کد خبر: ۸۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - 03 October 2016
اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس معتقدند که اجرای برجام درپی پروسه مذاکرات هسته ای توسط تیم مذاکره کننده با گروه 1+5 گره گشای فضای اقتصادی کشور شده ضمن اینکه امضای توافقنامه های بین المللی توسط شخص رئیس جمهوری با سایر کشورها زمینه مناسبی برای ارتقای دیپلماسی اقتصادی کشور ایجاد کرد.
روزنامه ابتکار در شماره دوشنبه 12مهر در تیتر یک به بررسی سوال محمدرضا پورابراهیمی داورانی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر امور خارجه پرداخت و نوشت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس معتقدند که اجرای برجام درپی پروسه مذاکرات هسته ای توسط تیم مذاکره کننده با گروه 1+5 گره گشای فضای اقتصادی کشور شده ضمن اینکه امضای توافقنامه های بین المللی توسط شخص رئیس جمهوری با سایر کشورها زمینه مناسبی برای ارتقای دیپلماسی اقتصادی کشور ایجاد کرد.

این روزنامه با درج عنوان توفان ظریف، می نویسد: جلسه علنی دیروز مجلس همچون جلسات معمول مجلس دهم با روال معمول خود آغاز شد. نمایندگان در اولین دستور خود وارد طرحی درباره تغییر آیین نامه داخلی مجلس شدند. سپس رئیس دیوان محاسبات گزارشی را در مورد حقوق های نامتعارف ارائه داد و مجلس خیلی زودتر از همیشه از ساعت 9:25 دقیقه صبح وارد نطق های میان دستور شد تا ظریف به مجلس بیاید و دستور اصلی صحن که سوال از وزیر امور خارجه بود آغاز شود. نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی سه سوال را از طرف جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد مطرح کرد. محمدجواد ظریف بار دیگر در جایگاه سخنرانان قرار گرفت و گفت که سوالات را به ترتیب کوتاه بودن پاسخ آنها جواب خواهد داد. پس از این ظریف در جایگاه سخنرانان قرار گرفت اما نمایندگان اعتراض کردند که از خلال صحبت های کریمی قدوسی متوجه سوال او نشده اند. این بار ظریف، وزیر همیشه خندان با حالتی عصبانی در جایگاه سخنرانان قرار گرفت و صحبت های خود را در حالی که فریاد می کشید آغاز کرد. او از کریمی قدوسی خواست که آب به آسیاب دشمن نریزد و برای ملاحظات کوچک داخلی وجهه ایران در جهان را خراب نکند.

روزنامه ابتکار با انتخاب عنوان به شایعات نباید توجه کرد، نوشت: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه شانزدهمین اختتامیه جشن صنعت ملی چاپ ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شایعاتی مبنی بر رفتن او از وزارت ارشاد شنیده شده است، گفت: همیشه می گویند به شایعات نباید توجه کرد.جنتی در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع گیری آیت الله یزدی پیرامون اجرای کنسرت در شهر مقدس قم و حواشی ایجاد شده دراین مورد گفت: آنچه که در قم اجرا شد اصلا کنسرت نبود یک برنامه همخوانی یا همسرایی بود که نه محتوا و نه شکل آن هیچ اشکالی نداشت حتی خانم هایی که مجری بودند کاملا با حجاب اسلامی شرکت کرده بودند برخی از شرکت کنندگانی که در این جمع خوانی بودند تماشاچیان حدود و ثغور لازم را رعایت نکرده بودند و بعضی عناصر نیز از آنها عمدا عکس گرفتند و عکس را در اختیار برخی از مراجع تقلید و جامعه مدرسین گذاشتند.

این روزنامه با انتشار عنوان نیاز حکومت اسلامی به حوزه علمیه پرمغز، پویا نوآور و آشنا به مسائل روز، آورد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (یکشنبه) در دیدار اعضای شورایعالی حوزه های علمیه، حوزه علمیه را از حکومت اسلامی انفکاک ناپذیر دانستند و با تاکید بر نیازمندی حکومت اسلامی به حوزه علمیه «پر مغز و صاحب علم و پویا و نوآور و آشنا با نیازهای روز» به منظور امتداد معارف و احکام اسلامی در ابعاد مختلف زندگی و اعماق جامعه گفتند: یکی از نیازهای مهم حوزه علمیه در شرایط کنونی، «تدوین طرح تحول» در حوزه و برنامه ریزی بلندمدت، دقیق و زمان بندی شده براساس این طرح تحول و اهداف مورد نظر است. ایشان با تاکید بر اینکه برنامه ریزی های حوزه علمیه در بخش های مختلف بویژه دانش آموختگی و دانشوری، اجرایی و عرصه حکومت باید با هدف پشتیبانی و تغذیه ارتباط با حکومت اسلامی باشد، افزودند: حوزه علمیه پشتوانه اقامه حکم اسلامی است، بنابراین اگر حکومت اسلامی، حکم اسلامی را بخوبی اجرا کند، حوزه علمیه باید با تمام وجود از آن حمایت کند و اگر دچار اشتباه می شود، تذکر دهد.

روزنامه ابتکار با بررسی عنوان ایرباس و بوئینگ جاده صاف کن ورود بانک ها و بیمه های بزرگ به ایران، می نویسد: علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه سومین همایش سراسری یگان های حفاظت اظهار کرد: طبق اطلاعاتی که دریافت کردیم اوفک موافقتش را با فروش هواپیماهای ایرباس و بوئینگ اعلام کرده است. فروش این هواپیماها نیازمند تامین مالی آن از سوی بانک ها و شرکت های بیمه بزرگ بین المللی است و با عملیاتی شدن این همکاری شاهد گشایش های بیشتر در روند همکاری های ایران و کشورهای مختلف خواهیم بود. وی درباره نتیجه کمیسیون مشترک برجام که در سطح وزیران خارجه ایران و 1+5 در نیویورک برگزار شد گفت: بنده همزمان با برگزاری این نشست در ایران نبودم اما از رسانه ها شنیده ام که موضوع بانک ها و بیمه های بزرگ در آن مطرح شده است.وی گفت: در سفری که به انگلیس داشتم و در دیدار با آقای هاموند، رئیس خزانه داری انگلیس صحبت مفصلی درباره تحریم ها کردیم و او گفت اگر یک پروژه بزرگ میان ایران و کشوری دیگر راه اندازی شود و بانک ها و شرکت های بیمه به واسطه آن وارد عمل شوند می تواند این مساله به عنوان یک نمونه در رفع موانع بر سر همکاری های بزرگ با ایران تلقی شود.

این روزنامه سرمقاله را به عنوان «ساز ناکوک دستگاه دولت» به قلم محمدصادق جنان صفت اختصاص داد.

«خودسانسوری بدتر از سانسور»، «راز علامت های عَلَم»، «خاموشی زخمه های دوتار خراسانی» و «از امنیت تا احساس امنیت» از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: