کد خبر: ۸۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - 16 October 2016
با اینکه رهبری سال ها پیش صراحتا به قمه زنی اشاره و آن را ممنوع کرده بودند و من هم در چندین خطبه نماز جمعه، مستندا به قباحت این کار پرداخته بودم، متأسفانه فرهنگ سازی درستی نشد.
روزنامه شرق در شماره یکشنبه 25 مهر سخنان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را در جلسه روز گذشته این مجمع برجسته کرد و به نقل از وی نوشت: با اینکه رهبری سال ها پیش صراحتا به قمه زنی اشاره و آن را ممنوع کرده بودند و من هم در چندین خطبه نماز جمعه، مستندا به قباحت این کار پرداخته بودم، متأسفانه فرهنگ سازی درستی نشد.

شرق به نقل از هاشمی رفسنجانی: درباره ممنوعیت قمه زنی فرهنگ سازی درستی نشده است
این روزنامه با اشاره به عنوان منع ورود نیروهای مسلح و قوای سه گانه، در تشریح تیتر یک، آورد: حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی، سیاست های کلی «انتخابات» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند که در بند 16 آن به ممنوعیت ورود نیروهای مسلح، قوای سه گانه اعم ازوزارتخانه ها ودستگاه های تابعه آنها، دستگاه های اطلاعاتی وامنیتی، سازمان ها، نهادها وشرکت های دولتی ونهادهای عمومی دردسته بندی های سیاسی وجناحی انتخاباتی وجانبداری ازداوطلبان اشاره شده است. 

سوریه پروژه جدید ظریف، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان، دیروز عازم لوزان شد و در نشستی همراه با وزیران خارجه روسیه، آمریکا، ترکیه، عربستان، عراق، مصر و قطر درباره بحران سوریه گفت وگو کرد. بحرانی که در شش سال گذشته همه منطقه و حتی جهان را درگیر خود کرده و هیچ یک از نشست های بین المللی - با حضور یا بدون حضور ایران- نیز راه برون رفت از آن را نیافته است. ظریف دیروز قبل از آغاز نشست لوزان با سرگئی لاوروف همتای روس خود نیز دیدار و رایزنی کرد. دیداری که طرفین در آن درباره آخرین تحولات سوریه و دستور کار نشست بین المللی سوریه تبادل نظر و رایزنی کردند.

این روزنامه با انتخاب عنوان برخی از مداحان حدشان را نمی دانند، می نویسد: پوشش گسترده سبک خاص عزاداری های مداحان در ایام عزاداری تاسوعا و عاشورا از سوی صداوسیما، با انتقاد مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی، مواجه شد. مهاجری در سرمقاله روز گذشته خود از مغفول ماندن عزاداری های سنتی گلایه کرده است. وی در بخشی از سرمقاله روز گذشته خود با عنوان «مانع دوقطبی شدن عزاداری حسینی شوید» نوشته است: «پدیده جدید و ناخوشایندی که درحال شکل گرفتن است، این است که در محافل عزاداری خیابانی و خانه ای و تکیه ای، واعظ و خطیب درحال حذف شدن است و همه چیز به مداحان ختم می شود. مداحان البته اگر حد خود را رعایت کنند و به پیروی از مداحان سنتی اشعار پرمغز بخوانند و از روضه مقاتل تجاوز نکنند و به خواب و خیال و دروغ و تهمت متوسل نشوند و هوس سخنرانی هم نکنند، خوب است؛ ولی متأسفانه بسیاری از آنها حد خود را نمی شناسند و مرتکب این همه می شوند و شعور را فدای شوری می کنند که فقط در همان محفل عزا با مخاطبان آنها همراه است و از آنجا که خارج می شوند با آنها خداحافظی می کنند».

روزنامه شرق با درج عنوان عکس ها از چهره من فتوشاپ است، نوشت: «سیداحمد خاتمی»، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام جمعه تهران، در برنامه بدون تعارف بخش خبری ٢٠:٣٠ به سؤالاتی پیرامون فیش حقوقی اش، چهره خشن و عبوسش در عکس ها، اموالش و... پاسخ داد. او در پاسخ به این سؤال که چرا در بیشتر عکس ها و تصاویر، شما قیافه باابهت و خشمگینی دارید، گفت: «این عکس ها از چهره من فتوشاپ است و درست کرده اند؛ مثلا آن عکسی که چشمم زده بیرون، فتوشاپ است. برخی عکس های خشمگین مربوط به زمانی است که من در حال گرفتن مواضعی در عربستان و منطقه بودم. آنهایی که شیطنت می کنند، دوربین هایشان آماده آن لحظه است».

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «واکنش هادی غفاری به بادامچیان: شهید بهشتی کی مؤتلفه ای بود»، «رنو ٣٠ میلیونی رقیب پراید»، «گزارش تصویری محمد فرنود» و «سلیمی نمین، کرباسچی را به مناظره دعوت کرد» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «نشستی برای آشتی روسیه و آمریکا» نوشته داوود هرمیداس باوند استاد دانشگاه را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: