کد خبر: ۸۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - 02 October 2016
ما امروز سامانه ها و تجهیزاتی بهتر از مدل های امریکایی ساخته ایم و این هزینه ای است که امریکایی ها برای همسایگی با ما آن را پرداخته اند! و توانسته ایم با غنیمت گرفتن پهپادهای آنان به این سطح از قدرت در پهپاد بومی برسیم.
روزنامه جوان در شماره یکشنبه 11 مهر با اشاره به سخنان سردار سرتیپ امیرعلی حاجی زاده در آیین نامه بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی از خطوط تولید و نمایشگاه توانمندی های پهپادی نیروی هوافضای سپاه و رونمایی از جدیدترین پهپاد رزمی از قول وی، نوشت: ما امروز سامانه ها و تجهیزاتی بهتر از مدل های امریکایی ساخته ایم و این هزینه ای است که امریکایی ها برای همسایگی با ما آن را پرداخته اند! و توانسته ایم با غنیمت گرفتن پهپادهای آنان به این سطح از قدرت در پهپاد بومی برسیم.

این روزنامه با اختصاص تیتر نخست به عنوان جهانگیری: نجومی متخلف نداریم دیوان محاسبات: 900 متخلف داریم، آورد: به گزارش «جوان»، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در تشریح محورهای گزارش دیوان محاسبات از حقوق های نجومی از احتمال قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 در این خصوص در جلسه علنی روز سه شنبه خبر داده وگفته است: «در این گزارش وضعیت 13هزار نفر از مدیران در سه محور حقوق و مزایا، پاداش ها و وام های کم بهره مورد بررسی و جمع بندی قرار گرفته است که البته این 13 هزار نفر متخلف نیستند و از این تعداد حدود 900 نفر متخلفند.» معاون اول رئیس جمهور افزوده است: قبل از این مصوبات در خیلی از موارد حقوق های بالایی وجود داشته که البته گیرنده حقوق هیچ تخلفی انجام نداده است. وی افزوده است وقتی که بررسی می کنیم می بینیم آن کسی که حقوق گرفته طبق قوانین به او داده اند و او هم دریافت کرده است و نه از اول آمده شرط کرده که به من چنین حقوقی داده شود ولی از زمانی که این مصوبات ابلاغ شد هم گیرنده و هم پرداخت کننده اگر چنین اقدامی انجام دهند حتماً تخلف کرده اند و به تخلف شان رسیدگی خواهد شد.

روزنامه جوان با انتشار عنوان این رفیق صهیونیست ها را به ایران راه ندهید، نوشت: استحاله هویتی در ازای روابط اقتصادی... این خلاصه پیش شرط های زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان برای سفر امروزش به ایران است. فردی که قرار است امروز یک شنبه برای دومین بار به ایران سفر کند تا بتواند سهمی را از اقتصاد ایران به واسطه توافق هسته ای برای کشور خود به ارمغان ببرد. اما گفته های مداخله گرانه وزیر اقتصاد آلمان درست یک روز پیش از سفر به تهران، با واکنش صریح مقامات وزارت خارجه کشورمان نیز همراه شده است؛ جایی که بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه می گوید: «همانگونه که بارها تأکید کرده ایم مناسبات جمهوری اسلامی ایران و آلمان بر پایه منافع و احترام متقابل بنا شده و در این رابطه هیچ گونه پیش شرطی پذیرفتنی نیست.» 

تمکین «کری» به ماندن «اسد» پشت درهای بسته، دیگر عنوان صفحه نخست این روزنامه است، در تشریح این خبر می خوانیم: وزیر امور خارجه امریکا در نشستی پشت درهای بسته که فایل صوتی آن به دست نیویورک تایمز رسیده، از سیاست اعلانی کشورش در مورد اسد عبور کرده و به معارضان سوری گفته که راهی به جز پذیرش راه حل سیاسی با برگزاری انتخاباتی با حضور اسد پیش رو ندارند. جان کری با مطرح کردن این سؤال که آیا مردم «به بشار اسد رأی می دهند؟» گفته است: «هر کسی در هر جای جهان که نامش به عنوان پناهنده ثبت شده می تواند رأی بدهد. آیا فکر می کنید آنها به اسد رأی می دهند؟ اسد از وقوع این رخداد می ترسد. خیلی می ترسد که این اتفاق بیفتد. ما این را می دانیم. بر اساس اطلاعاتی که داریم، این را می دانیم.» به رغم موضع گیری علنی مقام های امریکایی در مخالفت با کاندیداتوری بشار اسد، این اولین بار است که یک مقام بلند پایه امریکایی، در جمعی خصوصی از قبول اسد سخن می گوید. 

روزنامه جوان با درج عنوان شروع دومینوی شکایت های 11سپتامبری علیه عربستان، آورد: تنها دو روز پس از تصویب قانون عدالت علیه حامیان تروریسم موسوم به «جاستا» در کنگره امریکا، همسر یکی از قربانیان حملات 11 سپتامبر در مقر وزارت دفاع امریکا اقدام به طرح شکایت و مطالبه خسارت از عربستان کرد. سرانجام با گذشت 15 سال از حادثه 11 سپتامبر روند طرح شکایت از عربستان سعودی در امریکا فراهم شد و یک زن امریکایی با اقامه دعوی علیه سعودی خواهان دریافت غرامت شده است. خبرگزاری بلومبرگ امریکا روز شنبه گزارش داد: «استفانی راس دی سیمونی، همسر یکی از افسران پنتاگون که در حملات 11 سپتامبر جان خود را از دست داد، در شکایت خود عنوان کرده عربستان به ارائه کمک و حمایت مالی از القاعده و اسامه بن لادن، رهبر سابق آن پرداخته است». 

«تعمیق رکود تنها عملکرد آخوندی در بخش مسکن»، «نفوذ پزشکان «تحول در نظام سلامت» را منحرف کرد»، «سکوت مشکوک در فساد 3700 میلیاردی» و «رهبر انقلابیون یمن چهره سال مقاومت شد» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه محسوب می شود.

روزنامه جوان در ستون یادداشت های امروز عنوان های«فرصت سوزی و فرصت سازی در پسابرجام» به قلم سیدعبدالله متولیان، «رویارویی بی سابقه آمریکا و روسیه در سوریه» نوشته احمد کاظم زاده و «حذفی تلخ و تجربه ای گزاف» به قلم دنیا حیدری را برجسته و به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: