کد خبر: ۸۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - 05 October 2016
گزارش کمیسیون اصل 90 درباره حقوق های نجومی در صحن علنی مجلس قرائت و در این گزارش تاکید شد «مدیران نجومی بایستی عزل و حقوق های غیرقانونی برگردانده شوند ».
 روزنامه کیهان در شماره چهارشنبه 14 مهر نوشت: گزارش کمیسیون اصل 90 درباره حقوق های نجومی در صحن علنی مجلس قرائت و در این گزارش تاکید شد «مدیران نجومی بایستی عزل و حقوق های غیرقانونی برگردانده شوند ».

این روزنامه در تیتر یک با انتشار عنوان آقای نوبخت چه کسی به دولت اطلاعات غلط می دهد؟! آورد: در حالی که پیش از این وزیر اقتصاد آلمان بارها گستاخانه در مسائل داخلی ایران مداخله کرده است سخنگوی دولت مدعی شد که اظهارات او در تهران که خبرگزاری رسمی آلمان آن را منتشر کرد، تحریف شده است! محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت صبح دیروز، نشست خبری با اصحاب رسانه داشت. نوبخت در پاسخ به این پرسش که آیا آلمان پیش شرطی برای عادی سازی روابط با ایران گذاشته و آیا ایران هم پیش شرطی دارد یا خیر؟ گفت: «هیچ کشوری در جهان نیست که برای نظام جمهوری اسلامی ایران بتواند شرط و شروطی بگذارد. ما نیازمند ارتباط با کشوری بر مبنای هیچ پیش شرطی نیستیم.» اما جالب تر آنجاست که سخنگوی دولت گفت که «ایشان(گابریل) تاکید کردند اسرائیل حقوق بشر را رعایت نمی کند.» سخنانی که حاکی است اطلاعات درستی به دولت نمی رسد و متاسفانه گویا دست هایی در کار است تا اطلاعات غلط و ناقص به برخی مسئولان داده شود. باید مسئولین کشور باور داشته باشند که اروپائیان به بازارهای ایران چشم دوخته اند و به آن احتیاج دارند و چشم پوشی از ایران برای آنها بسیار دشوار است. اگر مسئولان این موضوع را باور داشته باشند در مواجهه با آنها مواضعی قاطعانه خواهند داشت.

روزنامه کیهان با بررسی عنوان رکن عظیم امنیت را نیروهای انتظامی کارآمد شریف و زحمتکش تشکیل داده اند، می نویسد: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر دیروز (سه شنبه) به مناسبت روز نیروی انتظامی در دیدار فرماندهان و مسئولان این نیرو، «امنیت» را یکی از ارکان اساسی رشد و پیشرفت کشور خواندند و با تأکید بر نقش مهم نیروی انتظامی در برقراری امنیت خاطرنشان کردند: توانایی ها و آمادگی های نیروی انتظامی و عزم و ایمان کارکنان آن باید روزبه روز ارتقا پیدا کند. رهبر انقلاب اسلامی با استناد به قرآن کریم، امنیت را مایه افزایش ایمان مؤمنان دانستند و گفتند: یکی از مهم ترین ارکان امنیت کشور، نیروی انتظامی است، البته این رکن عظیم امنیت را نیروهای انسانی که اغلب آنها کارآمد، شریف و زحمتکش هستند تشکیل داده اند و باید دائماً عزم، ایمان، انگیزه و روحیه این نیروها تقویت شود.

این روزنامه با انتخاب عنوان تشکر سرکرده اصلی گروه تروریستی النصره از کمک ها و حمایت های اسرائیل، نوشت: سرکرده گروه تروریستی «جیش الاسلام» اعلام کرده، این گروه نه تنها با اسرائیل سر جنگ ندارد بلکه از این رژیم تشکر هم می کند و هدفش فقط سرنگونی نظام «بشار اسد» است! «محمد علوش» که خودش و گروهش مستقیما از جانب عربستان حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند، خطاب به خبرنگار «بلومبرگ» تصریح کرده که هدف این گروه، جنگ با اسرائیل نیست، بلکه سرنگونی دولت «بشار اسد» است. به گزارش پرس تی وی، بلومبرگ در تحلیل این خبر نوشته، «علوش چیزی را آشکارا بر زبان آورد که سران بسیاری از کشورهای عربی به طور خصوصی و در خفا از آن حرف می زنند.»سرکرده اصلی جیش الاسلام این را هم گفته که «نه تنها قصدی برای جنگ با اسرائیل نداریم، بلکه قدردان این دولت (رژیم) نیز هستیم.»

روزنامه کیهان با درج عنوان سیف: غرب 9ماه پس از برجام هنوز به تعهدات خود عمل نکرده است، آورد: ولی اله سیف در دیدار با بیرجیت زیپریس معاون پارلمانی وزارت اقتصاد و انرژی آلمان با بیان اینکه انتظارات مردم در فضای کنونی، با آنچه در حین انجام مذاکرات و اجرایی شدن برجام وجود داشت فاصله زیادی دارد، عنوان کرد، در مذاکرات برجام هر یک از طرفین تعهداتی را پذیرفت و مقرر شد شرایط برای تغییر و تحول و بازگشت به شرایط پیش از تحریم ها فراهم شود. در حال حاضر علی رغم شفافیت و وضوح سند برجام، هنوز از سوی بانک های غربی شاهد بیان ابهامات بسیاری هستیم.وی افزود: متاسفانه اکنون و با گذشت نزدیک به 9 ماه از اجرایی شدن برجام قدم موثری از سوی طرف غربی برای عمل به تعهدات برداشته نشده است و در برخی موارد از طرف بانک های بزرگ غربی تردیدهای در برقراری روابط کارگزاری با ایران وجود دارد. 

این روزنامه در ستون یادداشت روز عنوان «سودای سیاست قجری-پهلوی» و یادداشت «نئولیبرالیسم چگونه به پاشنه آشیل آمریکا تبدییل شد؟» را به قلم هنری جیروکس استاد دانشگاه مک مستر کانادا منتشر کرد. 
روزنامه کیهان همچنین خبر ویژه را با عنوان «سخنگوی داعش در میان اصلاح طلبان خود را لو داد» مطرح کرد.
«فضای کشور با ورود پیکر مطهر 78 شهید دفاع مقدس عطرآگین شد» دیگر عنوان صفحه نخست این روزنامه است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: