کد خبر: ۸۲۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - 24 September 2016
اصلاح طلبان به دنبال سازوکار جدیدی برای حضور قدرتمند تر در انتخابات هستند. اصلاح طلبان به دنبال تشکیل یک مربع چهار ضلعی تصمیم گیری شامل رئیس دولت اصلاحات، آیت ا... هاشمی، آقای ناطق نوری و آقای روحانی برای انتخابات هستند.
 روزنامه آرمان در شماره شنبه سوم مهر در تشریح تیتر یک، از قول وزیر راه دولت اصلاحات نوشت: اصلاح طلبان به دنبال سازوکار جدیدی برای حضور قدرتمند تر در انتخابات هستند. اصلاح طلبان به دنبال تشکیل یک مربع چهار ضلعی تصمیم گیری شامل رئیس دولت اصلاحات، آیت ا... هاشمی، آقای ناطق نوری و آقای روحانی برای انتخابات هستند.

این روزنامه با اشاره به عنوان نوای امید در نیویورک، آورد: سخنرانی 19 دقیقه ای حسن روحانی در چهارمین حضور او در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از سه سخنرانی پیشین او کوتاه تر بود. آن چنان که انتظار می رفت، رئیس جمهور در آخرین سخنرانی خود در مقام رئیس دولت یازدهم، به موضوعاتی نظیر تروریسم و جنگ در خاورمیانه، عربستان سعودی و برجام پرداخت. رئیس جمهور گفت: در کمتر کشوری سراغ داریم که تفکیک قوا پذیرفته شده باشد، اما قوه مقننه در کار دادگاه مداخله کند و ما این دست اندازی به اموال ایران را به عنوان یک دزدی بین المللی محکوم کرده و به دادگاه لاهه شکایت بردیم و قطعا ضمن محکومیت آمریکا پول کشورمان را با سود برمی گردانیم. رئیس جمهور تصریح کرد: امیدوارم دولت آینده آمریکا در چارچوب احترام متقابل و منافع ملی دو کشور، مصالح را مدنظر قراردهد تا بتوانیم این توافق خوبی که در برجام به دست آمده را به خوبی حراست و حفاظت کرده و آن را ادامه دهیم و شاهد کاهش تنش و خصومت میان دو کشور باشیم.

واردات 700 میلیون مترمکعب آب به تهران، از دیگر عنوان های روزنامه آرمان است، در تشریح این خبر می خوانیم: آب ماده ای است که به شکل های مختلفی همچون دریا، باران، رودخانه، سد و ... دیده می شود و هر موجودی برای ادامه حیات خود به آن احتیاج دارد. با اینکه منابع آن فراوان است و 71 درصد سطح زمین را می پوشاند، اما با رشد جمعیت کره خاکی، منابع آب طبیعی در حال اتمام هستند. بروز این مساله سبب نگرانی بسیاری از دولت ها در سراسر دنیا شده و هر کشوری متناسب با موقعیت اقتصادی، جغرافیایی، سیاسی و ... خود نظام توزیع آب به وجود آورده است. اما در ایران علاوه بر اینکه بخشی از شبکه های موجود توزیع آب نیاز اساسی به بازسازی دارند، باید توجه داشت که نظام توزیع نیز با مشکلات متعددی مواجه بوده و به نظر می رسد برخی از مناطق به ویژه کلانشهرها سهم بیشتری از منابع آبی کشور دارند؛ به طوری که به گفته مسئولان، تهران دیگر ظرفیت پذیرش چنین جمعیتی را ندارد و به خاطر مصارف بیش از حد جمعیت کلانشهر تهران، سالانه حدود 600 میلیون تا 700 میلیون مترمکعب از حوضه های دیگر آب وارد تهران می شود!

این روزنامه با انتخاب عنوان مرگ های مشکوک در یاسوج خودکشی بود، می نویسد: رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، آخرین وضعیت پرونده های سه مرگ مشکوک به قتل در یاسوج را تشریح کرد. خداکرم پاکروان با تشریح سه مرگ مشکوک به قتل در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد که هر سه مرگ عنوان شده «خودکشی» بوده است.او گفت: هر سه حادثه مشکوک به قتل، به صورت حلق آویز بوده و با طناب دار صورت گرفته و همگی خودکشی بوده است.

روزنامه آرمان با درج عنوان دیدار مسئولان ایران و عربستان، نوشت: پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا به نقل از سه منبع اعلام کرد: ایران و عربستان سعودی یک هفته پیش از برگزاری نشست غیررسمی اوپک در الجزایر با یکدیگر دیدار کردند. قرار است وزیران کشورهای عضو اوپک در حاشیه اجلاس مجمع بین‎المللی انرژی که از ٢٦ تا ٢٨ سپتامبر (پنج تا هفت مهر) در الجزایر برگزار می شود، گرد هم آیند. به نظر می رسد هدف برگزاری این نشست احیای طرح فریز نفتی و توافق در مورد تثبیت تولید جهانی نفت باشد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «احمد شیرزاد: تجربه مجلس در انتخابات شورای شهر قابل تکراراست»، «سلامتی هاشمی کابوس دلواپسان بیمار!»، «پرواز ایرباس و بوئینگ درآسمان ایران» و «کنایه دری نجف آبادی به عذرخواهی مرتضوی: خودسرانه زندانیان را به کهریزک بردند» پرداخت.

روزنامه آرمان در ستون یادداشت های اختصاصی عنوان «نگرانی از پایگاه اجتماعی روحانی» را به قلم سیدفاضل موسوی و در ستون سرمقاله عنوان «سخنرانی رئیس جمهور در پسابرجام» نوشته داوود هرمیداس باوند را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: