مدیر اولین MVNO ایران با بیان اینکه امیدواریم در فاز اول تجاری سازی خدمات خود از اواخر آذر سیم کارت هایمان را واگذار کنیم گفت: ایرانتل و سامانتل برند سیم کارت شدند.
به گزارش تسنیم، هوشنگ مرتضوی در نشست خبری با بیان اینکه امیدواریم در فاز اول تجاری سازی خدمات خود از اواخر آذر سیم کارت هایمان را واگذار کنیم، اظهار کرد: فاز بعدی واگذاری ها را هم در اوایل اسفند ماه خواهیم داشت.
مدیر عامل اولین اپراتور مجازی تلفن همراه با بیان اینکه درخواست سرشماره 0999 را به رگولاتوری داشته ایم، درباره برند تجاری که سیم کارت های این شرکت را در بر می گیرد به تسنیم گفت: ایرانتل و سامانتل عنوان سیم کارت های ما را در بر می گیرد.
وی در ادامه درباره اینکه چطور یک شرکت با دو برند فعالیت می کند، ابراز کرد: برند طبق قوانین کشور باید ثبت علائم تجاری را داشته باشد و ما هم این کار را انجام داده ایم کما اینکه یکی از اپراتورهای موبایل دو برند تجاری را به ثبت رسانده است.
مرتضوی درباره نرخ خدماتی که قرار است ایرانتل و سامانتل داشته باشند نیز گفت: در بحث تعرفه ها تابع نرخ گذاری رگولاتوری هستیم و سقف و کف را طبق فرمولی که برای خدمات اپراتورهای موبایل دارند، خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه در زمینه ارائه خدمات با مشاور آلمانی کارها را پیش می بریم، یادآور شد: حدود دو سال است وارد بخش موبایل و خدمات ارزش افزوده شده ایم.
مرتضوی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه گزارش های معتبر جهانی نشان می دهد حدود 80 درصد اپراتورهای مجازی موبایل در دو سال اول فعالیت خود با شکست مواجه می شوند، پیش بینی شما از بازار ایران چگونه است؟, گفت: بله این تحلیل تقریبا درست و نرخ شکست حدود 73 درصد است.
وی افزود: البته ما در ایران چیزی از معیارهای جهانی نمی توانیم بگوییم زیرا اصل بیزینس به بازار هدف مربوط است. اگر شرکت ها استارت خوب بزنند و در هر حوزه ای فعالیت سرمایه گذاری خوب صورت گیرد، امکان ماندن هست.
مرتضوی گفت: پیش از ورود به این بازار باید مطالعات تخصصی داشت و منابع لازم را برای انجام این کار در نظر گرفت; اگر اینگونه باشد بازارهای بکر فراوانی برای اپراتورهای مجازی نوع اول و دوم پیش رو خواهیم داشت.