کد خبر: ۸۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - 24 September 2016
مواضع و اقدامات روس ها نشان می دهد آنها سرانجام به این نتیجه قطعی رسیده اند که نمی توانند به امریکایی ها درباره پرونده سوریه اعتماد کنند، مسکو با بی نتیجه خواندن مذاکرات، ناو هواپیمابر خود را به سواحل مدیترانه فرستاد و همزمان جنگنده های این کشور مواضع گروه های تحت حمایت امریکا در شرق حلب را به صورت بی سابقه ای بمباران کردند.
روزنامه جوان در شماره شنبه سوم مهر با اشاره به آتش بس هفت روزه در سوریه و بدعهدی آمریکا، نوشت: مواضع و اقدامات روس ها نشان می دهد آنها سرانجام به این نتیجه قطعی رسیده اند که نمی توانند به امریکایی ها درباره پرونده سوریه اعتماد کنند، مسکو با بی نتیجه خواندن مذاکرات، ناو هواپیمابر خود را به سواحل مدیترانه فرستاد و همزمان جنگنده های این کشور مواضع گروه های تحت حمایت امریکا در شرق حلب را به صورت بی سابقه ای بمباران کردند.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان وعده جدید امریکا سوغات روحانی از نیویورک، اختصاص داد و آورد: سفر یک هفته ای رئیس جمهور به امریکای لاتین و سازمان ملل درحالی روز گذشته به پایان رسید که همه نگاه ها به تغییر رفتار امریکایی ها در عمل به اجرای برجام بود؛ اما شواهد نشان می دهد بدعهدی امریکایی ها همچنان ادامه دارد. گرچه آنگونه که دکتر روحانی می گوید آنها در کمیسیون وزرای مشترک نظارت بر اجرای برجام قول داده اند که این روند را اصلاح کنند. چهارمین سفر حسن روحانی به نیویورک ودیدارهای متراکم و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و سخنرانی در آن نیز نتوانست گره از مشکلات پیش روی برجام گشوده و تیم سفرکننده به ایالات متحده با حفظ نگرانی های گذشته و از جمله تحریم های هسته ای به تهران بازگشت. 

روزنامه جوان با انتخاب عنوان ورود عملیات بانکی با «ربا» در بنگاه های املاک!؟، نوشت: همانطور که شبکه بانکی کشور نا بسامان است و بانک ها و مؤسسات مجاز و غیر مجاز چندان از بانک مرکزی تبعیت نمی کنند و مشخص نیست پایان این هرج و مرج به کجا خواهد انجامید، هزاران مشاور املاک مجاز و غیر مجاز نیز گویا حکومت خود مختار برای خود متصور شده اند و چندان از قوانین و ضوابط اتحادیه خود تبعیت ندارند.

در اقدامی که چندی است در مشاوران املاک مجاز و غیر مجاز کشور شایع شده است، مشاوران املاک یا افراد سرمایه دار و ملاکی که همیشه یک یا چند صندلی از هر مشاور املاکی را به اشغال خود درآورده اند وقتی می بینند مراجعین پول کم دارند یا پولشان برای خرید یا اجاره مسکن با تأخیر تکمیل می شود پیشنهاد تأمین مالی با نرخ 25 تا 40 درصدی را به مراجعان می دهند. در حالی ربا خواری به بخشی از حیطه مشاوران املاک ورود پیدا کرده است که امر یک تخلف غیر قانونی، غیر شرعی و برخلاف عرف می باشد و عملاً تأمین مالی با چنین نرخ های بالایی که از یک فرد مضطر و ناچار طلب می شود خود به افزایش بهای مسکن و تعمیق بیش از پیش رکود در این بازار منتج می شود. 

«وضعیت فوق العاده» در شارلوت امریکا، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: با کشیده شدن اعتراضات خیابانی شهر شارلوت در امریکا به شب سوم، شهردار این شهر مقررات منع آمد و شد وضع کرد. معترضان بی­ اعتنا به قانون وضعیت فوق العاده اعتراضات خود را از سرگرفته و خشم خود را نسبت به سیاست های تبعیض نژادی پلیس امریکا نشان دادند. پلیس ضد شورش و نیروهای گارد ملی برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کردند. به گزارش «جوان» تراژدی تکراری تیراندازی مرگبار پلیس به یک مرد سیاهپوست این بار در شهر شارلوت در کارولینای شمالی، به واکنش مردم خشمگین و گسترش خشونت در این شهر منجر شد. شهر شارلوت پنج شنبه شب برای سومین شب پیاپی شاهد تجمع صدها تظاهرکننده در اعتراض به تیراندازی یک مأمور پلیس به یک سیاهپوست بود. 

روزنامه جوان با درج عنوان تخلیه کامیون های حامل کالاهای قاچاق در «امین حضور» تهران، نوشت: مرتضی میری در اولین روز اجرای طرح مبارزه با قاچاق لوازم خانگی در گفت وگو با تسنیم اظهار کرد: هیچ کدام از اصناف بخش لوازم خانگی تمایل به فروش کالای قاچاق در واحدهای خود ندارند بلکه دغدغه آنها کالاهای بدون فاکتور موجود در واحدهای خود است. وی افزود: برای رفع مشکل به این واحدها اعلام شده است که برای اجناس خود فاکتور تهیه یا آنها را از مدنظر دید جمع آوری کنند. میری با بیان اینکه بازرسی های اتحادیه لوازم خانگی برای خشکانده شدن ریشه قاچاق صورت می گیرد، گفت: برخورد با مغازه ای که دو عدد کالای مشکوک به قاچاق دارد و آن را بدون اطلاع خریداری کرده است، راه به جایی نمی برد. 

«دهن کجی «کامی» به ارشاد و هر چی که هست»، «شاهکار بی نظیر فوتسال ایران» و «جانشین فرمانده کل سپاه: جنگلی از موشک برای دشمن آماده کرده ایم» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه جوان در ستون یادداشت های امروز عنوان های «غربی ها آبرومندانه از غرب آسیا خارج شوند» به قلم یدالله جوانی، «خیزش ملی گرایی روسی مقابل غرب» نوشته محمد نادرپور و «هم کرش حق دارد و هم منتقدان اما...» به قلم سعید احمدیان را به چاپ رساند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: