کد خبر: ۸۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - 10 October 2016
یمنی ها روز گذشته با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در صنعا اعلام کردند که در جبهه های جنگ انتقام خون بیگناهان را خواهند گرفت. هزاران نفر از شهروندان یمنی صبح دیروز در یک راهپیمایی که نام آتشفشان خشم را بر آن گذاشته بودند، حضور یافتند و خواستار پاسخگویی محافل بین المللی به این جنایت ها شدند.
روزنامه جام جم در شماره دوشنبه 19 مهر در تیتر یک به بررسی حمله روز شنبه جنگنده های عربستان به مردم مظلوم یمن پرداخت و نوشت: یمنی ها روز گذشته با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در صنعا اعلام کردند که در جبهه های جنگ انتقام خون بیگناهان را خواهند گرفت. هزاران نفر از شهروندان یمنی صبح دیروز در یک راهپیمایی که نام آتشفشان خشم را بر آن گذاشته بودند، حضور یافتند و خواستار پاسخگویی محافل بین المللی به این جنایت ها شدند.

این روزنامه با انتشار عنوان وعده وام ناتمام ماند، می نویسد: احیای واحدهای کوچک و متوسط تولیدی، یکی از توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسئولان برای اجرای اقتصاد مقاومتی در سال جاری بود، اما با گذشت نیمی از سال، طرح هایی که در این زمینه اجرا شده، همچنان در تحقق اهداف موردنظر، ناکام مانده اند. رهبر معظم انقلاب اسلامی از ابتدای امسال، چند بار بر ضرورت احیای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط تاکید کرده اند. به عنوان مثال، ایشان 11 مرداد در دیدار با اقشار مختلف مردم فرمودند: «ما چند صد هزار واحد تولیدی کوچک داریم؛ خیلی مهم است! من بارها در سخنرانی ها تکرار کرده ام، مسئولان عزیز کشور در زمینه مسائل اقتصادی بپردازند به واحدهای تولیدی کوچک و متوسّط. ما چندصد هزار از این واحدها در کشور داریم. اینها را احیا بکنند، اشتغال به وجود می آید، ابتکار به وجود می آید.» طرحی که در دولت برای احیای این واحدها ارائه شد، ارائه وام بانکی به 7500 واحد تولیدی نیمه فعال یا راکد بود. با این که مسئولان گفته اند 7500 واحد تولیدی تسهیلات مذکور را دریافت کرده اند، اما بسیاری ازصاحبان واحدهای تولیدی هنوز درگیر مسائل تأمین مالی و رکود بوده و نگران ادامه این روند و تعطیلی واحدهای تولیدی خود هستند.

روزنامه جام جم با اشاره به عنوان صدای چاوشی در انیمیشن عاشورایی، آورد: جدیدترین تیزر انیمیشن سینمایی «ناسور» درحالی در آستانه ایام سوگواری منتشر شد که در آن از قطعه ای با صدای محسن چاوشی استفاده شده است. یکی از تیزرهای طراحی شده برای انیمیشن سینمایی «ناسور» به کارگردانی کیانوش دالوند و تهیه کنندگی مشترک محمدحسین قاسمی و داریوش دالوند با بهره بردن از قطعه «ظهر عطش» با صدای محسن چاوشی رونمایی شد.

تلویزیون در سوگ خورشید نینوا؛ عنوان دیگر این روزنامه محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: شبکه های سیما در تاسوعا و عاشورای حسینی با ویژه برنامه های مختلفی با مخاطبان خود همراه می شوند. به گزارش روابط عمومی سیما، همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی شبکه های سیما، برای عزاداران سرور و سالار شهیدان برنامه های ویژه ای تدارک دیده اند. سخنرانی دکتر رحیم پورازغدی با موضوع نهضت عاشورا و عبرت های آن برای نسل امروز، در روز تاسوعا، هر روز ساعت 9 صبح از شبکه یک سیما پخش می شود. سریال های محرمی «رخنه»، «طفلان مسلم» و مجموعه های نمایشی و مستند گوناگونی نیز از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام است که تقدیم مخاطبان می شود.

روزنامه جام جم با درج عنوان وقتی شمر شدم، فرزندانم آب دستم نمی دادند!، در گفت و گو با محمد فیلی بازیگر نقش شمر در فیلم مختارنامه، نوشت: بچه که بودم همراه والدینم به مراسم عزاداری امام حسین(ع) می رفتم و چهره بسیار شقی و بدی از شمر دیده بودم و حالا بازی در همان نقش به خودم پیشنهاد شده بود و مردد بودم چگونه باید نقشی کاملا منفی را که هیچ روشنی و سفیدی در او وجود ندارد، بازی کنم. نقش را پذیرفتم اما واقعیت این است که نمی دانستم به بچه هایم چه بگویم! نمی توانستم به آنها بگویم بازیگر نقش شمر شد ه ام! اولش کمی توضیح دادم تا آماده شوند، گفتم بیشتر شخصیت های سریال مختارنامه اشقیا هستند و یاران امام حسین(ع) در این سریال کمتر دیده می شوند و تنها شخصیت مثبت سریال که از اول تا آخر سریال حضور دارد، مختار است. بعد از گذشت دو، سه روزی به آنها گفتم که قرار است نقش شمر را بازی کنم! از شنیدن این خبر اصلا خوشحال نشدند و تقریبا یک ماهی در خانه تحریم شدم! حتی یک لیوان آب هم دستم نمی دادند!

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «شمر زمان»، «گلزار با «سلام بمبئی» می آید»، «200سال عاشقی»، «نیکی کریمی جلو دوربین درخشنده»، «کودکی، نقطه شروع سلامت روان» و «محمود جعفری: مشهور نشدم اما خوشبختم» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان های «ابعاد حقوقی جنایات آل سعود در یمن» به قلم حسین میرمحمد صادقی حقوق دان و استاد دانشگاه و «هیات من الذله» نوشته مهدی گلجان عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس را برجسته کرد.

روزنامه جام جم همچنین در ویژه نامه چاردیواری عنوان «نذری دوخت و دوز» را انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: