان گروه های تروریستی و تکفیری وجود دارد نتیجه و فرجامی به همراه ندارد. حسین جابری انصاری دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران معتقد است تا وقتی که برخی کشورها بر کناره گیری بشار اسد از قدرت اصرار می ورزند نمی توان به نتایج نشست لوزان خوشبین بود.

نگرانی از وضعیت فرهنگی و ضرورت توجه به معیشت مردم، از دیگر عنوان های روزنامه رسالت است، در تشریح این خبر می خوانیم: دو تن از مراجع عظام تقلید ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگی کشور خواستار تلاش بیشتر مسئولان برای حل مشکلات معیشتی مردم شدند. آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی شامگاه شنبه با حضور در بیت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد. این دو مرجع تقلید درباره مسائل مختلف کشور نیز تبادل نظر کرده و نگرانی خود را از وضعیت فرهنگی کشور ابراز کردند.

این روزنامه با انتخاب عنوان آماده ایم صفر تا 100 صنعت ریلی را تامین و تجهیز کنیم، می نویسد: وزیر دفاع آمادگی وزارتخانه مطبوعش برای تامین صفر تا 100 نیازهای صنعت ریلی کشور خبر داد و گفت: حاضریم برنامه توسعه راه آهن کشور را با بهترین کیفیت و استاندارد زمانی دنیا اجرا کنیم. سردار حسین دهقان در مراسم امضای تفاهمنامه «تامین تجهیزات حفاظتی و اطفای حریق مورد نیاز برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور» گفت: وزارت دفاع حاضر است برنامه توسعه راه آهن کشور را اجرایی کرده و در این مسیر کار را با کیفیت و زمان بندی استانداردی که در همه جای دنیا وجود دارد، پیش ببرد.

روزنامه رسالت با درج عنوان انتخابات در آمریکا همراه با تقلب است، نوشت: خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز شنبه گفت: به نظر می رسد این انتخابات همراه با تقلب است. انتخابات را رسانه های فاسد با دنبال کردن اتهام هایی جعلی و دروغ هایی رسوا برای انتخاب کردن رئیس جمهور مورد نظر خودشان، به تقلب کشاندند. وی در جمع حامیان خود در نیوهمپشایر گفت: در انتخاباتی رقابت می کند که به نظر می رسد در آن به نفع رقیب وی کلینتون تقلب صورت می گیرد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «آیت الله موحدی کرمانی: برنامه ما اتحاد تمام جریان های انقلابی است»، «سرلشکر فیروز آبادی: مستشار نظامی به فلسطین و غزه فرستادیم»، «24 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به 104 مدیر نجومی هبه شد» و «10 میلیون مسلمان در نیجریه چگونه شیعه شدند» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: