رئیس اداره روابط عمومی بانک قوامین گفت: نخستین وظیفه مدیران توسعه تقویت ارتباطات است و اطلاعات لازم همچون واقعیت ها ، اندیشه ها و احساسات باید پیش از این که هرگونه تصمیمی اتخاذ شود، مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی بانک ، حمید موفق در گفت وگو با روزنامه تفاهم در تبیین بحث ارتباطات ، وجود ارتباطات صحیح را یکی از عوامل مهم توفیق سازمان دانست وگفت: تجربه نشان داده اگر ارتباطات صحیح در سازمان وجود نداشته باشد، مباحثی همچون هماهنگی، برنامه ریزی، سازندگی و کنترل نیز دستخوش تغییرات جدی می شوند و کارکنان به شایستگی قادر به انجام وظایف خویش نخواهند بود.
وی با بیان اینکه در سازمان ، اطلاعات باید طی فرآیند ارتباطی مستمر و پایا در اختیار مدیران و کارکنان قرار گیرد تا بتوانند با آگاهی به انجام وظایف خود بپردازند، خاطرنشان کرد: در این راستا نظریه پردازان علم ارتباطات نقش اطلاعاتی و ارتباطی مدیران را جزو اساسی ترین نقش های آنان قلمداد کرده اند.
رئیس اداره روابط عمومی بانک قوامین با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات در سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است،گفت: چنانچه هدف سازمان دست یافتن به حداکثر بهره وری باشد، نظام ارتباطات باید به گونه ای طرح ریزی شود که در هر حال اطلاعات از کانال های مربوطه در اختیار مدیران و کارکنان قرار گیرد.
دکتر موفق با بیان اینکه اطلاع رسانی یکی از ویژگی های اصلی و کلیدی روابط عمومی کارآمد است، افزود: در تعریف آکادمیک روابط عمومی آنچه در اولویت قرار دارد، اطلاع یابی است و این اطلاع یابی چنانچه انحصاری نبوده و با مشارکت سازنده کلیه کارکنان همراه باشد می تواند در درون سازمان تفاهم ، همدلی و همراهی را در مجموعه کارکنان و مدیران ایجاد نماید.
وی با اشاره به اینکه امروزه سازمان های پویا و یادگیرنده جهت نیل به اهداف خود علاوه برشناخت مخاطبان بیرونی نیازمند شناخت مخاطبان داخلی و مجموعه امکانات انسانی و مادی هستند ، خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها به منظور شناخت و گردآوری اطلاعات مخاطبان درون سازمان وظیفه مهم و خطیری بر عهده دارند و شناخت دقیق مخاطبان درونی محصول بالندگی و شکوفایی یک روابط عمومی پویا و سرآمد است.
وی در تشریح روابط عمومی های ناکارآمد ، اظهارداشت: امروزه روابط عمومی های ناکارآمد به سمت بیرون سازمان گرایش دارند در حالی که در روابط عمومی کارآمد ، روابط عمومی داخلی از اهمیت نسبتا بیشتری برخوردار است چرا که اگر آثار و عملکرد روابط عمومی بتواند کارکنان سازمان را جلب و اقناع کند در کارایی و عملکرد بیشتر آنان، افزایش بهره وری سازمانی و تامین رضایت ارباب رجوع ، ایجاد تفاهم بیشتر بین مدیریت و کارکنان و افزایش همت سازمانی موثرتر واقع خواهد شد و در نهایت هر یک از کارکنان را به مبلغی برای سازمان تبدیل خواهد کرد.
رئیس اداره روابط عمومی بانک قوامین در تبیین جایگاه روابط عمومی ها در سازمان ها نیز خاطرنشان کرد: روابط عمومی زمانی می تواند نقش راهبردی خود را در فرایند های ارتباط دو سویه کارکنان با مدیریت ایجاد نماید که خود در سازمان جایگاه مناسبی داشته باشد و متاسفانه در برخی از ساختارهای سازمانی مشاهده می شود که روابط عمومی صرفا به عنوان واحد فرعی، امور اداری یا خدماتی منظور شده است که در این صورت مسلما روابط عمومی نمی تواند جایگاه موثر و نقش آفرین در مسیر تحقق اهداف درون سازمانی خود داشته باشد.