کد خبر: ۸۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - 02 October 2016
سناریوی حمایت از حسن روحانی از دستور کار اصولگرایان خارج شده و با منتفی شدن بازگشت احمدی نژاد، شانس قالیباف برای بدل شدن به گزینه اصلی اصولگرایان بیشتر شده است، چون شناخته شده تر و باسابقه تر است.
روزنامه شرق در شماره یکشنبه 11 مهر در تشریح تیتر یک، به نقل از امیر محبیان، تحلیلگر جناح اصولگرا نوشت: سناریوی حمایت از حسن روحانی از دستور کار اصولگرایان خارج شده و با منتفی شدن بازگشت احمدی نژاد، شانس قالیباف برای بدل شدن به گزینه اصلی اصولگرایان بیشتر شده است، چون شناخته شده تر و باسابقه تر است.

این روزنامه با اشاره به عنوان سایه دهان گشود، آورد: هوشنگ ابتهاج (ه.الف.سایه)، شاعر/ روشنفکر مطرح و از معدود بازماندگان جریان تنومندِ شعر نو ایران، برگزیده بیست وسومین جایزه تاریخی/ادبی دکتر محمود افشار یزدی، کتابدار فقید شد. این جایزه شب گذشته، دهم مهر، در مراسمی در کانون زبان فارسی واقع در باغ موقوفات دکتر افشار و در حضور جمعی از اهالی فرهنگ و سیاست به این شاعر نامدار اهدا شد.

از سیاست فراری هستم، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر از قول پرویز فتاح رییس کمیته امداد درباره احتمال حضور او در انتخابات ریاست جمهوری می خوانیم: من واقعا به این چیزها اصلا فکر نمی کنم. یک چیزی بگویم، بخندید و تمام! همشهری من گفت برای ما فرقی نمی کند که من با یک نفر دعوا کنم یا با ٥٠ نفر. گفتم چطور؟! گفت به هرحال من فرار می کنم. نه، واقعا من در این وادی ها نیستم.

این روزنامه با انتخاب عنوان «املاک نجومی» باید تبدیل به پرونده شود، می نویسد: «اسحاق جهانگیری» می گوید مسائلی مانند «املاک نجومی» و موضوعاتی که در جامعه مطرح شده، همه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در حال پیگیری است. معاون اول رئیس جمهوری معتقد است: «این مسائل باید تبدیل به پرونده شود و به قوه قضائیه ارجاع داده شود؛ چراکه به طور طبیعی برخورد نهایی باید در این قوه صورت بگیرد». او در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه هنر تدبیر (نمایشگاه دستاوردهای دولت یازدهم) گفت: «امیدوارم نتیجه این اقدامات، در زمانی مناسب به اطلاع مردم رسانده شود». حدود دو ماه است برخی واگذاری ها با تخفیف های کلان در شهرداری، واژگان جدیدی را در رسانه ها و سیاسیون پدید آورد؛ «املاک نجومی».

روزنامه شرق با درج عنوان فراهم کردن جامعه ای مناسب برای ایرانیان از جمله سالمندان، نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهوری، روز گذشته در پیامی به همایش تکریم منزلت سالمندان گفت: ما امیدواریم در سایه تلاش برای رفع موانع توسعه اقتصادی ایران و زمینه سازی برای توسعه جامعه ای که دارای تعامل سازنده با جهان، اقتصاد شکوفا و زیست اجتماعی- اخلاقی است، بتوانیم جامعه ای مناسب برای زندگی همه ایرانیان و از جمله سالمندان فراهم کنیم، جامعه ای که برای زندگی همه گروه های سنی باکیفیت، پویا و امیدبخش باشد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «معاون مرکل بار دیگر در تهران»، «دبیر شورای عالی امنیت ملی: ایران هیچ حد و مرزی در توسعه توان دفاعی ندارد»، « مخالفت جامعه مدرسین با برگزاری کنسرت در قم»، «پازل فرونشست زمین در تهران کامل شد» و «برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت «رشیدی»» پرداخت.

روزنامه شرق در ستون یادداشت عنوان «کارل اشمیت وارد می شود» را به قلم عادل مشایخی و در ستون سرمقاله عنوان «توافق اوپک دستاوردی بزرگ برای تهران» نوشته سعید لیلاز کارشناس اقتصادی را به چاپ رساند.

این روزنامه ضمیمه ای را با عنوان «برند برنده» منتشر کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: