کد خبر: ۸۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - 17 October 2016
روزنامه همشهری در شماره دوشنبه 26 مهر با اشاره به تاخیر پروازهای مسافری در تیتر یک، نوشت: اگر شما مسافرت هوایی را برای زودتر رسیدن به مقصد انتخاب می کنید هیچ وقت به منتظران خود زمان دقیق پرواز را اعلام نکنید؛ چرا که آمارهای رسمی نشان می دهد در همین شهریور امسال حدود 47 درصد از کل پروازهای انجام شده در فرودگاه های کشور با تاخیر دست کم 30 دقیقه ای صورت گرفته است.
 روزنامه همشهری در شماره دوشنبه 26 مهر با اشاره به تاخیر پروازهای مسافری در تیتر یک، نوشت: اگر شما مسافرت هوایی را برای زودتر رسیدن به مقصد انتخاب می کنید هیچ وقت به منتظران خود زمان دقیق پرواز را اعلام نکنید؛ چرا که آمارهای رسمی نشان می دهد در همین شهریور امسال حدود 47 درصد از کل پروازهای انجام شده در فرودگاه های کشور با تاخیر دست کم 30 دقیقه ای صورت گرفته است.

این روزنامه با انتشار عنوان جراحی طرح های انتخاباتی در مجلس و دولت، نوشت: محمدحسین مقیمی قائم مقام وزارت کشور می گوید دولت لایحه جامع انتخابات را با جلسات مشترکی که میان مجلس، کمیسیون شوراها و مرکز پژوهش های مجلس برگزار می کند، بررسی محدود و نهایی می کند تا پس از تصویب در هیات دولت به مجلس تقدیم شود. محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس هم در این برنامه از مطالعه و بررسی طرح شفاف سازی مالی و هزینه های انتخاباتی در کمیسیون شوراهای مجلس خبر داد و گفت: یک ماه است در پی آن هستیم که این طرح کامل شود زیرا پایه گذاری اولیه این طرح نیاز به پژوهش دقیقی دارد و اگر زمان مناسبی صرف آن نشود ممکن است تداخلی با دیگر بندهای ابلاغیه رهبری داشته باشد.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان یزد در انتظار ثبت جهانی یونسکو، آورد: یونسکو ثبت جهانی شهر یزد را در تیر ماه سال آینده در اجلاس آتی این سازمان به رای می گذارد تا انتظارها برای ثبت جهانی نخستین شهر تاریخی ایران در فهرست جهان به پایان برسد. ثبت جهانی شهر یزد از سال های گذشته در اولویت های میراث جهانی ایران قرار گرفت و با ارسال پرونده این شهر به یونسکو تصمیم نهایی برای ثبت جهانی یزد به عهده کشورهای عضو یونسکو گذاشته شد تا در صورت موافقت آنها با جهانی شدن یزد داور یونسکو چکش ثبت جهانی شهر تاریخی یزد را بکوبد و برای نخستین بار یک شهر ایرانی به عنوان میراث جهانی بشر در فهرست جهانی یونسکو ثبت شود. 

این روزنامه با انتخاب عنوان دولت، سر سفره قرارداد جدید رنو، نوشت: حرکت چراغ خاموش و مبهم وزارت صنعت در انعقاد تفاهمنامه ها و قرارداد های محرمانه با شرکای خودروساز فرانسوی واکنش نمایندگان مجلس و کارشناسان صنعت خودرو را به دنبال داشته است. شمارش معکوس برای همکاری جدید صنعت خودروی ایران و شرکای فرانسوی با امضای قرارداد پژو و ایران خودرو کلید خورد و در ادامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، توافقنامه ای را با رنوی فرانسه در حاشیه نمایشگاه خودروی پاریس امضا کرد که علاوه بر ابهام در سهام 60درصدی رنو و 40درصدی ایدرو، استفاده از «بن رو» (شرکت زیر مجموعه های سایپا) به عنوان آورده این سازمان در قرارداد مذکور نیز با انتقاداتی مواجه است. سناریوی استقبال از شرکای فرانسوی با امضای قرارداد سیتروئن و سایپا و واگذاری 50درصد سهام «سایپای کاشان» تکمیل شد تا هیچ یک از 2برند خودروساز فرانسوی از صنعت خودرو ایران بی نصیب نمانند.

ورود کمیسیون اصل 90 مجلس به ماجرای صدور سند خودرو؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: ماجرای بلاتکلیفی مردم درخصوص نقل و انتقال خودرو همچنان ادامه دارد. در تازه ترین خبر از اختلاف قدیمی و دنباله دار پلیس و کانون سردفتران، این کانون از فرماندهی ناجا به این دلیل که اخیرا گفته الزامی به مراجعه مردم به دفترخانه برای ثبت سند نقل و انتقال خودرو نیست، به کمیسیون اصل 90مجلس شکایت کرده است. آن طور که فرهاد تجری، نایب رئیس اول کمیسیون اصل 90 به همشهری توضیح داده این موضوع به زودی در کمیسیون اصل 90بررسی می شود. کانون سردفتران و دفتریاران نیز در سایت خود این خبر را منتشر کرد: «به دنبال شکایت کانون سردفتران و دفتریاران از نیروی انتظامی، جلسه ای در کمیسیون اصل90 مجلس تشکیل می شود. در اعتراض کانون سردفتران به مجلس شورای اسلامی درخصوص رویکرد نیروی انتظامی مبنی بر کفایت استفاده از برگ سبز در انتقال خودرو و عدم لزوم تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی، جلسه ای از سوی کمیسیون اصل 90مجلس شورای اسلامی ترتیب داده شده و از رئیس کانون سردفتران و دفتریاران و فرماندهی نیروی انتظامی دعوت به عمل آمده تا با مدارک و مستندات مربوطه در این جلسه حضور یابند.» بنابر اعلام کانون سردفتران این جلسه سه شنبه 27مهرماه تشکیل خواهد شد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «تشکیل کارگروه تخصصی برای فرونشست های تهران»، «اشک و لبخند در میان دو بهشت»، «روزهای آخرالزمانی داعش» و «فرشاد مومنی: گسترش فقر زیر سایه عدم شفافیت ها» را برجسته کرد و در ستون زیر آسمان شهر عنوان «آلودگی هوا پشت خانه چند میلیون ایرانی» به قلم پرویز بهرام مدیر دوبلاژ را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: