به گزارش ایسنا، فورد موتور که دومین خودروساز بزرگ آمریکاست، ماه گذشته اعلام کرد به دلیل ۶۴۰ میلیون دلار هزینه فراخوان قفل در معیوب، پیش بینی خود از سود خالص کل سال را از ۱۰.۸ میلیارد دلار به ۱۰.۲ میلیارد دلار کاهش داده است.
سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا اعلام کرد بدنبال دریافت ۱۵۶۰ گزارش از چراغهای در نیمه بسته، تحقیقاتی را دربار ۳۸۰ هزار شاسی بلند فورد ایج مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ آغاز کرد. مالکان این خودروها اظهار کرده اند مطمئن نیستند که در خودرویشان کاملا بسته شده باشد.
در تحقیقات قفل در خودرو، موارد ایمنی مانند باز شدن در خودرو در زمان رانندگی، قفل نشدن در خودرو در زمان رانندگی و روشن ماندن چراغهای داخل خودرو گزارش شده اند. یک مورد مصدوم در ارتباط با این مشکل گزارش شده اما تصادفی اتفاق نیافتاده است.
سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا همچنین اعلام کرد تحقیقات جداگانه ای را درباره ۲۶۲ هزار خودروی فورد فوژن مدل سال ۲۰۱۰ برای مشکلات فرمان آغاز خواهد کرد. این سازمان ۵۴۷ شکایت درباره مشکلات فرمان دریافت کرده که عامل ۱۲ مورد تصادف و چهار مصدوم بوده است.
مشکل مذکور در سال ۲۰۱۴ مورد تحقیق قرار گرفته بود و فورد برای خودروهای فوژن ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ فراخوان صادر کرده بود.
فورد در سپتامبر فراخوان قفل خودرو را به ۱.۵ میلیون خودروی دیگر گسترش داد و شمار خودروهای تحت این فراخوان به ۲.۴ میلیون خودرو رسید.
بر اساس گزارش رویترز، این خودروساز از سال ۲۰۱۴ در شش فراخوان جداگانه برای حدود چهار میلیون خودرو به دلیل مشکلات قفل در، فراخوان داده است که شامل ۲.۴ میلیون خودروی فراخوان شده در دو ماه اخیر هستند.