کد خبر: ۸۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - 03 October 2016
در تازه ترین مخالفت ها با برگزاری بازی ایران و کره جنوبی در تاسوعای حسینی، آیت الله محمد یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خواستار انجام نشدن این بازی شد.
روزنامه شرق در شماره دوشنبه 12 مهر، نوشت: در تازه ترین مخالفت ها با برگزاری بازی ایران و کره جنوبی در تاسوعای حسینی، آیت الله محمد یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خواستار انجام نشدن این بازی شد.

این روزنامه با اشاره به عنوان ٨ دقیقه توفانی ظریف، در تشریح تیتر یک، آورد: دیروز اولین مجال برای مانور دلواپسان در مجلس دهم فراهم شد. روزی که در لباس سؤال کریمی قدوسی از ظریف، آمده بودند برجام را در بهارستان محاکمه کنند، تا چند ماه بعد از کنارگذاشته شدن ضدبرجامیان از خانه ملت، بار دیگر صدای آنها در بهارستان بپیچد. صدایی که این بار نه از سوی ظریف بدون پاسخ ماند و نه توانست رأی نمایندگان را با خود همراه کند. حتی دیگر هنگام بیان سخنان تند کریمی قدوسی علیه ظریف و تیم مذاکره کننده و دستگاه دیپلماسی کشور، خبری از احسنت گفتن دلواپسان نبود؛ این بار، هر پاسخ ظریف با فریادهای احسنت نمایندگان همراه می شد.

اصلاح طلبان فیش های حقوقی خود را منتشر کنند، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر به نقل از سعید حجاریان مشاور سیاسی ریاست جمهور در دولت اصلاحات می خوانیم: بد نیست که در این میان اصلاح طلبان فیش های حقوقی خود را منتشر کنند. اعلام کنند که قوه قضائیه قانون از کجا آورده اید را از آنها شروع کند. من معتقد هستم اکثریت قریب به اتفاق اصلاح طلبان از این آزمون سربلند بیرون می آیند. جوان های اصلاح طلب که تازه وارد صحنه شده اند و چیزی از خودشان ندارند، بزرگ ترها و قدیمی ها پیش قدم شوند و در این آزمون شرکت کنند، نکته اینجاست که اگر از میانشان کسی وجود داشت که از رانت ها استفاده کرده بود و در اموراتش فساد مشاهده شد هم باید معرفی کنند و به هیچ وجه از او حمایت نکنند. من مطمئن هستم اصلاح طلبان روسفید از این امتحان بیرون می آیند.

این روزنامه با انتخاب عنوان حاتم بخشی ١٦میلیارد تومانی، می نویسد: رسانه های اصولگرا چند ماه تمام موضوع حقوق های نجومی را در بوق و کرنا کردند و به دولت حسن روحانی تاختند. خلاصه، کار به جایی رسید که دیوان محاسبات ناچار به بررسی بیش از هزار جلد گزارش حساب رسی و پرونده قضائی مربوط به سال های ١٣٨٨ تا ١٣٩٤ شد. گزارش دیوان نشان می دهد که در حوزه بانک ها ١٦٤میلیاردو 582 میلیون (١٦ میلیاردو ٥٤٩ میلیون تومان) و 126هزارو 933 ریال (١٢ میلیارد و ٦٩٣ میلیون تومان) تخلف بوده است که بالا ترین وام پرداختی در این حوزه مربوط به پست بانک با مبلغ هشت میلیارد و 727 میلیون و 882 هزار و 815 ریال است که در وجه «یکی از اعضای هیأت مدیره» پرداخت شده است.

روزنامه شرق با درج عنوان تاکید بر تدوین طرح تحول و تشکیل مرکز مطالعات راهبردی حوزه علمیه، نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای روز گذشته در دیدار اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، حوزه علمیه را از حکومت اسلامی انفکاک ناپذیر دانستند و با تأکید بر اینکه برنامه بلندمدت حوزه باید مبتنی بر یک «طرح تحول حوزه» باشد، افزودند: «باید یک «مرکز مطالعات راهبردی» متشکل از نخبگان و فرزانگان هوشمند حوزوی تشکیل و برنامه تحول و دیگر برنامه های راهبردی حوزه، در این مرکز تدوین شوند».

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «جهانگیری: از سرمایه گذاران خارجی و داخلی دعوت به همکاری می کنیم»، «یادنامه ای برای احمد محمود»، «نگاه احمدی نژادی ها به صندلی قالیباف» و «شکایت از ١٤ سایت و کانال منتشر کننده فهرست فروش غیر قانونی املاک» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «نگرانی جهانی؛ کلینتون یا ترامپ؟» نوشته علی خرم استاد حقوق بین الملل را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: