کد خبر: ۸۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - 04 October 2016
رئیس فیفا با وجود این که پیش از این تاکید کرده بود که به دنبال افزایش تعداد تیم های شرکت کننده در جام جهانی از 32 تیم به 40 تیم است، اما در جدیدترین اظهار نظر خود تغییر موضع داد و از شرکت 48 تیم در جام جهانی 2026 سخن به میان آورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسکای اسپورت، جیانی اینفانتینو، رئیس جدید فیفا پیش از این تاکید کرده بود که مشکلی با افزایش تعداد تیم های شرکت کننده در جام جهانی ندارد. او در جدیدترین اظهارنظر خود تاکید کرد که می خواهد در جام جهانی 2026 تعداد تیم های شرکت کننده از 32 تیم به 48 تیم افزایش بدهد.

رئیس سوئیسی فیفا، گفت: برنامه ما این است که در جام جهانی 2026 تعداد تیم به 48 تیم افزایش پیدا کند. البته گنگره باید این موضوع را به تصویب برساند. 

او ادامه داد: پیشنهاد ما در فیفا این است که 16 تیم به صورت مستقیم به مرحله گروهی راه پیدا کنند و 32 تیم دیگر هم در یک کشور که به عنوان میزبان انتخاب می شود با هم رقابت کنند تا 16 تیم دیگر از آنها به مرحله گروهی راه پیدا کنند. به عبارت دیگر جام جهانی 2026 هم با حضور 32 تیم برگزار می شود، اما در اصل 48 تیم حضور دارند.

اینفانتینو در پایان سخنان خود گفت: دغدغه اصلی فیفا پیشرفت فوتبال است. جام جهانی بزرگترین رویداد است و ما می‌خواهیم کشورها عضو فیفا بیشترین استفاده را از این رویداد بزرگ برند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: