کد خبر: ۸۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - 05 October 2016
درنبود امنیت، حتی با وجود توانایی و انگیزه درمیان افراد یک جامعه، امکان فعالیت های متنوع اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و خدماتی از بین می رود. یکی ازمهمترین ارکان امنیتِ کشور، نیروی انتظامی است.
روزنامه اطلاعات در شماره چهارشنبه 14 مهر در تشریح تیتر یک، سخنان آیت الله خامنه ای را در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی برجسته کرد و به نقل از ایشان نوشت: درنبود امنیت، حتی با وجود توانایی و انگیزه درمیان افراد یک جامعه، امکان فعالیت های متنوع اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و خدماتی از بین می رود. یکی ازمهمترین ارکان امنیتِ کشور، نیروی انتظامی است.

این روزنامه با اشاره به عنوان امضای نخستین قرارداد جدید نفتی برای توسعه میادین جنوب، آورد: نخستین قرارداد جدید نفتی (IPC ) با هدف افزایش ضریب بازیافت میدان مشترک یاران، کوپال آسماری، کوپال بنگستان و مارون بنگستان دیروز با حضور وزیر نفت میان شرکت ملی نفت ایران و یکی از شرکت های زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به امضا رسید. این قرارداد مهم را که 2.2 میلیارد دلار ارزش دارد، مهندس غلامرضا منوچهری معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت و ناجی سعدونی مدیرعامل شرکت توسعه نفت و گاز پرشیا امضا کردند.

پرتاب 3 ماهواره ایرانی به فضا تا سال آینده، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر می خوانیم: ماهواره های ایرانی«شریف ست»، «امیرکبیر» و «ناهید یک» تا سال آینده به فضا پرتاب می شوند و در مدار زمین قرار می گیرند. دکتر محسن بهرامی رئیس سازمان فضایی ایران و معاون وزیر ارتباطات دیروز به مناسبت آغاز هفته جهانی فضا در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، ماموریت ماهواره «شریف ست» را سنجشی و ماموریت ماهواره «ناهید یک» را مخابراتی عنوان کرد و گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، امسال به طور حتم یک ماهواره ایرانی در مدار زمین قرار می گیرد و نیازهای سنجشی کشور را تا حدودی بر طرف می کند.

این روزنامه با انتخاب عنوان نیلی: رشد اقتصادی کشور تا پایان سال از 5 درصد عبور می کند، می نویسد: مشاور اقتصادی رئیس جمهوری اعلام کرد: اقتصاد ایران از رکود خارج شده و تا پایان امسال رشد آن از 5 درصد عبور می کند. این مطلب را دکترمسعود نیلی دیروز در جریان نوزدهمین اجلاس هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد و افزود: چنانچه از شرایط مناسب امسال به خوبی استفاده شود، ظرف دو سال آینده می توانیم از این شرایط به عنوان یک سکو استفاده کنیم و به پله های بالاتر برویم، در غیر این صورت سال 95 رشد خوبی خواهیم داشت، اما این رشد در سال آینده دوباره کاهش پیدا خواهد کرد.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان طرح مجلس برای ساماندهی حقوق سران قوا و مدیران کشور، نوشت: رئیس مجلس به دیوان محاسبات ماموریت داد در مورد بازپس گیری بیت المال از برخی مدیران با حقوق های نامتعارف نظارت جدی کند. در جلسه علنی دیروز مجلس پس از ارائه گزارش کمیسیون اصل 90 در مورد حقوق های میلیونی، علی لاریجانی رئیس مجلس از تهیه طرحی برای جلوگیری از تکرار تخلفات مشابه حقوق های نامتعارف خبر داد که بر اساس آن ضوابط پرداخت مدیران چارچوب جدیدی پیدا می کند. نماینده مردم قم اظهار داشت: مقرر شد دیوان محاسبات برای استرداد اموالی که به نادرستی تصاحب شده است، پیگیری جدی داشته باشد,کمیسیون اصل 90 هم باید پیگیر باشد تا دیوان محاسبات، کار را با جدیت دنبال کند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «جهانگیری: کمبود آب در کشور نگران کننده است» و «روسیه سامانه موشکی اس300 به سوریه داد» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: